Na Wiki mogą się znajdować spoilery do filmu Sonic 2. Szybki jak błyskawica. Przeglądasz na własną odpowiedzialność!

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem działań administracyjno-edycyjnych w ubiegłym miesiącu. Opisano je w tym wątku.

CZYTAJ WIĘCEJ

Nie mylić z Giant Eggman Robot z filmu Sonic 2. Szybki jak błyskawica.

Giant Eggman Robo[1] (巨大エッグマンロボ[2] Kyodai eggumanrobo?) – finałowy boss historii Sonica i Tailsa w grach Sonic & Knuckles oraz Sonic 3 & Knuckles.

Opis[]

S&kfinalowyboss-przod.png

Giant Eggman Robo to gigantyczny robot o czerwono-szarym pancerzu, przypominający swojego stwórcę - Doktora Eggmana. Posiada parę różniących się od siebie czarnych oczu i czerwony nos, z którego może buchać ogniem. Wyposażony jest także w dwie dłonie, każda z trzema palcami. Zasila go Główny Szmaragd, ukryty za czerwonym pancerzem tuż pod głową. Dzięki jego mocy robot może strzelać ogromnymi laserami.

Boss[]

Giant Eggman Robo pojawia się pod koniec drugiego aktu Death Egg Zone. Po pokonaniu Death Ball gracz będzie przez jakiś czas ścigał Eggmana, aż ten wsiądzie w swojego wielkiego robota i rozpocznie się walka. Na początku Giant Eggman Robo wznosi się i powoduje trzęsienie ziemi, od którego część trasy za graczem zapada się. Należy szybko przebiec w prawą stronę. Po chwili Giant Eggman Robo, obecny w tle, zacznie się przesuwać w kierunku gracza.

Faza pierwsza

W pierwszej fazie Giant Eggman Robo przebywa w tle i przesuwa się w kierunku gracza. Towarzyszą mu także jego dwie dłonie, każda wyposażona w trzy palce. One również śledzą gracza. Co jakiś czas zatrzymują się również i po chwili wgniatają się w dany obszar. Gracz musi się od nich oddalać lub przeskakiwać nad nimi. Kiedy palce są wbite w podłoże można je również uderzać - dobrze jest w tym celu ustawić się między dwiema dłońmi i wykonać Spin Dash. Wykonując atak bezpośrednio pod palcem gracz może zadawać mu obrażenia. Każdy palec wymaga trzech uderzeń do zniszczenia. Gdy wszystkie sześć wybuchnie, robot zacznie się chować pod ziemię.

Faza druga

W drugiej fazie Giant Eggman Robo wyłania się z lewej krawędzi ekranu i zaczyna podążać za graczem. Trasa zaczyna się automatycznie przewijać w prawo, a robot stopniowo niszczy jej elementy od lewej strony. Co jakiś czas z nosa bucha ogniem, który podąża w kierunku podłoża i przesuwa się potem wzdłuż niego. Gdy boss nie bucha ogniem, gracz może wskoczyć w jego nos. Robot ujawni wówczas ukryty w jego pancerzu Główny Szmaragd i zacznie ładować laser. Po chwili odda z niego strzał, który pokrywa niemal całą arenę. Można nad nim jedynie przeskoczyć w odpowiednim momencie. Po oddaniu strzału boss znowu nakłada swój pancerz i trzeba go ponownie otwierać. W momencie ładowania lasera gracz może zadawać robotowi obrażenia, wskakując w Główny Szmaragd. Po ośmiu uderzeniach maszyna zaczyna eksplodować.

Faza trzecia

W fazie trzeciej Eggman w Egg Mobilu wyłania się z miejsca zniszczenia robota i zaczyna uciekać w prawą stronę z Głównym Szmaragdem. Ekran ponownie zaczyna się przewijać w prawo, a teren za graczem znów zaczyna się zapadać, ale w przyspieszonym tempie. Dodatkowo w tle można zaobserwować odpadające elementy Death Egg. Aby zakończyć tę fazę gracz musi ścigać Eggmana i zadać mu osiem uderzeń w Egg Mobile. Za każdym trafieniem Eggman przyspiesza, aby uciec z zasięgu gracza. Po zadaniu ośmiu ciosów Egg Mobile zaczyna wybuchać i upuszcza Główny Szmaragd.

Po pokonaniu bossa całe Death Egg eksploduje i odgrywane jest zakończenie, zależne od tego czy gracz zebrał Szmaragdy Chaosu i/lub Super Szmaragdy. Dla Tailsa jest to ostatni boss, po którym odgrywane jest zakończenie. Jeśli Sonic ma ze sobą dowolny zestaw szmaragdów, następuje przejście do The Doomsday Zone.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Final Boss
Final Boss (Sonic & Knuckles Collection)

Galeria[]

Sprites[]

Zrzuty ekranu[]

Galeria

Ciekawostki[]

Przypisy

  1. Ian Flynn: Sonic the Hedgehog Encyclo-speed-ia. Dark Horse Books, 8 grudnia 2021, s. 58. ISBN 978-1506719276.
  2. ソニックメガコレクション最強攻略ガイド. Shogakukan, 1 marca 2003, s. 188. ISBN 978-4091060907.