Ghost Whale – piąty lub szósty boss w grze Sonic Rush Adventure (zależnie od wyboru gracza). Walka toczy się na poziomie Blizzard Peaks.

Opis Edytuj

Jest to różowo-czerwony robot o wyglądzie wieloryba. Posiada wielką, czerwoną lampkę na czole. Jego wnętrze stanowi labirynt wypełniony pułapkami. W środku robota znajduje się jego serce. Poza tym Ghost Whale posiada bardzo silne szczęki, które pozwalają mu miażdżyć lód.

Boss Edytuj

Walka toczy się na jeziorze. Gracz porusza się po samotnej krze na środku zbiornika. Ghost Whale będzie opływać krę i wysyłać do walki z graczem zielone roboty o wyglądzie ryb. Roboty te odbijają się od podłoża, ale mogą być łatwo zniszczone dowolnym atakiem. Ghost Whale będzie co jakiś czas szarżować w stronę kry, aby odgryźć jej kawałek. Gracz musi być ustawiony na tyle daleko od robota, aby nie zostać przez niego ugryzionym. Po skończonej szarży, Ghost Whale musi być uderzony w czerwoną lampkę na czole. Otworzy wtedy swoją paszczę, do której należy wejść. Kiedy gracz jest wewnątrz, musi w ciągu 30 sekund znaleźć tzw. serce robota i uderzyć je. Droga, która prowadzi do serca, to labirynt wypełniony różnymi pułapkami: wspomnianymi wcześniej zielonymi robotami, spadającymi z sufitu soplami lodu, dziur z elektryczności, oraz pociskami. Pociski są wystrzeliwane z różnych dziur i lecą w stronę gracza. Mogą zranić postać tylko wtedy, kiedy uderzą w nią czubkiem. Można wskoczyć na ich górną część i nie otrzymać obrażeń. Limit czasowy może być przedłużany, poprzez niszczenie metalowych konstrukcji wystających z podłoża lub zwisających z sufitu. Jeśli gracz nie wyrobi się w czasie, to zostanie wypłukany przez wodę i wyrzucony z powrotem na zewnątrz. Po tym jak Ghost Whale otrzyma cios w serce, wystrzeli gracza z dziury na grzbiecie. Dalsza część walki jest prosta i polega na powtarzaniu tych samych czynności. Zmienia się jedynie układ labiryntu wewnątrz robota, na bardziej skomplikowany. Gracz musi zadać robotowi trzy ciosy w serce, za nim Ghost Whale odgryzie większość kry i pozostawi mały obszar. Jeśli to się nie uda, to Ghost Whale zniszczy pozostałość kry i przygniecie gracza swoim ciężarem. Po udanym zadaniu robotowi trzech ciosów, Ghost Whale padnie na bok i będzie mu można zadać ostatni cios w czerwoną lampkę na czole.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss
Boss - Allegro

Galeria Edytuj

[?
]