Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Request acknowledged. Proceeding to assist village defenses to protect Cream, Vanilla, and family.

Gemerl – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to robot, pierwotnie stworzony przez Doktora Eggmana. Po tym jak został przeprogramowany przez Tailsa, zamieszkał z Cream i jej rodziną we Floral Forest Village.

Historia[]

Przeszłość[]

Przeszłość Gemerla

Gemerl został stworzony przez Doktora Eggmana i zaprogramowany do walki i niszczenia. Natknął się wtedy na Sonica i jego przyjaciół, którzy go pokonali. Gemerl został potem naprawiony i przeprogramowany przez Tailsa, dzięki czemu stał się pokojowym robotem i mógł zamieszkać z Cream i jej rodziną we Floral Forest Village.

Crisis City[]

Gemerl kontra Sonic

W Sonic the Hedgehog #18 Floral Forest Village została zaatakowana przez Faceship Doktora Eggmana, który rozlał po całej wiosce Metal Virus, zmieniając jej mieszkańców w Zomboty. Cream poprosiła Gemerla aby pomógł mieszkańcom i zadbał o bezpieczeństwo rodziny, co robot przyjął. Krótko po tym jak wyleciał z domu aby stoczyć walkę z Zombotami, natknął się na Sonica, który był już częściowo zainfekowany. Gemerl zaatakował jeża, uznając go za zagrożenie najwyższego stopnia dla bezpieczeństwa Cream. Nie zwracał także uwagi na tłumaczenia jeża, który twierdził że będzie w stanie kontrolować Metal Virusa i nie zostanie przez niego opanowany. Gemerl kazał Sonicowi uciekać z wioski, ponieważ będąc w ruchu Sonic cofał postęp infekcji. Po tym jak Gemerl przepędził Sonica, zaczął strzelać do Zombotów śmiercionośnymi rakietami, ale został zatrzymany przez Cream. Kazała mu przestać, tłumacząc że Sonic i Zomboty są ofiarami wirusa - nie są źli i zasługują na to, by być szczęśliwymi. Dla Gemerla wydawało się to jednak nielogiczne, ponieważ miał za zadanie bronić Cream. Gdy Zomboty się zbliżały, Cream przypomniała Gemerlowi że on również został zaprogramowany aby czynić zło, ale dano mu drugą szansę i teraz może żyć w pokoju z jej rodziną. Gemerl dał się przekonać i odepchnął kolejnego Zombota, po czym powiedział Cream że nie będzie używać swojej śmiercionośnej siły. Obiecał też, że przeprosi Sonica. Wkrótce po przypuszczeniu szarży na Zomboty został przez nie otoczony i nie mógł odpowiedzieć na wezwanie Cream. Dopiero później wyrwał się, lekko poniszczony, ratując Sonica przed skaczącymi na niego Zombotami. Gemerl przeprosił Sonica, oraz otrzymał od niego informację że Cream i Vanilla ewakuowały się na statek ratunkowy na północy. Gemerl udał się tam, aby towarzyszyć ocalałym członkom swojej rodziny. W Sonic the Hedgehog #20 Gemerl pilnował wejścia do biura Amy w Restoration HQ. Gdy nie chciał wpuścić Sonica, z powodu jego infekcji, Cream kazała mu ustąpić, ponieważ Amy sama chciała spotkać się z jeżem. Ostatecznie Gemerl zgodził się, nie sprawiając żadnych problemów.

The Last Minute[]

Gemerl podczas ataku Zombotów na Restoration HQ

W Sonic the Hedgehog #22 Gemerl pilnował porządku w Restoration HQ, kiedy zauważył jak Vector i Espio wnoszą do środka Charmy'ego-Zombota zamkniętego w słoju. Gemerl domagał się aby usunęli Zombota z HQ, ale Vector tłumaczył, że Chaotix nigdy nie zostawiają swoich. Ostatecznie robot ustąpił, gdy Cream go o to poprosiła, zapewniając że Vector i Espio dopilnują Zombota. Niedługo potem w HQ pojawił się Zombot, który wywołał panikę i zaatakował Gemerla. Robot został przez niego wepchnięty do biura Amy, która odrzuciła napastnika. Gemerl wytłumaczył sytuację i Amy poprosiła go aby zabrał Omegę na prom ratunkowy, oraz skanował każdego kto będzie wchodził na pokład. Gemerl zgodził się i wykonał polecenie, a później razem z Vectorem przytrzymywał drzwi do statku. Gdy Charmy próbował wlecieć do środka, Vector złapał go. Gemerl poprosił wtedy krokodyla aby udał się a zewnątrz, ponieważ został już zainfekowany. Vector spełnił prośbę i razem z Charmym udał się do tłumu Zombotów, podczas gdy Gemerl zatrzasnął drzwi i udał się na pokład. Wkrótce ocalali dotarli w okolice Central City, gdzie dołączyli do nich Tails, Tangle i Whisper. W Sonic the Hedgehog #24 Gemerl i Amy nadzorowali ewakuację Spiral Hill Village. Gemerl skanował ocalałych którzy byli wpuszczani na statki, a także pozwolił utworzyć strefę która miała spowolnić pochód Zombotów. Krótko po przybyciu Sonica do wioski, Gemerl poinformował Amy o tym że przeskanował jeża i odkrył, że jego szybkość zaczęła tracić zdolność powstrzymywania Metal Virusa. Później Gemerl odleciał na statku ze Spiral Hill Village wraz z pozostałymi członkami Restoration.

All or Nothing[]

Zeena przejmująca kontrolę nad Gemerlem

W Sonic the Hedgehog #25 Gemerl i jego przyjaciele przybyli na Angel Island. Robot był potem podczas omawiania obecnej sytuacji z przybyłym Eggmanem, Metal Soniciem i Doktorem Starlinem, którzy przybyli po tym jak Deadly Six przejęli Faceship i Szmaragdy Chaosu. W Sonic the Hedgehog #26 Gemerl został przydzielony przez Sonica do odebrania Szmaragdu Chaosu Zeeny, mimo że był to ryzykowny plan. Cream chciała wtedy pójść z Gemerlem, ale robot nie chciał ryzykować, że ją straci. Gdy Gemerl żegnał się z Cream, ta wyrwała się z jego objęć i przebiegła przez portal do Sunset City, gdzie skonfrontowała się z Zeną. Gemerl poleciał za nią, ale nie dogonił jej, a Zeena przejęła nad nim kontrolę dzięki swoim zdolnościom elektromagnetycznym.

Gemerl zabierający zainfekowaną Cream ze sobą

W Sonic the Hedgehog #27 kontrolowany przez Zeenę Gemerl zaczął się zbliżać do Cream - był jednak w stanie usłyszeć jej głos, proszący o to aby posłuchał własnego serca. Gemerl zdołał wtedy zniszczyć swoje odbiorniki, aby uwolnić się od Zeeny - nadal był jednak w stanie usłyszeć Cream. Zeena jednak postanowiła przejąć nad nim kontrolę wykorzystując moc Szmaragu Chaosu, tworząc więzy połączone z jego kończynami. Gemerl nie mógł nad nimi panować i kazał Cream wykonać unik. Później Zeena rzuciła nim o ziemię i wtrąciła w tłum Zombotów. Słysząc wołanie Cream, Gemerl wyrwał się Zombotom i podleciał do Zeeny, łapiąc ją za głowę i przerzucając o ziemię. Zdołał również złapać Cream, ale wtedy Zeena znów utworzyła swoje więzy. Gemerl musiał upuścić Cream, ale tym razem zdołał polecieć za Zeennę i splątać ją własnymi wiezami. Cream wykorzystała to i wyrwała Zeenie Szmaragd Chaosu, a Gemerl rzucił następnnie Zeti w tłum Zombotów, które ją zainfekowały. Podziękował wtedy Cream, uważając że i tak potrzebował jej pomocy. Jednakże Cream pokazała mu wtedy ślad Metal Virusa na nadgarstku. Kazała robotowi następnie, aby wrócił ze Szmaragdem Chaosu i zostawił ją. Gemerl jednak przerzucił szmaragd przez portal i zabrał Cream, obiecując że zostanie z nią aż poczuje się lepiej. W Sonic the Hedgehog #29 Gemerl zabrał Cream na Angel Island, zakładając że Sonicowi udało się zniszczyć Metal Virus. Istotnie, gdyż podczas ich przybycia Vanilla była już zdrowa. Cream rzuciła się jej w objęcia, a Gemerl zapytał czy przybył z odpowiednią punktualnością. Postanowił jednak poczekać na odpowiedź.

Out of the Blue[]

Gemerl zaatakowany przez Metal Sonica

W Sonic the Hedgehog #30 Vanilla chciała wysłać Gemerla na poszukiwania Sonica, lecz robot musiał opierać się kontroli elektromagnetycznej Zavoka. Gdy inni przyjaciele Sonica obezwładnili Zavoka, Gemerl namierzył sygnały Eggnetu, dobiegające od ukrywających się Orbota i Cubota. Robot podleciał do nich i zdołał ich znaleźć, ale wtem został przebity na wylot pięścią przez Metal Sonica i upadł na ziemię, dezaktywując się.

Gemerl atakujący maszynę Eggmana

W Sonic the Hedgehog #31 Gemerl został naprawiony i razem z Cream, Vanillą, Cheesem i Chocola przyniósł do biura Chaotix smakołyki, aby pomóc detektywom którzy byli zasypani papierkową robotą. Vanilla postanowiła wyręczyć ich przy pracy w biurze, dlatego też poprosiła Gemerla aby uporządkował i przeskanował dokumenty, co robot uczynił bardzo szybko. Został następnie z Vanillą, aby towarzyszyć jej przy pracy. Gemerl wziął potem udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale zostało ono zakłócone przez pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Gemerl zaatakował maszynę Eggmana, ale został przez nią sparaliżowany i wciągnięty do środka. Został potem uwolniony przez Tailsa i Rouge, rozpoczynając restart swojego systemu. Po tym jak Sonic wrócił, a Eggman został pokonany, Gemerl wziął udział w grupowym uścisku.

Chao Races and Badnik Bases[]

Gemerl osłaniający Cream przed Clutchem

W Sonic the Hedgehog #33 Gemerl nakrywał do stołu dla Cream, kiedy Amy i Rouge wezwały ją telefonicznie, aby pojechała z nimi do White Parku wygrać części zamienne dla Omegi. Vanilla wspomniała, że Gemerl również mógłby skorzystać z napraw, chociaż nie narzekał na swój stan po ostatniej walce. Robot pojechał wraz z Cream i jej przyjaciółkami do White Parku, gdzie po drodze spotkali Shadowa. Po dotarciu do White Park Chateau Cheese został zarejestrowany na wyścigi przez Rouge, która posługiwała się fałszywym pseudonimem, a Gemerl zanotował jej predyspozycje do kłamstw. Po tym jak Cheese wygrał wyścig, lokalny czempion o imieniu Clutch podszedł do Amy i Rouge, a Gemerl zasłonił Cream i kazał mu się odsunąć. Rouge porozmawiała jednak z Clutchem i przyjęła jego zaproszenie. W Sonic the Hedgehog #34 Gemerl towarzyszył Cream i Cheese'owi podczas śniadania, po czym udał się z nimi na kolejną rundę wyścigów Chao. Po tym jak Cheese ją wygrał, Rouge chciała go ze sobą zabrać, ale Gemerl i Amy nie chcieli jej na to pozwolić. Rouge wytłumaczyła wtedy, że chciałaby wykorzystać Chao do oszukania Clutcha, oferując mu Cheese'a, a w rzeczywistości chcąc odwrócić przeciwko niemu sytuację. Amy zgodziła się, pod warunkiem że odwiedzą go wszystkie razem. Gemerl poszedł również z nimi i poczuł się sprowokowany szyderczym tonem oposa, lecz Rouge go uspokoiła. Po tym jak zjawił się Shadow i powalił Clutcha, Gemerl i Cream odkryli klatkę, w której trzymane były Chao, które przegrały wyścigi dla swojego właściciela. Cream chciała je uwolnić, a Gemerl przyznał, że mogliby tak zrobić, ale nie byłoby to łatwe.

Gemerl walczy z badnikami

W Sonic the Hedgehog #35 Gemerl i Cream nadal próbowali otworzyć klatkę, w której zamknięte były Chao, tak aby nie robić im krzywdy. Sonic i Amy przyprowadzili wtedy Belle, która zaprezentowała swoje narzędzia w palcach, za pomocą których mogłaby otworzyć kłódki. Zanim jednak zdążyła to zrobić, Clutch uciekł i aktywował badniki w swoim apartamencie, po czym zniknął. Amy stanęła do walki z wielkim Snowym, podczas gdy Gemerl został z Cream i Belle, chroniąc je przed pozostałymi robotami. W Sonic the Hedgehog #36 Gemerl odpierał kolejne badniki, ale jednocześnie doznawał od nich sporych uszkodzeń. Cream prosiła go, aby się wycofał, jednak robot postanowił zostać, twierdząc że musi ją chronić za wszelką cenę. Wkrótce potem Gemerla potrącił szarżujący Motobug, ale uratowały go Chao uwolnione przez Belle. Cream pomogła mu następnie wstać i zapewniła, że zawsze będzie miał przyjaciół, którzy dadzą z siebie wszystko, aby mu pomóc. Gemerl podziękował jej za to. Wziął potem udział w ewakuacji hotelu przed lawiną, w której próbował przeszkodzić Doktor Starline, jednak został powstrzymany. Po powrocie do Warsztatu Tailsa Gemerl został naprawiony, podobnie jak Omega. Tails zaproponował wtedy, aby Omega sprawdził się w sparingu z Gemerlem. Robot przyznał wtedy, że mógłby nauczyć czegoś Omegę.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Gemerl rozmawiający z Cream

Gemerl jest sztuczną inteligencją, zdolną do dokonywania własnych decyzji. Początkowo jednak słuchał jedynie rozkazów Doktora Eggmana, który kazał mu walczyć i siać zniszczenie. Po przeprogramowaniu przez Tailsa, Gemerl stał się uprzejmym i troskliwym robotem wobec rodziny, która go adoptowała. Gemerl jest oddany Cream i reszcie jej rodziny. Jest gotów bronić jej wszelkimi dostępnymi środkami. Jest tak zaangażowany w to zadanie, że czasami posuwa się za daleko - atakuje przyjaciół lub niewinne osoby, które uznaje za zagrożenie dla bezpieczeństwa Cream. Nie waha się przed użyciem śmiercionośnej siły w walce ze swoimi przeciwnikami. Mimo że jego czyny czasami pokazują go jako bezwzględną maszynę, mogą wynikać z emocjonalnej potrzeby ochrony swoich bliskich. Gemerl jest w stanie odczuwać także żal za swoje czyny i może przyznać, że popełnił błąd. Sposób komunikowania się Gemerla jest bardzo formalny i komputerowy. Często też zbyt dosłownie odbiera komunikaty. Oprócz tego jest bardzo żywy, zdolny do wykonywania gestów i rozumienia argumentów odwołujących się do emocjonalnych i moralnych wartości.

Wygląd[]

Gemerl jest czarno-złotym robotem zbudowanym przez Doktora Eggmana. Posiada sylwetkę Gizoida z pewnymi różnicami. Jego głowa jest czarno-biała. Posiada coś na kształt złotej korony z trzema kolcami, na której umieszczona jest niebieska lampka. Jego oczy są niebieskie i posiadają czerwone powieki. Reszta ciała jest czarno biała, z żółtymi akcentami, a także żółtymi obudowaniami na ramionach i nogach.

Moce i umiejętności[]

Pociski Gemerla

Gemerl jest bardzo potężnym robotem - posiada niezwykłą szybkość, którą może dorównywać nawet Sonicowi, a także jest zdolny do lotu dzięki swoim silnikom odrzutowym na plecach. Może także strzelać wybuchowymi pociskami rakietowymi. Poza tym w walce jest dość silny i posługuje się swoimi pięściami. Potrafi także wytworzyć więź z maszynami, ale ich struktura musi być kompatybilna z jego własną.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Ciekawostki[]

Advertisement