Gatyameca – robot Eggmana pojawiający się w serialu anime Sonic X. Pojawił się w odcinku Elektroniczna panika.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Gatyameca składa się z kilku urządzeń gospodarstwa domowego. Jego głowę stanowi telewizor wyświetlający parę czerwonych oczu. Na głowie posiada również mikser. Tułów i dłonie Gatyameca to odkurzacze. Jego nogi to kosiarka. Jeśli Gatyameca rozpadnie się to będzie się mógł z powrotem złożyć. Nie będzie mógł jednak tego uczynić jeśli któryś z fragmentów jego ciała zostanie całkowicie zniszczony.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Saga Emerla[edytuj | edytuj kod]

Gatyameca pojawił się w odcinku Elektroniczna panika. Doktor Eggman wmontował wtedy specjalne czipy do różnych urządzeń domowego użytku. Czip sprawił że maszyny zbuntowały się. Kilka takich urządzeń połączyło się, tworząc Gatyameca. Robot pojawił się w pokoju Chrisa i próbował zaatakować chłopca. Emerl zniszczył Gatyameca swoim Spin Attackiem, ale robot ponownie się złożył. Sonic wspólnie z Emerlem zniszczył Gatyameca podwójnym Spin Attackiem. Robot został zniszczony, a wydzielony przez niego dym uruchomił natryski. Te z kolei zalały pozostały agresywny sprzęt elektroniczny w domu i doprowadziły do zwarcia. Dzięki temu Sonic i jego przyjaciele dowiedzieli się że słabym punktem zbuntowanych maszyn jest woda.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Gatyameca jest przekręconą wersją słów Got ya mecha.