Gapsule (ガプセル Gapuseru?) – mini-boss pierwszego aktu Flying Battery Zone w grach Sonic & Knuckles oraz Sonic 3 & Knuckles.

Opis[]

Gapsule-sprite2.png

Przed walką, Gapsule wygląda jak każda inna kapsuła, która pojawia się w grze. Na początku walki, po aktywacji, ujawnione zostają oczy robota, a także dwie jego łapy, zakończone kolczastymi kulami.

Boss[]

Walka rozpoczyna się w momencie, w którym gracz wskoczy i aktywuje niepozornie wyglądającą kapsułę. Zamiast zwierzątek, z boków maszyny wyłonią się dwa metalowe ramiona zakończone wielkimi, kolczatymi kulami. Ponadto na środku pojawią się oczy, które są kluczowe podczas walki.

Atakiem Gapsule jest używanie swoich ramion w celu zadania obrażeń. Jest to sygnalizowane poprzez wyprostowanie się jednego z ramion i świeceniu się "oczu" w maszynie. Może to zostać wykorzystane przeciwko samej maszynie - aby zadać jej obrażenia. By to zrobić, należy stanąć na guziku i poczekać, aż maszyna namierzy postać. Gdy już zostanie namierzona, należy jak najszybciej zejść z guzika, aby nie dostać obrażeń. Wtedy jedno z ramion uderzy w guzik i zada maszynie obrażenia. Będąc w trakcie super transformacji nie ma konieczności schodzenia z przycisku.

Aby pokonać robota należy powtórzyć tą sekwencję 6 razy. Po tym maszyna wybucha i wyskakują z niej zwierzątka jak ze zwykłej kapsuły.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Mini-Boss

Galeria[]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[]

  • Egg Janken w grze Sonic Mania

    W grze Sonic Mania pojawiają się niewykorzystane sprites bossa znanego jako Egg Janken. Miał się pojawić w Studiopolis Zone. Ma formę latającej kapsuły z dwoma ramionami zakończonymi przez kolczaste kule. Boss miał opierać się na grze w "papier, kamień, nożyce", prawdopodobnie w nawiązaniu do Alexa Kidda.