FANDOM

Główny Szmaragd – przedmiot pojawiający się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to duży, magiczny, zielony szmaragd, który pozwala Anielskiej Wyspie unosić się w powietrzu.

Opis Edytuj

Główny Szmaragd to dużych rozmiarów zielony szmaragd. Posiada wielką moc, która zapewnia Anielskiej Wyspie unoszenie się w powietrzu. Bez niego cały ląd może spaść do oceanu. Jego najsilniejszą zdolnością jest neutralizowanie moc Szmaragdów Chaosu, co czyni go jednym z najpotężniejszych klejnotów na świecie. Oprócz tego Główny Szmaragd może być wykorzystywany do zasilania maszyn, a także dokonywania super transformacji.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Knuckles od dawna strzegł Głównego Szmaragdu na Anielskiej Wyspie . Kiedy wybuchła wojna z Resistance i Imperium Eggmana, Knuckles musiał opuścić wyspę i zostawić szmaragd, aby wesprzeć przyjaciół w walkach.

Fallout Edytuj

Po zakończeniu wojny Główny Szmaragd pozostawał bez strażnika. Widząc to, Neo Metal Sonic postanowił ukraść szmaragd i użyć go do przyspieszenia swoich planów.

The Fate of Dr. Eggman Edytuj

IDWMasterEmeraldNeo

Neo Metal Sonic kontrolujący Główny Szmaragd

W Sonic the Hedgehog #8 Neo Metal Sonic podbił Anielską Wyspę i umieścił swój tron na Głównym Szmaragdzie.

The Battle for Angel Island Edytuj

IDW 11 Knuckles

Główny Szmaragd umieszczony z powrotem na Anielskiej Wyspie

W Sonic the Hedgehog #9 Neo Metal Sonic wykorzystał moc Głównego Szmaragdu do dokonania super transformacji, którą wykorzystał przeciwko Sonicowi i Knucklesowi. Sam Knuckles utracił połączenie z Głównym Szmaragdem. W Sonic the Hedgehog #10 Super Neo Metal Sonic został pokonany przez Shadowa, ale udało mu się skopiować dane czarnego jeża. Wykorzystując bio-dane Sonica i Shadowa, połączył się z Głównym Szmaragdem, dokonując transformacji w Master Overlorda. W Sonic the Hedgehog #11 Master Overlord wykorzystywał Główny Szmaragd do zasilania się i wzmacniania. Sonic, Shadow i Knuckles postanowili wyrwać Główny Szmaragd z zasilania robota, aby go pokonać. W tym celu Resistance zajęło się walką z robotem, a Knuckles w tym czasie intensywnie uderzał w korpus robota, aby uwolnić szmaragd. Po tym jak statek Egg Fleet wleciał w Master Overlorda z całym impetem, Knuckles wyrwał Główny Szmaragd i odleciał z nim z powrotem na spadającą Anielską Wyspę. Ostatecznie kolczatka umieścił Główny Szmaragd na ołtarzu, co zatrzymało Anielską Wyspę i ponownie wzniosło ją w przestworza. Po bitwie Knuckles leżał na Głównym Szmaragdzie i wypoczywał. W Sonic the Hedgehog #12 Knuckles postanowił zostać na Anielskiej Wyspie i pilnować Głównego Szmaragdu.

Infection Edytuj

W Sonic the Hedgehog #13 Knuckles nadal strzegł Głównego Szmaragdu na Anielskiej Wyspie.

All or Nothing Edytuj

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline zasugerował użycie Głównego Szmaragdu do zatrzymania mocy Szmaragdów Chaosu, którymi wzmacniali się Deadly Six. Tails nie chciał jednak ryzykować bezpieczeństwa całej wyspy, a Knuckles dodał że i tak nie pozwoliłby go ruszyć.