Flicky – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Są to nieantropomorficzne błękitniki górskie.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Flicky to odmiana błękitnika górskiego. Flicky są zwykle koloru niebieskiego, ale występują także bardziej otyłe, zielone odmiany, oraz czerwone i różowe. Najczęściej spotykane Flicky majhą krótkie trójpalczaste pomarańczowe nóżki oraz dziób. Skrzydła są średnich rozmiarów, a tułów jest mniejszy od głowy. Znaczną część głowy zajmują oczy z niewielkimi szarymi tęczówkami. Twarze Flicky mają przeważnie małe plamki oraz ciemniejszy pasek w okolicach oczu.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

W przeszłości Flicky często padały ofiarą Doktora Eggmana, który porywał je do zasilania swoich robotów.

The Fate of Dr. Eggman[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #5 Sonic i Espio uratowali grupę Flickych, podczas walki w górach z Antonami i Hoverby.

Infection[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #13 Flicky przyleciał do Sonica, który wypoczywał po swoich ostatnich przygodach. Ptak wysłuchał opowieści niebieskiego jeża. W Sonic the Hedgehog #16 śpiący w dziupli niedaleko Windmill Village Flicky został zainfekowany przez Metal Virus, który w nocy rozprzestrzenił się po jego drzewie. Flicky poleciał do najbliższego, wielkiego miasta.

Flock Together[edytuj | edytuj kod]

Flicky-Zomboty i Charmy

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 duża migracja Flicky-Zombotów zaatakowała prom ratunkowy, którym lecieli Vector i Espio. Towarzyszył im również Charmy-Zombot. Vector szybko ruszył na zewnątrz pokładu, wyposażony w tarczę którą odpierał atakujące go Flicky. Nie mógł jednak złapać Charmy'ego, gdyż Flicky utworzyły wokół pszczoły formację obronną i przeszkadzały dodatkowo trzepotaniem swoich skrzydeł. Część z nich próbowała zaatakować Vectora od tyłu, ale zostały rozproszone przez bombę dymną Espio. Flicky nadal atakowały najpierw Vectora, odbijając się od jego tarczy, a potem były odpierane przez Espio, który przejął osłonę. Vectorowi z kolei przekazał bombę dymną, której krokodyl użył do rozproszenia formacji chroniącej Charmy'ego. Po tym jak krokodyl złapał pszczołę, razem z Espio wycofał się do środka statku.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #21 grupa Flicky-Zombotów przelatywała nad laboratorium Tailsa w Central City. Lisowi udało się złapać jednego z nich i wykorzystać do zdobycia próbki Metal Virusa, niezbędnej w procesie tworzenia lekarstwa.