FANDOM

Firma Eggmana – organizacja pojawiająca się w serialu anime Sonic X. Jest to firma założona przez Doktora Eggmana, która zajmowała się produkcją i dystrybucją Słonecznych Kul podczas sagi półksiężyca.

Opis Edytuj

Firma Eggmana reklamowała się jako pokojowa organizacja, która produkuje i sprzedaje Słoneczne Kule za pewną cenę. Firma produkuje także Mirror Tower, które dostarczają energię do Słonecznych Kul. Doktor Eggman stoi na czele korporacji jako prezes, podczas gdy Bokkun pełni funkcję jego posłańca i asystenta w biurze. Decoe i Bocoe z kolei dowożą i montują nowe Słoneczne Kule. Firma Eggmana pozbawia jest armii robotów i maszyn destrukcji, więc polega na wsparciu rządu i wojska.

Historia Edytuj

Saga półksiężyca Edytuj

W odcinku Korporacja Eggmana Egg Moon zasłonił Słońce, odcinając Ziemi dostęp do naturalnego światła. Doktor Eggman wytłumaczył się usterką i obiecał wspomóc ludzkość w znalezieniu alternatywy dla światła słonecznego. Eggman zawarł porozumienie z Prezydentem i utworzył firmę, która miała produkować i sprzedawać Słoneczne Kule. Energię do nich dostarczały Mirror Tower, które z kolei czerpały ją z wystrzelonego w kosmos satelity. Firma Eggmana odniosła wielki sukces i była chwalona zarówno przez mieszkańców, jak i samego Prezydenta. Sonic jednak przejrzał podstęp doktora, który kontrolował Egg Moon przez cały czas. Jeż zaczął niszczyć Słoneczne Kule, a rząd wysłał wojsko w pościg za jeżem. Firma Eggmana nadal funkcjonowała i zgromadziła liczne grono fanatycznych wielbicieli, którzy w rzeczywistości mieli wyprane mózgi. Eggman stworzył Słoneczne Kule tak, aby zakodowały ludziom przekaz o wielbieniu Imperium Eggmana. Firma przestała ostatecznie istnieć, gdy spisek Eggmana wyszedł na jaw.