FANDOM

Cudzy1 Once Dr. Eggman captures a Wisp, he transforms it into a Nega-Wisp, such as the Violet Wisp. Be careful, as these violent creatures will bark and bite! They also have the power to transform Sonic into a Violet Void. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Fioletowy Wisp (バイオレットウィスプ Baiorettouisupu?, ang. Violet Wisp) – jeden z gatunków Nega-Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Colors. Zapewnia transformację w Fioletowej Próżni.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

W grze Sonic Colors Fioletowe Wispy pojawiły się po raz pierwszy. Pierwotnie były normalnymi Wispami, ale zostały złapane przez Doktora Eggmana, który pozbawił je całej energii Hyper-go-on w celu wykorzystania jej w promieniu kontroli umysłu. Proces ten sprawił, że Wispy te transformowały się w Nega-Wispy i musiały pomagać doktorowi w jego planach. Sonic jednak ocalił je, a pod koniec wszystkie Nega-Wispy odzyskały swoją energię Hyper-go-on i powróciły do normalności.

W wersji na Nintendo DS Fioletowe Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Fioletowej Próżni. Pojawiają się w Sweet Mountain i Asteroid Coaster.

Sonic Forces Edytuj

W grze Sonic Forces Fioletowe Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy fioletowego Wisponu. Można je spotkać w Spaceport, Prison Hall, Capital City, Guardian Rock, Null Space i Imperial Tower.

Team Sonic Racing Edytuj

W grze Team Sonic Racing Fioletowe Wispy pojawiają się jako jeden z power-upów, który można wylosować z Item Boxów. Zarezerwowane są tylko dla postaci siły, ale inne klasy mogą je pozyskać przez Item Box Transfer. Zapewniają moc Fioletowej Próżni.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

W przeciwieństwie do reszty Wispów, Fioletowe są dość brutalne. Wolą trzymać się z boku i kiedy ktoś podejdzie do nich za blisko, te zaczynają zagrażać innym, poprzez gryzienie i straszenie. Nie są one jednak takie z natury, tylko przez Dr. Eggmana, który pozbawił ich dobrej energii Hyper-go-on. Nie przeszkodziło im to jednak w pomocy Sonicowi przy jego misji.

Wygląd Edytuj

Fioletowy Wisp jako jedyny Wisp, nie licząc Czarnego i Purpurowego Wispa nie ma oczu, co jest zresztą charakterystyczne dla Nega-Wispów. Jego kolor skóry to fioletowy. Ogólnie rzecz biorąc, Fioletowy Wisp, obok Purpurowego jest najgroźniej wyglądającym Wispem. Nie posiada oczu, jednak ma czarne usta z ostrymi końcami, które wyglądają jak złowieszczy uśmiech. Ponadto, posiada trzy szerokie odnóża wystające z jego głowy. Ma na niej również pięć odstających i poszarpanych kawałków skóry.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Violet Void

Jako, że Fioletowe Wispy są z gatunku Wispów mogą lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Fioletowe Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia, jednak ze względu na ich mutację, zostało ono uszkodzone, co sprawia, że Wispy te cechuje bardziej groźna forma tej energii. Nie jest też jasne w jakim stopniu mogą one korzystać z własnej mocy, udzielanej właśnie przez nią.

Fioletowe Wispy są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Fioletowy Wisp, wejdzie do niego i użyje jego energii Hyper-go-on, Sonic przybierze postać Violet Void, czyli formę podobną do żywej, czarnej dziury, która pozwala mu na unoszenie się w powietrzu, oraz zasysanie wszystkiego co staje mu na drodze, w tym swoich wrogów, przeszkody, oraz Pierścienie. Wraz z większą ilością zassanych przedmiotów, Violet Void staje się coraz większy i silniejsza staje się jego zdolność zasysania, przez co może pochłaniać coraz większą liczbę przeszkód.

Ponadto, Fioletowe Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

W innych mediachEdytuj

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Fioletowy Wisp (IDW)

W komiksach IDW Publishing Fioletowe Wispy posiadają przeszłość taką samą jak w grach do momentu zakończenia wydarzeń z Sonic Forces. Po zakończeniu wojny Wispy nadal pomagały mieszkańcom świata Sonica.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Sprites Edytuj

Ciekawostki Edytuj