FANDOM

Final Egg – lokacja pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to jedna z dawnych baz operacyjnych Doktora Eggmana.

Opis Edytuj

Final Egg jest zaawansowaną technologicznie bazą, stworzoną przez Doktora Eggmana. Posiada głównie zielono-żółtą kolorystykę i takie samo oświetlenie. W wielu miejscach znajdują się komputery i przewody, a także loga Imperium Eggmana. Głównym punktem bazy jest stacja naprawcza, w miejscu której Doktor Starline umieścił stół operacyjny i urządzenie, która za pomocą elektrowstrząsów miało przywrócić Eggmanowi pamięć.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

W przeszłości Final Egg stanowiło jedną z baz Doktora Eggmana. Sonic stoczył tutaj zwycięską walkę z Egg Viper. Później bazę przejął Doktor Starline, który zaczął planować stąd odnalezienie Eggmana i przywrócenie mu wspomnień, które utracił po ostatniej walce z Soniciem.

The Battle for Angel Island Edytuj

W Sonic the Hedgehog #11 Rough i Tumble dostarczyli Eggmana z amnezją do Final Egg. Przykuli go do stołu operacyjnego i oddali w ręce Doktora Starline'a, który poddał Eggmana bolesnej terapii elektrowstrząsów, która miała przywrócić mu pamięć. W Sonic the Hedgehog #12 do Final Egg przybyli Orbot i Cubot, a później Metal Sonic, który przywrócił Doktorowi Eggmanowi pamięć. Eggman naprawił Metal Sonica w Final Egg, z pomocą Starline'a. Poznał także Rougha i Tumble'a, oraz otrzymał od Orboca i Cubota swoje stare ubrania. Starline przekazał mu później siedem Szmaragdów Chaosu. Doktor Eggman wysłał następnie Starline'a z misją odwracania uwagi Sonica, oraz przekazał Roughowi i Tumble'owi plany ich nowej broni. Później razem z Orbotem i Cubotem udał się do ciemnego pomieszczenia w Final Egg, gdzie znajdowało się tajemnicze urządzenie, którym doktor zamierzał potraktować świat.

Infection Edytuj

W Sonic the Hedgehog #13 Doktor Eggman i Doktor Starline przeprowadzali eksperymenty nad Metal Virusem w Final Egg, posługując się florą, fauną, oraz przedmiotami martwymi. Okazały się one udane i Eggman postanowił przejść do kolejnej fazy swojego planu. Starline pokazywał mu również walkę Rougha i Tumble'a z Soniciem, przez okno wytworzone Warp Topazem. Po tym jak Rough i Tumble zostali pokonani, Starline sprowadził ich do Final Egg z powrotem. Tam próbowali wybłagać Eggmana o drugą szansę, ale Metal Sonic również chciał stanąć do walki z niebieskim jeżem. Ostatecznie to Doktor Starline zgłosił się na ochotnika. W Sonic the Hedgehog #14 Badniki przenosiły materiały z bazy na Frozen Peak do Final Egg, poprzez portal który otworzył Doktor Starline. Doktor Eggman przeprowadzał tu również końcowe testy Metal Virusa, które potwierdziły jego szybsze rozprzestrzenianie się przy intensywniejszym wystawieniu na jego działanie. Kiedy doktor zasiadł do komputera aby dokończyć swój plan, przyszli do niego Rough i Tumble, którzy domagali się nowej broni. Doktor zapewnił ich, że ją otrzymają. Później Metal Sonic wrócił do Final Egg przez portal. Gdy Starline niemal zabił Sonica, wściekły Eggman wciągnął go za szyję z powrotem do bazy i udzielił reprymendy. W Sonic the Hedgehog #15 Doktor Eggman, Orbot i Cubot wypełniali specjalne plecaki Metal Virusem. Starline powiadomił wtedy Eggmana o tym, że Sonic i Amy włamali się do bazy w Echo Mine. Eggman wysłał Cubota, aby sprowadził Rougha i Tumble'a do hangaru trzeciego. Tam doktor wyposażył skunksy w plecaki, ale nie zdradził konsekwencji ich użycia. Wyposażył ich także w czołg ze świdrem i działami. Później Eggman i Starline oglądali w Final Egg walkę Sonica i Amy z zarażonymi wirusem Roughem i Tumblem. Po tym jak zobaczyli, że niebieski jeż został zarażony, postanowili przejść do kolejnej fazy planu i podzielić się Metal Virusem ze światem. W Sonic the Hedgehog #16 Doktor Eggman, Starline, Orbot i Cubot uruchomili Faceship, który wystartował z podziemnego hangaru w Final Egg.