Final Chase – czternasty i finałowy poziom Dark Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Grywalną postacią jest Shadow the Hedgehog. Można tu znaleźć ulepszenie Mystic Melody.

Opis Edytuj

Final Chase jest poziomem zlokalizowanym na Kosmicznej Kolonii ARK. Obejmuje zewnętrzne sektory kosmicznej stacji, z widokiem na planetę. Na początku poziomu gracz zjeżdża po szynie, która wpada na długi most z szerokim springiem. Szynie towarzyszą obręcze, które przyspieszają jazdę. Dalsza droga skierowana jest pionowo w dół, gracz musi uważać podczas zbiegania po niej na meteoryty, które unoszą się w pobliżu. Gracz trafi następnie na położony niżej most, na końcu którego znajduje się obrotowy cylinder. Jest to zielony słup, który przyciąga do siebie gracza własnym polem grawitacyjnym. Można się od niego oderwać przy odpowiednim skoku. Po bokach mieszczą się dwie małe platformy ze springami. Dalej pojawia się most, który wiedzie prosto do szerokiego springa. Gracz musi następnie wskoczyć na most po lewej i przebiec po nim. Główna trasa zakręca w prawo i wiedzie przez mały tunel. Po wyjściu z niego gracz będzie musiał przeskoczyć po kilku obrotowych cylindrach, ustawionych poziomo. Pod spodem znajduje się kilka platform, które ocalą gracza przed ewentualnym upadkiem. W kolejnej sekcji gracz musi przebiec przez kolejny most, odbić się od szerokiego springa i zniszczyć Artificial Chaosa, a następnie wspiąć się na pionowy cylinder. Po lewej stronie mieści się także krążek linowy, który podciągnie gracza nieco wyżej. Na drodze do kolejnego cylindra pojawia się meteoryt, który można ominąć albo poczekać aż sam wybuchnie. Po wspięciu się na cylinder gracz zostanie wybity przez spring na lewo i będzie musiał pobiec do rampy. Ta wyrzuci go do sekcji z dwoma poziomymi cylindrami i jednym pionowym na końcu. Gracz nie musi tutaj skakać, gdyż cylindry będą go przejmowały. Po odbiciu się przez spring na szczycie cylindra, gracz będzie musiał zbiec w dół kolejnego pionowego mostu, któremu towarzyszą meteoryty. Należy z niego następnie zeskoczyć i ominąć pole meteorytów, aby wylądować na moście na dole. Gracz będzie musiał przebiec przez długi most do mostu, który tworzy długi poziomy cylinder. Występuje na nim kilka elektrycznych barier, które zadadzą graczowi obrażenia przy kontakcie. Sekcję tę można pominąć, jeśli na pionowej drodze graczowi uda się wskoczyć na umieszczone wysoko w górze poziome cylindry. W kolejnej sekcji gracz musi wbiec przez tunel do zamkniętego pomieszczenia. Na górę należy wspiąć się wykorzystując jeden z dwóch cylindrów po bokach. Na wyższym piętrze znajdują się trzy otwarte tunele w ziemi, o różnych kolorach. Żółty i czerwony pozwalają graczowi zebrać Item Boxy z przedmiotami, a na ich końcu pojawia się spring który wybija postać z powrotem w górę. Jedynie niebieski otwór zawiera przejście do tunelu z panelami przyspieszającymi, który kończy się szyną. Gracz będzie się musiał następnie odbić od szerokiego springa i wspiąć po pionowym cylindrze. W sekcji tej gracz musi się wspinać po poszczególnych cylindrach w górę. Po drodze może korzystać z pojedynczych platform, a także skakać po przeciwnikach. Jeśli gracz będzie biegł cały czas w górę, powinien zauważyć drugi pionowy cylinder obok, który blisko szczytu otacza elektryczna bariera. Na cylinder ten należy wskoczyć ze szczytu innego. Gracz będzie mógł następnie przeskoczyć na małą platformę obok, na której znajduje się ulepszenie Mystic Melody. Pozwala ono zagrać na pobliskich starożytnych ruinach, co otworzy portal pozwalający powrócić na dolne platformy Jeśli gracz zdecyduje się nie iść tą drogą, będzie musiał przebiec po kilku platformach do szerokiego springa. Następnie powinien przebiec przez długi ciąg platform i przeskoczyć po kilku Artificial Chaosach, cylindrach i platformach do góry. Na końcu gracz może się wybić przez spring i wylądować na małej, fioletowej szynie w powietrzu. Dalsza trasa wiedzie przez długą szynę, która wpada do krótkiego tunelu. Za nim droga zbiega pionowo w dół, do następnej szyny. Obok niej pojawiają się dwie małe platformy. Trasa wkracza do wielkiego korytarza ze ścianami i sufitem, ale bez podłoża. Gracz będzie tu mógł zjeżdżać po głównej szynie do pojedynczej platformy pośrodku. Dalej pojawia się sekcja, w której po lewej i prawej stronie pojawiają się po trzy pionowe cylindry, z szerokim zadaszeniem, uniemożliwiającym wskoczenie na ich szczyt. Gracz będzie musiał przeskakiwać między nimi do najbliższego mostu. Pośrodku pojawia się także mała, przekrzywiona szyna. Alternatywna trasa wiedzie przez wiele małych szyn umieszczonych nad przepaścią. Po tym jak gracz przejdzie tę sekcję, będzie musiał wbiec w górę po pionowej ścianie do springów. Do osiągnięcia odpowiedniej prędkości pomagają tutaj panele przyspieszające. Po odbiciu przez springi gracz wyląduje na kolejny moście. Korytarz zakręca tutaj w prawo. Z jego ścian wystaje kilka półek, na których można się zatrzymać. Ściany są także połączone cylindrami, które przyciągają do siebie gracza. Unosi się tutaj także kilka meteorytów. Na dole występuję natomiast małe platformy. Gracz musi przejść przez tę sekcję do kolejnego mostu z szyną. Za szyną tą gracz musi przebiec po dwóch mostach z cylindrów. Na następny moście występują dwie szyny. Obie prowadzą do tej samej sekcji, ale szyna po lewej pozwala pominąć znaczną jej część. W przypadku wybrania prawej szyny gracz dojedzie do platformy ze springiem, który odbije go do trzech poziomych, ustawionych jak schody cylindrach. Na końcu znajduje się duży pionowy cylinder, prowadzący do mostu. Na końcu długiego mostu znajduje się tunel z szyną, oraz springiem. Przez tunel ten gracz wyskoczy do zamkniętego pomieszczenia z trzema otworami w podłodze, o różnych kolorach. Po wyjściu z tego pomieszczenia na gracza czeka duża sekcja z poziomymi cylindrami. Ustawione są tutaj na różnych wysokościach i niektóre posiadają springi. Na końcu gracz powinien złapać się krążka linowego, zniszczyć Artificial Chaosa i wskoczyć na cylinder naprzeciwko. Gracz powinien się po nim wspiąć do góry. Przy tym po jego lewej stronie, blisko końca pojawiają się ściany, które blokują obracanie gracza. Po odbiciu się przez spring gracz trafi na trzy połączone ze sobą platformy, na których mieści się rakieta. Zabierze ona gracza na ostatni pionowy cylinder. Należy tutaj zbiec w dół cylindra, unikając unoszących się w pobliżu meteorytów. Na końcu gracz powinien wyskoczyć na spring znajdujący się na krawędzi platformy. Zostanie wtedy wybity na ostatnią serię połączonych ze sobą platform, gdzie mieści się pierścień mety.

Misje Edytuj

Misja 1 Edytuj

Celem misji pierwszej jest dostanie się do Armaty Zaćmienia.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

12 000
Ranga B 1

11 000
Ranga C 1

10 000
Ranga D 1

8 000
Ranga E 1

<8 000

Misja 2 Edytuj

Celem misji drugiej jest zebranie 100 pierścieni. Na poziomie znajduje się wystarczająco dużo pierścieni. Gracz powinien jedynie uważać na przeciwników i meteoryty, których najlepiej unikać.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

1:30
Ranga B 1

1:45
Ranga C 1

2:00
Ranga D 1

2:30
Ranga E 1

>2:30

Misja 3 Edytuj

Celem misji trzeciej jest znalezienie zagubionego Chao. Gracz będzie potrzebował do tego ulepszeń: Air Shoes i Mystic Melody. Za szóstym punktem kontrolnym gracz powinien przejść przez sekcję z obrotowymi cylindrami, oraz wspiąć się w górę jednego z nich. Zamiast korzystać ze springa naprzeciwko, gracz powinien złapać się krążka linowego z tyłu. Dzięki temu będzie mógł wskoczyć na platformę ze starożytnymi ruinami. Po wykonaniu na nich Mystic Melody, pojawi się trasa z pierścieni, na której trzeba wykonać Light Speed Dash. Prowadzi ona do odległych platform, oraz wysokiego obrotowego cylindra. Gracz powinien wspiąć się na sam jego szczyt, aby znaleźć Chao. Po drodze należy uważać na meteoryty oraz elektryczne blokady, które mogą zadać graczowi obrażenia i strącić go w dół. Na szczycie gracz powinien złapać się krążka linowego i wskoczyć na platformę, na której położony jest Chao.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

5:15
Ranga B 1

5:30
Ranga C 1

6:00
Ranga D 1

6:30
Ranga E 1

>6:30

Misja 4 Edytuj

Celem misji czwartej jest ukończenie poziomu w ciągu 5 minut i 30 sekund. Aby jak najszybciej ukończyć tę misję, gracz powinien unikać obrotowych cylindrów, albo wyskakiwać z nich przy pierwszej najlepszej okazji. W misji tej nie pojawiają się żadne punkty kontrolne.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

11 000
Ranga B 1

10 000
Ranga C 1

9 000
Ranga D 1

8 000
Ranga E 1

<8 000

Misja 5 Edytuj

Celem misji piątej jest ukończenie poziomu w trybie Hard Mode. Oprócz tego że pojawiają się tu nowi i bardziej agresywni przeciwnicy, Artificial Chaos posiadają większy zasięg ataku mackami i strzelania laserami. Obrotowe cylindry posiadają więcej pułapek, a na ich szczytach niekiedy czekają przeciwnicy. Na niektóre z nich można się dostać tylko korzystając z szyn albo springów.

Ranga Wymagania
Ranga A 1

10 000
Ranga B 1

9 000
Ranga C 1

8 000
Ranga D 1

7 000
Ranga E 1

<7 000

Multiplayer Edytuj

SA2 Multiplayer Race 8

Final Chase w trybie wieloosobowym

W trybie dla dwóch graczy Final Chase jest skrócone. Poziom zaczyna się na biegnącej pionowo w dół drodze usianej meteorytami. Meta znajduje się na szczycie obrotowego cylindra, który pojawia się za pomieszczeniem z trzema kolorowoymi tunelami do wyboru.

Zwierzątka Edytuj

Obraz Gatunek Typ
Sa2 tygrys Tygrys Silny
Sa2 pingwin Pingwin Pływający
Sa2 wydra Wydra morska Pływający
Sa2 skunks Skunks Lądowy
Sa2 feniks Feniks Legendarny

Skrzynie Chao Edytuj

  1. Pierwsza Skrzynia Chao pojawia się za pierwszym punktem kontrolnym, w sekcji w której gracz spotyka drugiego Artificial Chaosa. Po odbiciu się od szerokiego springa gracz powinien przeskoczyć na platformę obok tunelu. Na jej drugim końcu znajduje się Skrzynia Chao.
  2. Druga Skrzynia Chao znajduje się na prawo od trzeciego punktu kontrolnego, w rogu pomieszczenia.
  3. Trzecia Skrzynia Chao znajduje się za piątym punktem kontrolnym. Gracz powinien biec cały czas przed siebie, do platformy na której znajduje się szyna. Skrzynia Chao położona jest nieco z tyłu.

Gold Beetle Edytuj

Gold Beetle pojawia się za drugim punktem kontrolnym. Zaraz po przejściu przez punkt gracz może wykonać Spin Dash i wskoczyć na obrotowe cylindry w powietrzu. Na ostatnim z nich znajduje się Gold Beetle.

Big the Cat Edytuj

Final Chase Big

Big the Cat w Final Chase

Big pojawia się za szóstym punktem kontrolnym, w sekcji z obrotowymi cylindrami. Można go zobaczyć wewnątrz jednego z pierwszych cylindrów, do którego przyczepiony jest także spring

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
The Supernatural

Ciekawostki Edytuj

  • W trybie dla dwóch graczy pojawiają się dwa pierścień mety. Używając kodów gracz może pominąć pierwszą metę i kontynuować wyścig w dalszych sekcjach.