FANDOM

Faceship – pojazd pojawiający się w w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to latająca forteca, za pomocą której Doktor Eggman rozprzestrzenia Metal Virus.

Opis Edytuj

IDW 16 Eggman Throne

Tron-generator mocy Faceshipu

Faceship to ogromna, półkulista, latająca forteca która przypomina Kosmiczną Kolonię ARK. Przypomina twarz Doktora Eggmana - posiada trzy pary skrzydeł po obu stronach, dwoje czerwonych oczu które służą jako szyby, metalowy nos, oraz szklane usta w kształcie uśmiechu. Wewnątrz fortecy znajduje się tron, który pełni także funkcję generatora mocy zasilanego Szmaragdami Chaosu. Przez oczy fortecy można obserwować wydarzenia na dole. Faceship dysponuje wytwórnią, w której zautomatyzowane miksery produkują płynny Metal Virus, który następnie jest wylewany przez usta fortecy. Faceship służy do produkcji, transportu i dystrybucji Metal Virusa, a ze względu na swoją mobilność może go dostarczyć w kluczowe miejsca na świecie.

Historia Edytuj

Infection Edytuj

IDW16 Faceship In Action

Faceship wylewa Metal Virus na Windmill Village

W Sonic the Hedgehog #16 Doktor Eggman, Orbot, Cubot i Doktor Starline uruchomili Faceship, który wyleciał z hangaru w Final Egg. Eggman oprowadził Starline'a po pokładzie, pokazując mu m.in. tron zasilany Szmaragdami Chaosu, oraz wytwórnię Metal Virusa. Pierwszym celem Faceshipu była Windmill Village. Po tym jak latająca forteca znalazła się nad wioską, Doktor Eggman kazał z niej wylać ogromne ilości Metal Virusa, które zalały wioskę i przekształciły wszystkich mieszkańców w Zomboty. Doktor Eggman wysłał ich następnie, aby rozsiewali wirus po świecie.

Reflections Edytuj

IDW Metal Reflections 2

Metal Sonic w laboratorium Starline'a na pokładzie Faceshipu

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Metal Sonic szedł korytarzami Faceshipu, oglądając na monitorze swoją ostatnią walkę z Soniciem i Silverem. Natknął się także na laboratorium Doktora Starline'a, w którym zauważył nagranie Sonica zakażanego przez Metal Virus kadź z ową substancją. Po chwili zanurzył palec w kadzi, ale Metal Virus niczego w nim nie wywołał. Niedługo potem zjawił się Doktor Starline, który wyprosił robota ze swojego laboratorium.

Eggman's Day Off Edytuj

IDW Eggcave

Doktor Eggman i Starline w "Eggcave"

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Doktor Starline obserwował na pokładzie Faceshipu, przez portale Warp Topazu, postęp w zarażaniu świata Metal Virusem. Dostrzegł również Doktora Eggmana w jednym z portali i ruszył mu z pomocą, gdy doktor wydał z siebie wściekły krzyk. Starline znalazł się w ten sposób w "Eggcave" - prywatnym sanktuarium Eggmana, w którym doktor spędzał swój czas wolny pracując nad osobistymi projektami i tworząc zabawkowe roboty, za pomocą których planował swoje strategie. Eggman oprowadził Starline'a po pokoju i opowiedział mu o swoich zwyczajach, ale wyprosił kiedy asystent odkrył figurkę samego siebie jako Zombota.

Crisis City Edytuj

Seaside City

Faceship w Seaside City

W Sonic the Hedgehog #17 Faceship doleciał nad Seaside City i wylał na miasto Metal Virus, zmieniając wielu mieszkańców w Zomboty. W Sonic the Hedgehog #18 Doktor Eggman skierował Faceship do Floral Forest Village, gdzie rozlał kolejną porcję Metal Virusa. Wydawał również z pokładu komendy dla Zombotów, ale okazało się że zaczęły one coraz rzadziej odpowiadać na rozkazy, co zaniepokoiło Doktora Starline'a, ale Eggman był pewien że znajdzie sposób na przywrócenie pełnej kontroli nad wirusem. Później Eggman skierował Faceship do Sunset City. W Sonic the Hedgehog #20 Faceship zmierzał do Central City, a przebywający na jego pokładzie Doktor Starline ubolewał nad tym że Eggman nie ma żadnego pomysłu na odzyskanie kontroli nad wirusem. Olśniło go jednak, gdy natknął się na stary plan Eggmana, w którym zniewolił on grupę Deadly Six wyposażoną w zdolność kontrolowania jego maszyn.

The Catalyst Edytuj

Annual 2020 Sonic Fanclub

Faceship nad Spiral Hill Village

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Faceship rozlał Metal Virus na farmach w pobliżu Spiral Hill Village, zmuszając członków Sonic Fan Club do ucieczki. Nieco później okręt zaczął zbliżać się do wioski i nadal rozlewał wirus po farmach, ścigając Jewel prowadzącą przewodniczącego i wice-przewodniczącą fanklubu w bezpieczne miejsce. Faceship zdołał ostatecznie dotrzeć do Spiral Hill Village, gdzie szykował się do rozlania wirusa.

The Last Minute Edytuj

IDW 21 Central City

Faceship rozlewający Metal Virus nad Central City

W Sonic the Hedgehog #21 Faceship dotarł do Central City i z rozkazu Doktora Eggmana rozlał po mieście Metal Virus, zmieniając wielu mieszkańców w Zomboty. W Sonic the Hedgehog #23 Faceship skierował się do Spiral Hill Village, gdzie Orbot nadzorował zrzut Metal Virusa. Później Eggmann i Starline wrócili na pokład, po nieudanej próbie odzyskania kontroli nad Zombotami w Barricade Town. Eggman postanowił odpocząć przy infekowaniu Spiral Hill Village, podczas gdy Starline zdecydował się zasięgnąć pomocy Deadly Six. Po powrocie na Faceship Starline otworzył portal, przez który wyciągnął Cacophonus Conch do utrzymania kontroli nad Zeti. W Sonic the Hedgehog #24 Starline próbował przedstawić Eggmanowi swój plan okiełznania Metal Virusa. Gdy Eggman go jednak odrzucił, Starline przywołał na pokład Faceshipu grupę Deadly Six używając Warp Topazu.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Zombots

Faceship i imienne Zomboty

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline przywołał na pokład Faceshipu grupę Deadly Six używając Warp Topazu. Doktor Eggman natychmiast wysłał przeciwko nim Metal Sonica, ale Zavok zapanował nad robotem. Starline wyciągnął wtedy Cacophonus Conch by okiełznać Zeti. Mimo że udało mu się na chwilę ogłuszyć Zazza i Zeenę, to szybko zaatakowali go z powrotem i odebrali muszlę, którą przekazali Zavokowi. Gdy Zavok wysłał Metal Sonica przeciwko Eggmanowi, Starline otworzył portal którym cała trójka złoczyńców uciekła z pokładu. Deadly Six zajęli jednak Faceship, nie wiedząc że Rouge zinfiltrowała pokład kilka dni temu. Nietoperzyca skontaktowała się z Orbotem i zawiązała z nim współpracę. Robot zdołał przekonać Zavoka, że będzie mu służyć z własnej woli, w rzeczywistości pomagając w ten sposób Rouge w szpiegowaniu ruchów Deadly Six. Zeti rozdzielili następnie pomiędzy siebie Szmaragdy Chaosu, zostawiając jeden zasilający tron Faceshipu. Deadly Six opuścili następnie pokład i udali się w różne zakątki świata aby kontrolować tysiące Zombotów, jednocześnie utrzymując łączność między sobą poprzez Faceship. Zavok został na pokładzie i kazał Orbotowi skierować statek do największych skupisk ocalałych. W Sonic the Hedgehog #26 Zavok próbował z Faceshipu ustalić dokąd mógł uciec Eggman, kiedy Cubot fałszywie poinformował go o alarmie w wytwórni Metal Virusa. Gdy Zavok udał się tam, Rouge szybko prześlizgnęła się aby pobrać od Orbota i Cubota koordynaty każdego Zeti i przekazać im dalsze rozkazy.

IDW 28 Faceship Destruction

Zniszczenie Faceshipu

W Sonic the Hedgehog #27 Faceship zaczął się zbliżać do Angel Island, prowadząc za sobą armię Zombotów. W Sonic the Hedgehog #28 Faceship był coraz bliżej Angel Island, ale Rouge przerwała jego lot, kradnąc zasilający Szmaragd Chaosu z tronu. Na statku zaczęło dochodzić do zwarć i eksplozji. Rouge zdołała uciec z okrętu, a Orbot i Cubot skryli się aby przetrwać eksplozję. Faceship rozbił się na wybrzeżu, przygniatając armię Zombotów, której jednak nic się nie stało. Eggman zareagował z przejęciem na zniszczenie Faceshipu, który uważał za swoje największe dotychczasowe dzieło. Chwilę później Zavok wyszedł spod zgliszczy zniszczonego statku i korzystając z mocy swojego ostatniego Szmaragdu Chaosu powiększył się do gigantycznych rozmiarów, aby zaatakować Angel Island.