Excuse me. I'm the head of the village. May I weigh in on the subject?

Elder Scruffy, Sonic the Hedgehog #5

Elder Scruffy – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzna koza i starszy wioski Windmill Village.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Elder Scruffy i jego mieszkańcy przyjmują Eggmana

Po wydarzeniach z Sonic Forces do Windmill Village trafił nieprzytomny Doktor Eggman. Ze strachu, mieszkańcy zamknęli go w celi. Nazajutrz Eggman uwolnił się, ale w celu wzmocnienia swojej celi. Elder Scruffy był zdumiony jego ucieczką. Później okazało się, że doktor cierpiał na amnezję. Ponieważ nie mógł nikogo skrzywdzić i był gotowy pomagać, Elder Scruffy postanowili opatrzeć doktora i przyjąć go do swojej społeczności. W zamian doktor naprawiał wszystko to, co mieszkańcy mu przynieśli, od najmniejszych urządzeń po wioskowy młyn. Mieszkańcy nadali mu miano Mr. Tinkera.

The Fate of Dr. Eggman[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #5 Elder Scruffy zabrał głos w sprawie Mr. Tinkera, którego los rozważali Sonic i Chaotix. Scruffy przytoczył całą historię związaną z pojawieniem się Eggmana w wiosce, oraz o tym jaki zbawienny wpływ miała na to miejsce i jego mieszkańców. Na koniec powiedział, że wolałby gdyby doktor przyczynił się do czegoś dobrego, niż miałby siedzieć w celi. Po tym jak okazało się, że Badniki zbliżały się do wioski, Sonic zaczął podejrzewać Eggmana o intrygę. Scruffy odpowiedział niebieskiemu jeżowi jedynie skrzywionym uśmiechem. Okazało się potem jednak, że Eggman nie był odpowiedzialny za atak, co wyjaśniło wszelkie wątpliwości.

Infection[edytuj | edytuj kod]

Elder Scruffy przywiązany do drzewa

W Sonic the Hedgehog #13 minął tydzień po tym jak Mr. Tinker został porwany przez dwóch zbirów - Rougha i Tumble'a. Skunksy powróciły potem do wioski i uwięziły jej mieszkańców, a Scruffy został przywiązany do drzewa. Odnaleźli go potem Sonic i Tails i uwolnili. Scruffy wyjaśnił im, że Mr. Tinker został porwany, a mieszkańcy uwięzieni w jednym z budynków. Nikt nie mógł powiadomić o tym Sonica, ponieważ nie można go było znaleźć. Kiedy Tails zapytał Scruffy'ego o imiona łotrów, Rough i Tumble powrócili. Sonic kazał Tailsowi i Scruffy'emu uwolnić mieszkańców. Dzięki umiejętnościom Tailsa udało się zniszczyć kłódkę i otworzyć drzwi do budynku. Elder Scruffy został jednak, na polecenie Tailsa, ze swoimi mieszkańcami aby przeczekać walkę. Gdy Rough i Tumble zostali pokonani, Elder Scruffy i mieszkańcy wioski pomogli w posprzątaniu zniszczeń. W Sonic the Hedgehog #16 Elder Scruffy i mieszkańcy Windmil Village dostrzegli zbliżający się do ich wioski Faceship, który kontrolował Doktor Eggman. Kiedy uciekali, Eggman zalał wioskę Metal Virusem i Elder Scruffy stał się Zombotem, podobnie jak wielu innych mieszkańców.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Elder Scruffy przywrócony do normalności po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #25 Elder Scruffy-Zombot pojawił się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Elder Scruffy-Zombot był częścią armii, którą Zavok prowadził na Angel Island. Został, razem z innymi Zombotami, rzucony przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanął przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom. W Sonic the Hedgehog #29 po tym jak Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, Elder Scruffy wrócił do normalności. Vanilla pomogła mu wstać, a on sam zapytał czy wszystko z nią dobrze.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Elder Scruffy jest mądry i uprzejmy, oraz stawia potrzeby swojej wioski ponad wszystko. Jest także bardzo miłosierny i gotowy przebaczyć i zapomnieć nawet największym wrogom. Kiedy spotkał Doktora Eggmana, wolał zaangażować go do działalności na rzecz wioski i jej mieszkańców, niż trzymać go w celi.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Elder Scruffy jest szarą kozą. Nosi na sobie fioletowy sweter, na który ma nałożoną zieloną kurtkę. Posiada także czarne rękawiczki i buty. Chodząc podpiera się na drewnianej lasce.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]