Cudzy1 I'm sick of you getting in the way EVERY SINGLE TIME! Cudzy2
Doktor Eggman, Sonic Lost World
Eggrobo – finałowy boss w grze Sonic Lost World. W wersji na Wii U walka ma miejsce w 4 zonie Lava Mountain, a w wersji na Nintendo 3DS po przejściu wszystkich zon tego poziomu.

Opis Edytuj

Eggrobo to wielki czerwono-żółto-szaro-zielony robot o wyglądzie podobnym do Doktora Eggmana. Jest zasilany przez energię życiową pobraną przez Ekstraktor. Posiada parę mechanicznych dłoni, które może odłączać od swoich ramion. Dłonie mogą strzelać laserami albo kulami energii. Inną charakterystyczną cechą robota jest jego zielona peleryna.

Boss Edytuj

Wii U Edytuj

W wersji na Wii U walka ma miejsce na okrężnej trasie, którą z dwóch stron oblewają jeziora lawy. Sonic zostaje wystrzelony z armaty, po czym zaczyna biec za Eggrobo. Boss wykonuje w kolejności swoje trzy ataki. Najpierw strzela zielonymi kulami energii, ze swoich dłoni, po krawędziach toru. Sonic może łatwo ominąć ten atak, biegnąc środkiem. Podczas drugiego ataku Eggrobo strzela ze swoich ramion laserami, które przesuwają się od krawędzi areny na środek. Gracz musi przeskakiwać nad nimi. Trzeci atak polega na próbie zmiażdżenia gracza za pomocą odłączonych ramion. Dłonie Eggrobo pojawią się po bokach gracza i po chwili zbliżą się do siebie aby zgnieść Sonica. Gracz musi przeskoczyć nad tym atakiem w odpowiednim momencie. Eggrobo zbliży się wtedy do postaci i będzie można uderzyć go w nogę. Gdy to się stanie, trzeba namierzyć trzy segmenty wzdłuż jednego z jego ramion i uderzyć w nie. Gdy Sonic to wykona, będzie mógł wskoczyć w kokpit bossa. Po otrzymaniu tego uderzenia Eggrobo zacznie się przewracać i upuszczać pierścienie. Sonic może go ponownie uderzyć Homing Attackiem, albo Focused Homing Attackiem. Im bardziej naładowany był atak, tym większe obrażenia otrzymuje Eggrobo. Blisko końca walki, gdy robotowi zostaje już tylko jedno uderzenie, boss utrudnia swoje ataki. Podczas wystrzeliwania kul energii będzie przesuwał swoimi dłońmi, zmieniając tor strzału. Strzelanie laserami będzie szybsze, a atak z miażdżącymi dłońmi będzie wykonywany dwa razy z rzędu. Po otrzymaniu ostatniego uderzenia robot upada, a Eggman wylatuje z kokpitu i w tle pojawiają się fajerwerki z jego symbolem.

Nintendo 3DS Edytuj

W wersji na Nintendo 3DS walka toczy się na podobnym torze. Eggrobo posiada jednak inne ataki, oparte na Mocach Koloru:

  • Cyan Laser – namierza gracza, po czym wystrzeliwuje ze swojej dłoni wiązkę cyjanowego lasera.
  • Red Burst – generuje nad sobą kule ognia, którymi następnie rzuca w gracza.
  • Ivory Lightning – namierza gracza, po czym wystrzeliwuje ze swoich dwóch dłoni wiązkę elektryczności.
  • Gray Quake – rzuca w gracza kamieniami.
  • Yellow Drill – zmienia swoje ramiona w świdry, którymi zaczyna kopać w ziemi, tworząc przeszkody na trasie.
  • Indigo Asteroid – wytwarza czarną dziurę, która może pochłonąć gracza.

W trakcie walki Eggrobo będzie ładował swoją moc, której wartość będzie pokazana na ekranie. Gracz musi unikać ataków bossa i poczekać, aż ten się zbliży. Gdy to się stanie, należy namierzyć wszystkie segmenty Eggrobo: dwa na nogach, dwa na dłoniach i jeden na korpusie. Następnie Sonic musi uderzyć we wszystkie Homing Attackiem, aby dosięgnąć kokpitu i również w niego uderzyć. Robot przewróci się wtedy i będzie można uderzyć go w głowę Focused Homing Attackiem w celu zadania wysokich obrażeń. W późniejszych fazach walki Eggrobo będzie strzelał w gracza rakietami, aby utrudnić namierzenie jego segmentów. Pod koniec walki Eggrobo rzuca w gracza wielką kulą ognia, która po uderzeniu w ziemię zmienia się w czarną dziurę. Po zadaniu ostatniego uderzenia, gracz musi skoczyć w Eggrobo i przełamać jego blok wciskając B. Gdy to się uda, robot zostanie zniszczony.

Galeria Edytuj

Wii U Edytuj

[?
]
Galeria

Nintendo 3DS Edytuj

[?
]

Dr. Eggman Showdown

Ciekawostki Edytuj

  • Walka z tym bossem jest bardzo podobna do walki z Nega-Wisp Armor z Sonic Colors. Obie walki toczą się w pościgu. Bossowie posiadają praktycznie taki sam atak strzelania laserami. Gracz musi również uderzać w poszczególne segmenty ich ciała, aby uderzyć w kokpit. Po zadaniu tego ciosu, gracz może dodatkowo uderzyć bossa. W wersji na Nintendo 3DS Eggrobo korzysta z Mocy Koloru, podobnie jak Nega Wisp-Armor.