Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Egg Rocket[1], znany także jako Beam Rocket (ビームロケット Bīmu Roketto?)[2] – drugi boss drugiego aktu Launch Base Zone w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles.

Opis[]

Beamrocket-sprite2.png

Egg Rocket to wieloelementowe ulepszenie Egg Mobilu. Do pojazdu przyczepione są 3 segmenty: dwa z laserami oraz trzeci z silnikami. Segmenty z laserami mogą się obracać, a także strzelać. Segmenty działają niezależnie od siebie. Ponadto, dookoła Egg Mobilu obraca się metalowa kulka.

Boss[]

Egg Rocket pojawia się pod koniec drugiego aktu Launch Base Zone. W wersji Sonica i Tailsa walka ma miejsce na czerwonej platformie podczepionej do startującego Death Egg. Gracz ląduje na niej po pokonaniu Egg Cannon i wskoczeniu do Egg Mobilu. W wersji Knucklesa areną jest tuba zawieszona wysoko nad jeziorem pod koniec aktu.

Walka w wersji Knucklesa

Podczas walki Egg Rocket przesuwa się w górę lub w dół przy krawędziach ekranu. Podczas każdego lotu oddaje dwa strzały ze swoich dział laserowych, które obracają się po każdym strzale. Pociski mają postać pionowych laserów, które lecą poziomo. Gracz musi ich unikać skacząc lub kucając, między laserami znajdują się też spore odstępy. Kokpit Egg Rocket chroniony jest również przez orbitującą nad nim metalową kulkę, która rani gracza. Sonic może jednak zneutralizować zagrożenie z jej strony wykorzystując Insta-shield. Dodatkowo gracza może zranić ogień z rur wydechowych pod rakietą, chyba że posiada ognistą osłonę.

Egg Rocket z ostatnim segmentem

Bossa najłatwiej jest uszkodzić kiedy wyłania się spod areny, uważając jednak na metalową kulkę chroniącą kokpit. Wymaga łącznie dziewięciu uderzeń do zniszczenia, o jedno więcej niż w przypadku poprzednich bossów. Co cztery trafienia jeden z jego segmentów zostaje zniszczony - rakieta trafi wtedy jedno działo laserowe i zmniejsza się jej wysokość. Po utracie obu segmentów zostaje już tylko sam kokpit z chroniącego kulą i ognistymi rurami wydechowymi. Po dziewiątym uderzeniu rakieta eksploduje.

W zależności od postaci i wersji gry, następstwa po Egg Rocket mogą być różne. W Sonic the Hedgehog 3 w wersji Sonica i Tailsa następuje przejście do walki z Big Arm. W Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles zamiast tego natychmiast odtwarzany jest przerywnik ukazujący ponowne rozbicie się Death Egg, a postacie przechodzą do Mushroom Hill Zone. W wersji Knucklesa następuje przejście do walki z Big Arm.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Boss
Boss (Sonic & Knuckles Collection)

Galeria[]

Sprites[]

Zrzuty ekranu[]

Galeria

Ciekawostki[]

Przypisy

  1. Ian Flynn: Sonic the Hedgehog Encyclo-speed-ia. Dark Horse Books, 8 grudnia 2021, s. 51. ISBN 978-1506719276.
  2. ソニック・ザ・ヘッジホッグ3 公式ガイドブック. Shogakukan, 1 lipca 1994, s. 75. ISBN 978-4091024794.
  3. "Sonic 3 Part 3 - The Bosses". W: Sonic the Comic #33 (ang.).
Advertisement