Ten artykuł dotyczy bossa w grze Sonic Adventure 2. Zobacz też artykuł o bossie z Sonic & Knuckles.

I call on you to destroy these pests. Come out my servant!

Egg Golem (エッグゴーレム Eggugōremu?)robot Eggmana pojawiający się w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Jest to gigantyczna, humanoidalna maszyna stylizowana na egipski posąg. Pełnił funkcję strażnika w piramidzie należącej do Eggmana.

Opis[]

Egg Golem to gigantyczny, kamienny robot. Jego zewnętrzna powłoka składa się z beżowego kamienia, na którym widać gdzieniegdzie ślady hieroglifów. Głowa robota przypomina ludzką twarz z typowo egipską czapką. Do głowy robota przymocowany jest mechanizm krępujący, który sprawuje nad nim kontrolę. W przypadku zniszczenia tego mechanizmu Egg Golem może zwrócić się przeciwko swojemu stwórcy. Oprócz tego z tyłu robota odstaje sześć platform: trzy długie i trzy krótsze, które pną się do mechanizmu na głowie. Do każdej podczepiona jest lampka z symbolem hieroglifu. Platformy te mogą być wysuwane i chowane z powrotem do pleców robota. Oprócz tego wnętrze Egg Golema jest mechaniczne, o czym świadczy obecność trzech mechanicznych implantów, które stanowią jego główne źródło zasilania. W przypadku ich zniszczenia, cała maszyna przestaje działać.

Egg Golem dysponuje super siłą. Dysponuje dwoma masywnymi ramionami z wielkimi pięściami. Za ich pomocą może uderzać i miażdżyć wrogów. Jego uderzenia są na tyle silne, że robot wytwarza przy tym jasnoniebieskie fale uderzeniowe. Potrafi się całkiem szybko obracać, oraz okręcać razem z masywnymi ramionami. W niektórych przypadkach Egg Golem może uderzać nawet swoją głową. W wypadku silnego uszkodzenia, otacza się przepływającą przez całe jego ciało elektrycznością, co trwa tylko chwilę. Posiada także grubą, kamienną skorupę, do zburzenia której potrzeba kilku strzałów z Volkan Cannon.

Historia[]

Egg Golem pojawił się w Sonic Adventure 2. Doktor Eggman wyposażył go w mechanizm krępujący na głowie i umieścił w roli strażnika swojej piramidy. Kiedy Sonic i jego przyjaciele dostali się do ukrytej bazy, Eggman przywołał Egg Golema, aby zgładzić intruzów. W trakcie walki z Soniciem mechanizm krępujący Egg Golema został zniszczony, przez co robot zwrócił się przeciwko swojemu stwórcy. Eggman musiał go zniszczyć, przez co Sonic i jego przyjaciele mieli czas na ucieczkę do promu kosmicznego.

Boss[]

Hero Story[]

Egg Golem pojawia się jako piąty boss Hero Story. Walka ma miejsce po poziomie Death Chamber i pokonaniu King Boom Boo. Grywalną postacią jest Sonic the Hedgehog. Arenę stanowi jedna z komnat piramidy Eggmana. Jest to pierścień platform, w środku którego umiejscowiony jest Egg Golem. Na dole znajdują się ruchome piaski, z których gracz może wyskoczyć i złapać się krążków linowych, aby wrócić na górę. Egg Golem korzysta z kilku ataków. Podstawowym polega na uderzeniu dwiema pięściami w platformy. Egg Golem uderza jedną pięścią w daną platformę, a drugą w tą znajdującą się obok. Jego uderzenia wytwarzają małe fale uderzeniowe, oraz doprowadzają do zapadnięcia się platformy niżej. Egg Golem może również położyć oba ramiona na platformach i zacząć się obracać dookoła całej areny. Gracz powinien schronić się pod niżej położonymi platformami, aby uniknąć tego ataku, lub też uciekać od ramion. W późniejszych fazach walki przez Egg Golema przechodzić będzie elektryczna powłoka, sygnalizująca jego uszkodzenie. Boss będzie również wykonywał swój najsilniejszy atak. Wbija dwie pięści w platformy, a następnie uderza głową w wolną przestrzeń między nimi. Aby zadać obrażenia bossowi, należy uderzać w mechanizm na jego głowie. Aby się do niego dostać, gracz powinien pobiec za plecy Egg Golema. Następnie będzie musiał wskoczyć po trzech długich platformach wystających z jego pleców. Platformy zaczynają się chować, kiedy gracz zaczyna na nich stać. Na końcu należy wykonać Homing Attack w trzy punkty wystające z trzech ostatnich, bardzo krótkich platform, a na koniec w mechanizm na głowie robota. Wraz z otrzymywaniem uderzeń Egg Golem wykonuje nowe ataki. Po otrzymaniu 5 uderzeń zostaje pokonany.

Dark Story[]

Egg Golem pojawia się również jako piąty boss Dark Story. Walka ma miejsce po poziomie Sky Rail. Grywalną postacią jest Doktor Eggman. Arena nadal położona jest w piramidzie i ma kształt pierścienia, pośrodku którego stoi Egg Golem. Na dole wciąż pojawiają się ruchome piaski i krążki linowe, na których gracz może wrócić na górę. Oprócz nich z piasku wystaje również kilka platform, na których znajdują się Item Boxy, reperujące zniszczenia Egg Walkera. Egg Golem korzysta z tych samych ataków co w Hero Story. Uderza dwiema pięściami w platformy, doprowadzając do ich zapadania się. Przy okazji tworzy fale uderzeniowe dookoła. Zawsze uderza w dwie platformy obok siebie. Drugi atak polega na tym, że robot kładzie oba ramiona na arenie i obraca się wokół. Gracz może przed nimi uciekać, ale lepiej jest schronić się na niższej platformie. Trzeci atak robot wykonuje bliżej pokonania. Wbija dwie pięści platformy i uderza głową w wolną przestrzeń. Sposób na pokonanie Egg Golema jest jednak inny. Gracz musi strzelać w jego tors z Volkan Cannon. Strzały zadają minimalne obrażenia, ale doprowadzają do niszczenia trzech pęknięć w pancerzu robota. Po zadaniu odpowiedniej ilości strzałów jedno z pęknięć zostaje zniszczone i ujawnia mechaniczny implant ukryty w środku. Każdy z nich posiada trzy punkty, które można namierzyć i wystrzelić w nie pociski samonaprowadzające. Gdy gracz zniszczy trzy implanty, Egg Golem zostanie pokonany.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Masters of the Desert

Galeria[]

Hero[]

[?
]
Galeria

Dark[]

[?
]
Galeria

W innych mediach[]

Sonic X[]

Osobny artykuł: Egg Golem (Sonic X)

Egg Golem w Sonic X

Egg Golem pojawił się w serialu Sonic X, również jako strażnik Piramidy Eggmana. W odróżnieniu od gier, Egg Golemem sterował Bokkun za pomocą specjalnego pilota. Walczył z nim nie tylko Sonic, ale również i Knuckles. W trakcie walki bohaterowie strącili Bokkuna z głowy Egg Golema, a Cream zabrała mu pilot. Skierowała wówczas Egg Golema przeciwko Bokkunowi, wypędzając go z piramidy.

IDW Publishing[]

Egg Golem w komiksach IDW

Osobny artykuł: Egg Golem (IDW)

W komiksach IDW Egg Golem jest masowo produkowanym robotem Eggmana. Jeden z nich strzegł opuszczonej piramidy doktora i był sterowany przez ukrywającą się w niej rodzinę fenków. Rough, Tumble i Rouge natknęli się na Golema podczas wyprawy do piramidy. Skunksy zdołały ostatecznie zniszczyć robota dzięki współpracy.

Ciekawostki[]

  • Egg Golem to jedyny boss w grze Sonic Adventure 2, którego nazwa zaczyna się od prefiksu "Egg".
  • Egg Golem to jedyny boss w Sonic Adventure 2, który jest wspólny dla Hero i Dark Story.
  • Egg Golem jest jedynym bossem w Sonic Adventure 2, którego ekran tytułowy może być pominięty.