Ten artykuł dotyczy bossa w grze Sonic Adventure 2. Zobacz też artykuł o bossie z Sonic & Knuckles.
Cudzy1 I call on you to destroy these pests. Come out my servant! Cudzy2
Doktor Eggman, Sonic Adventure 2

Egg Golem (エッグゴーレム Eggugōremu?)robot Eggmana pojawiający się w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Jest to gigantyczna, humanoidalna maszyna stylizowana na egipski posąg. Pełnił funkcję strażnika w piramidzie należącej do Eggmana.

Opis Edytuj

Egg Golem to gigantyczny, kamienny robot. Jego zewnętrzna powłoka składa się z beżowego kamienia, na którym widać gdzieniegdzie ślady hieroglifów. Głowa robota przypomina ludzką twarz z typowo egipską czapką. Do głowy robota przymocowany jest mechanizm krępujący, który sprawuje nad nim kontrolę. W przypadku zniszczenia tego mechanizmu Egg Golem może zwrócić się przeciwko swojemu stwórcy. Oprócz tego z tyłu robota odstaje sześć platform: trzy długie i trzy krótsze, które pną się do mechanizmu na głowie. Do każdej podczepiona jest lampka z symbolem hieroglifu. Platformy te mogą być wysuwane i chowane z powrotem do pleców robota. Oprócz tego wnętrze Egg Golema jest mechaniczne, o czym świadczy obecność trzech mechanicznych implantów, które stanowią jego główne źródło zasilania. W przypadku ich zniszczenia, cała maszyna przestaje działać.

Egg Golem dysponuje super siłą. Dysponuje dwoma masywnymi ramionami z wielkimi pięściami. Za ich pomocą może uderzać i miażdżyć wrogów. Jego uderzenia są na tyle silne, że robot wytwarza przy tym jasnoniebieskie fale uderzeniowe. Potrafi się całkiem szybko obracać, oraz okręcać razem z masywnymi ramionami. W niektórych przypadkach Egg Golem może uderzać nawet swoją głową. W wypadku silnego uszkodzenia, otacza się przepływającą przez całe jego ciało elektrycznością, co trwa tylko chwilę. Posiada także grubą, kamienną skorupę, do zburzenia której potrzeba kilku strzałów z Volkan Cannon.

Historia Edytuj

Egg Golem pojawił się w Sonic Adventure 2. Doktor Eggman wyposażył go w mechanizm krępujący na głowie i umieścił w roli strażnika swojej piramidy. Kiedy Sonic i jego przyjaciele dostali się do ukrytej bazy, Eggman przywołał Egg Golema, aby zgładzić intruzów. W trakcie walki z Soniciem mechanizm krępujący Egg Golema został zniszczony, przez co robot zwrócił się przeciwko swojemu stwórcy. Eggman musiał go zniszczyć, przez co Sonic i jego przyjaciele mieli czas na ucieczkę do promu kosmicznego.

Boss Edytuj

Hero Story Edytuj

Egg Golem pojawia się jako piąty boss Hero Story. Walka ma miejsce po poziomie Death Chamber i pokonaniu King Boom Boo. Grywalną postacią jest Sonic the Hedgehog. Arenę stanowi jedna z komnat piramidy Eggmana. Jest to pierścień platform, w środku którego umiejscowiony jest Egg Golem. Na dole znajdują się ruchome piaski, z których gracz może wyskoczyć i złapać się krążków linowych, aby wrócić na górę. Egg Golem korzysta z kilku ataków. Podstawowym polega na uderzeniu dwiema pięściami w platformy. Egg Golem uderza jedną pięścią w daną platformę, a drugą w tą znajdującą się obok. Jego uderzenia wytwarzają małe fale uderzeniowe, oraz doprowadzają do zapadnięcia się platformy niżej. Egg Golem może również położyć oba ramiona na platformach i zacząć się obracać dookoła całej areny. Gracz powinien schronić się pod niżej położonymi platformami, aby uniknąć tego ataku, lub też uciekać od ramion. W późniejszych fazach walki przez Egg Golema przechodzić będzie elektryczna powłoka, sygnalizująca jego uszkodzenie. Boss będzie również wykonywał swój najsilniejszy atak. Wbija dwie pięści w platformy, a następnie uderza głową w wolną przestrzeń między nimi. Aby zadać obrażenia bossowi, należy uderzać w mechanizm na jego głowie. Aby się do niego dostać, gracz powinien pobiec za plecy Egg Golema. Następnie będzie musiał wskoczyć po trzech długich platformach wystających z jego pleców. Platformy zaczynają się chować, kiedy gracz zaczyna na nich stać. Na końcu należy wykonać Homing Attack w trzy punkty wystające z trzech ostatnich, bardzo krótkich platform, a na koniec w mechanizm na głowie robota. Wraz z otrzymywaniem uderzeń Egg Golem wykonuje nowe ataki. Po otrzymaniu 5 uderzeń zostaje pokonany.

Dark Story Edytuj

Egg Golem pojawia się również jako piąty boss Dark Story. Walka ma miejsce po poziomie Sky Rail. Grywalną postacią jest Doktor Eggman. Arena nadal położona jest w piramidzie i ma kształt pierścienia, pośrodku którego stoi Egg Golem. Na dole wciąż pojawiają się ruchome piaski i krążki linowe, na których gracz może wrócić na górę. Oprócz nich z piasku wystaje również kilka platform, na których znajdują się Item Boxy, reperujące zniszczenia Egg Walkera. Egg Golem korzysta z tych samych ataków co w Hero Story. Uderza dwiema pięściami w platformy, doprowadzając do ich zapadania się. Przy okazji tworzy fale uderzeniowe dookoła. Zawsze uderza w dwie platformy obok siebie. Drugi atak polega na tym, że robot kładzie oba ramiona na arenie i obraca się wokół. Gracz może przed nimi uciekać, ale lepiej jest schronić się na niższej platformie. Trzeci atak robot wykonuje bliżej pokonania. Wbija dwie pięści platformy i uderza głową w wolną przestrzeń. Sposób na pokonanie Egg Golema jest jednak inny. Gracz musi strzelać w jego tors z Volkan Cannon. Strzały zadają minimalne obrażenia, ale doprowadzają do niszczenia trzech pęknięć w pancerzu robota. Po zadaniu odpowiedniej ilości strzałów jedno z pęknięć zostaje zniszczone i ujawnia mechaniczny implant ukryty w środku. Każdy z nich posiada trzy punkty, które można namierzyć i wystrzelić w nie pociski samonaprowadzające. Gdy gracz zniszczy trzy implanty, Egg Golem zostanie pokonany.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Masters of the Desert

Galeria Edytuj

Hero Edytuj

[?
]
Galeria

Dark Edytuj

[?
]
Galeria

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Egg Golem (Sonic X)
Egg Golem ep 36

Egg Golem w Sonic X

Egg Golem pojawił się w serialu Sonic X, również jako strażnik Piramidy Eggmana. W odróżnieniu od gier, Egg Golemem sterował Bokkun za pomocą specjalnego pilota. Walczył z nim nie tylko Sonic, ale również i Knuckles. W trakcie walki bohaterowie strącili Bokkuna z głowy Egg Golema, a Cream zabrała mu pilot. Skierowała wówczas Egg Golema przeciwko Bokkunowi, wypędzając go z piramidy.

Ciekawostki Edytuj

  • Egg Golem to jedyny boss w grze Sonic Adventure 2, którego nazwa zaczyna się od prefiksu "Egg".
  • Egg Golem to jedyny boss w Sonic Adventure 2, który jest wspólny dla Hero i Dark Story.
  • Egg Golem jest jedynym bossem w Sonic Adventure 2, którego ekran tytułowy może być pominięty.