FANDOM

Egg Flapper (フラッパー Furappā?) – robot wielokrotnie pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic Heroes.

Opis Edytuj

Flappery przypominają Egg Pawny, lecz w przeciwieństwie do nich, posiadają skrzydła po bokach i silniki na plecach. Widoczny jest również brak nóg. Egg Flappery potrafią latać nad ziemią i prowadzić ostrzał z powietrza.

Historia Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Egg Flappery zadebiutowały w Sonic Heroes, będąc drugimi, tuż za Egg Pawnami, najczęściej spotykanymi przeciwnikami w grze. Flappery występują tutaj w kilku wariantach, każdy w innym kolorze i z inną bronią.

Zaatakowanie ich Thunder Shootem sparaliżuje je w powietrzu lub ściągnie na ziemię na pewien czas. Wszystkie Flappery otrzymują dodatkowe obrażenia po upadku.

Wygląd Kolor Opis
Flapper Red Czerwony Nie posiada żadnej broni. Przemieszcza się lub pozostaje w spoczynku. Może ułatwić przemieszczanie się postaci za pomocą Homing Attacku
Egg Flapper Zielony Posiada wyrzutnię laserowych pocisków, która potrzebuje pewnej ilości czasu na załadowanie się. Strzela pojedynczymi pociskami.
Flapper Blue Niebieski Posiada karabin maszynowy. Może oddawać szybkie serie strzałów.
Flapper Neon Neonowy Generuje pod sobą słup prądu.
Flapper Yellow Żółty Posiada latarkę. Patroluje pobliski teren. Jeśli wykryje wrogą drużynę, wezwie wsparcie w postaci innych robotów.
Flapper Pink Różowy Nieustannie zrzuca bomby na ziemię.
Flapper Navy Fioletowy Co pewien czas wysuwa kolce, zadające obrażenia postaciom, które będą próbowały go zranić.
Flapper Silver Srebrny Posiada wzmocniony pancerz. Mogą go zniszczyć tylko postacie specjalizujące się w lataniu (po kilkukrotnym uderzeniu Thunder Shootem), lub w mocy. Może posiadać bronie wykorzystywane przez inne Flappery

Sonic Rush Edytuj

Flappery powracają w Sonic Rush. Podobnie jak w Sonic Heroes, występują w kilku rodzajach, ale jest ich tu mniej. Nowe typy Flapperów to: Egg Flapper Diver, mający zdolność pływania pod wodą, oraz Egg Flapper Bat, podlatujący do gracza w celu zadania mu obrażeń.

Wygląd Poziom Opis
EF Normal sprite Leaf Storm, Water Palace Zwykły Egg Flapper. Nie posiada żadnej broni. Przemieszcza się lub pozostaje w spoczynku.
EF Diver sprite Water Palace Egg Flapper w zielonym pancerzu. Posiada okulary pływackie i może poruszać się pod wodą.
EF Bat sprite Night Carnival Egg Flapper w fioletowym pancerzu, przypominający nietoperza. Atakuje gracza lecąc na niego.
EF Cannon sprite Altitude Limit Egg Flapper w czerwonym pancerzu, wyposażony w wyrzutnię pocisków. Zazwyczaj unosi się nad ziemią w jednym punkcie.
EF Laser sprite Dead Line Egg Flapper w niebieskim pancerzu. Lata nad ziemią i strzela w dół pociskami laserowymi.

Sonic Rivals i Sonic Rivals 2 Edytuj

W grach z serii Sonic Rivals pojawiają się tylko zielone Egg Flappery. Uzbrojone są w wyrzutnie samonaprowadzających pocisków, którymi strzelają w gracza.

Seria Mario & Sonic Edytuj

Mario & Sonic at the Olympic Games Edytuj

W grze Mario & Sonic at the Olympic Games Egg Flappery pojawiają się w dyscyplinie Dream Platform, gdzie spowalniają gracza i zabierają mu 500 punktów jeśli go trafią. Pojawiają się także jako cele w Dream Shooting.

Mario & Sonic at the Olympic Winter Games Edytuj

Mario Sonic Olympic Winter Games Gameplay 369

Egg Flapper w Dream Figure Skating

W grze Mario & Sonic at the Olympic Winter Games Egg Flappery w wersji na Wii pojawiają się w Dream Figure Skating w wersji ze świata Sonica, gdy lodowisko zostaje upodobnione do Death Egg Zone. Na początku jeden Egg Flapper zlatuje i porywa z lodowiska czerwony Szmaragd Chaosu. Zostaje później zniszczony gdy zawodnicy wskakują na niego, ale lecący za nim drugi Flapper pozostaje nienaruszony. Czerwone i złote Egg Flappery pojawiają się także w Dream Gliding, gdzie mogą być zestrzelone za punkty. Złote Flappery są więcej warte od standardowych.

Mario Sonic Olympic Winter Games Adventure Mode 324

Egg Flapper zrzucający bomby w Adventure Mode

W wersji na Nintendo DS Egg Flappery pojawiają się jako cele w Ski Shooting, czasami dźwigając tarcze do strzelania na linie pod sobą. Jeśli Flapper zostanie trafiony pierwszy, upuści tarczę i nie będzie jej można trafić gdy upadnie na ziemię. Flappery pojawiają się także w Rocket Ski Jumping, gdzie czasami wlatują na ekran aby zakłócić graczowi lot przez kolizję. W Ultimate Figure Skating wielki Egg Flapper może pojawić się jako boss, którego gracz będzie musiał pokonać odpowiednio dostosowując swój rytm. W trybie Adventure Mode wielki Egg Flapper zrzucający bomby pojawia się w Cubirynth i musi być zniszczony w mini-grze w której bierze udział Waluigi, odbijając bomby z powrotem do niego.

Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games Edytuj

Mario Sonic London Gameplay 441

Egg Flapper w Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games

W grze Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games Egg Flappery pojawiają się w wersji na Wii podczas Dream Fencing. Jeden Flapper pojawia się co jakiś czas i przelatuje w liniach prostych po arenie, zadając obrażenia graczom na których wpadnie i odpychając ich. Może być jednak zniszczony. W trybie London Party w jednej z mini-gier gracz musi czasami policzyć Egg Flappery przelatujące po ekranie. Roboty otrzymały tutaj wygląd zbliżony do ich wodnych wersji z Sonic Rush - zachowują pomarańczowy kolor, zyskują żółte akcenty, posiadają plecak odrzutowy z tyłu, skrzydła po bokach, a także niebieskie gogle na oczach.

Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games Edytuj

Mario Sonic Rio 3DS Gameplay 640

Egg Flappery w Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games

W grze Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games niebieskie Egg Flappery pojawiają się tylko w wersji na Nintendo 3DS. Wyglądają tak samo jak w Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games, z wyjątkiem zmienionej kolorystyki. Pojawiają się w wydarzeniu Golf Plus na pierwszym dołku. Roboty unoszą się nad polem i emitują pod sobą żółty promień. Jeśli piłeczka gracza znajdzie się w jego zasięgu, to zamieni się w ciężką żelazną kulę i będzie ją trudniej odbijać.

Sonic Colors Edytuj

Egg Flapper pojawiają się tylko w wersji na Nintendo DS, na poziomie Starlight Carnival. Występuje tutaj czerwona odmiana znana z Sonic Rush. Robot zachowuje się prawie tak samo jak we wspomnianej grze. Może się poruszać lub stacjonować w miejscu.

Sonic Generations Edytuj

Giga Flapper

Wielki Egg Flapper Diver

Flappery pojawiają się w Sonic Generations w wersji na konsolę Nintendo 3DS. Można je znaleźć na poziomie Water Palace. Pojawiają się tutaj zarówno latające, jak i pływające pod wodą warianty, oraz gigantyczny Egg Flapper Diver.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

W komiksach Egg Flappery zostały stworzone jako zamiennik dla SWATbotów. Zostały jednak zniszczone podczas próby powstrzymania czwartego Enerjaka przed wypłynięciem na powierzchnię. Po Super Genesis Wave Egg Flappery stały się niemal identyczne jak w grach. Wiele przestarzałych Egg Flapperów zostało również zakupionych przez Breeze Media jako pracownicy.

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Egg Flapper (IDW)

W komiksach IDW Publishing Egg Flappery posiadają taką samą przeszłość jak w grach. Po wydarzeniach z Sonic Forces organizowały liczne ataki na cywili w świecie Sonica.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria