Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Destroy all Eggman robots! Nature and origin are irrelevant!

E-123 Omega – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to ostatni robot z serii E, stworzony przez Doktora Eggmana. Obecnie należy do Drużyny Dark, razem z Shadowem i Rouge i żywi wielką nienawiść do Eggmana oraz jego robotów.

Historia[]

Crisis City[]

Omega odpierający Zomboty w Sunset City

W Sonic the Hedgehog #19 Omega, Shadow i Rouge udali się do Sunset City, aby obronić miasto przed atakiem Zombotów Doktora Eggmana. Kiedy Sonic przybył do miasta, Omega był zajęty walką z Zombotami. Robot ostrzeliwał grupę wrogów, która oblegała budynek z uwięzionymi cywilami. Omega umożliwił w ten sposób mieszkańcom ucieczkę, odpędzając Zomboty. Sonic próbował go przekonać aby łagodniej traktował Zomboty, ponieważ były niewinnymi ludźmi zmienionymi w roboty Eggmana, ale Omega nie zważał na to i kontynuował eksterminację, choć jego ataki nie wyrządzały przeciwnikom wielkiej krzywdy. Później Sonic powiadomił Omegę o tym, że powinni bronić hotelu w którym Rouge organizuje ocalałych. Omega poinformował jeża, że przeciwnicy zbliżają się z dwóch stron ulicy i powinni coś zrobić, zanim zostaną otoczeni. Z pomocą przybył im Shadow, który staranował Zomboty ciężarówką. Następnie czarny jeż kazał Omedze bronić ciężarówki, podczas gdy sam będzie walczył z armią doktora. Omega stanął na ciężarówce i rozpoczął ostrzał Zombotów, aby trzymać je z dala od pojazdu, którym mieli się ewakuować ocalali mieszkańcy miasta. Kiedy Shadow zaczął być przytłaczany przez Zomboty, Rouge poprosiła Omegę o to aby osłaniał czarnego jeża swoim ogniem, ale Omega nie mógł tego zrobić. Narastające fale Zombotów nie pozwalały mu ostrzeliwać innej pozycji, ponieważ ciężarówka byłaby wtedy zagrożona. Wkrótce Shadow sam stał się Zombotem.

Omega zniszczony przez Zomboty

W Sonic the Hedgehog #20 Rouge odjechała ciężarówką z ocalałymi do Restoration HQ, podczas gdy Omega został w Sunset City. Sonic odebrał to jako chęć pomocy, ale robot przyznał że zależało mu jedynie na zniszczeniu maszyn Eggmana. Omega zaczął walczyć z Zombotami, a gdy zauważył postępującą infekcję u Sonica, zasugerował mu ucieczkę. Sonic jednak nie zamierzał zostawiać Omegi, którego uważał za swojego przyjaciela. Omega jednak był innego zdania i otwarcie przyznał, że nie są przyjaciółmi. Następnie złapał kręcącego się niedaleko Shadowa-Zombota i rzucił nim o ziemię. Sonic zwrócił mu uwagę na to co zrobił Shadowowi, ale Omega widział w nim już tylko robota Eggmana przeznaczonego do zniszczenia. Sonic zaproponował potem, aby obaj uciekali, ponieważ i tak nie mogą pokonać Zombotów, ale Omedze zależało jedynie na zwycięstwie lub śmierci. Nagle Shadow-Zombot rozerwał jego tors, a pozostałe Zomboty oderwały ramiona i przytłoczyły swoją liczebnością. Omega został zniszczony, ale Tails zdołał odratować jego głowę, po tym jak Silver unieruchomił pozostałe Zomboty. Przepełniony gniewem Omega, a raczej jego głowa, został zabrany do Restoration HQ, gdzie Tails obiecał w wolnym czasie skonstruować zbliżony do poprzedniego pancerz dla Omegi.

The Last Minute[]

W Sonic the Hedgehog #22 E-123 Omega został ewakuowany z Restoration HQ przez Gemerla, który umieścił jego głowę na promie ratunkowym.

All or Nothing[]

Cream trzymająca głowę Omegi

W Sonic the Hedgehog #25 głowa która pozostała z Omegi była trzymana przez Cream, która prosiła Whisper aby nie strzelała w Doktora Eggmana ze swojego Variable Wisponu. Omega zgodził się, oznajmiając że to do niego należy zniszczenie Eggmana.

Out of the Blue[]

Omega podłączony do nowego ciała przez Eggmana

W Sonic the Hedgehog #30 Doktor Eggman ukradł prom ratunkowy, na którym Orbot i Cubot znaleźli głowę Omegi, jako nagrodę pocieszenia dla doktora. Omega, nadal pragnący zemsty, kazał Orbotowi aby ten wykorzystał jego głowę do zmiażdżenia Cubota, a potem samego siebie. W Sonic the Hedgehog #31 Omega został podłączony przez Eggmana do swojego odbudowanego ciała, które jednak było dla niego zablokowane. Robot pragnął zniszczyć doktora, ale zamiast tego Eggman przyłączył go do jeszcze większego robota, którego użył do zaatakowania Spiral Hill Village.

Omega niszczący maszynę Eggmana

W Sonic the Hedgehog #32 Omega pozostawał przyczepiony do maszyny Eggmana, zmuszony do zniszczenia jego wrogów. W pewnym momencie zbuntował się jednak, pragnąc jednocześnie zniszczyć swojego stwórcę i wyczuwając w sobie konflik. Zaprzestał wtedy ostrzału, dając pozostałym szansę na zaatakowanie Eggmana. Charmy próbował go uwolnić, prosząc aby walczył z wolą Eggmana. Jednakże doktor przywrócił Omegę do porządku, zmuszając do ponownego ataku. Ostatecznie Sonic uwolnił robota, który wyzwolił cały swój gromadzony dotychczas gniew i zniszczył maszynę gradem pocisków, po czym rozpadł się z powrotem na części. Zepsuty Omega został potem objęty w grupowym uścisku przez Tangle.

Chao Races and Badnik Bases[]

Omega w warsztacie Tailsa

W Sonic the Hedgehog #33 Omega został dostarczony do Warsztatu Tailsa, gdzie Amy przyniosła również jego części, a Rouge przekazała zaszyfrowane plany prosto z osobistych plików Doktora Eggmana. Omega przyznał, że dobrze być robotem, ponieważ gdyby był istotą organiczną, to odczuwałby zwiększone pokłady stresu. Sonic i Tails postanowili zdobyć plany Omegi ze starej bazy Eggmana w pobliżu Windmill Village, a Amy i Rouge zdecydowały się udać do White Parku, aby wygrać części zamienne od tamtejszego czempiona, Clutcha. Omega został zabrany przez Rouge w jej walizce, gdzie miał siedzieć cicho. Omega odezwał się potem, gdy Rouge zakończyła swoją wizytę u Clutcha, w trakcie której przekazał jej ofertę oddania Cheese'a w jego ręce, a w zamian mogłaby zabrać dowolny element jego kolekcji. Omega zauważył wtedy, że Rouge musiałaby posłużyć się przemocą, ponieważ Cheese nie był jej własnością. Rouge nie zamierzała jednak oddawać Cheese'a Clutchowi, po czym przekazała Omedze swój plan, w którym miał odegrać pewną rolę.

Omega atakuje Doktora Starline'a

W Sonic the Hedgehog #34 Omega, którego Rouge zostawiła w apartamencie Clutcha, zauważył Shadowa i zapytał go, czy Rouge wprowadziła zmiany do swojego planu. Shadow podniósł jego głowę i jakiś czas później zaatakował Clutcha, kiedy ten negocjował z Rouge. Omega przyznał wtedy, że plan Shadowa był znacznie lepszy od tego, co wymyśliła Rouge. W Sonic the Hedgehog #36 Omega był trzymany przez Doktora Starline'a w kolejce górskiej, kiedy Rouge wezwała go do aktywacji. Omega zwiększył wówczas swoją głośność i wyemitował dźwięk alarmu, który przeraził Starline'a i zrzucił go z kolejki. Rouge zabrała następnie Omegę do White Park Chateau, skąd Amy i Cream odzyskały części zamienne. Rouge poprosiła również Omegę, aby zachęcił gości hotelowych do ewakuacji przed nadciągającą lawiną, co robot uczynił. Później Rouge odstawiła go na ziemię, gdy lawina zderzyła się z hotelem. Po powrocie do Warsztatu Tailsa Omega został odbudowany z pomocą Belle. Tails zaproponował mu wówczas, aby wypróbował się w sparingu z Gemerlem, chociaż Omega nie mógł zagwarantować, że jego oponent wyjdzie z tego cało.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Omega niszczący roboty Eggmana

Omega jest wojowniczym i bezpośrednim robotem, którego napędza jedynie żądzą zemsty na Doktorze Eggmanie i stworzonych przez jego robotach. Nienawiść Omegi do Eggmana jest tak wielka, że nie zwraca on uwagi na naturę i pochodzenie jego robotów. Nie ogranicza się podczas niszczenia robotów w najbardziej brutalne sposoby, a także chętnie korzysta z okazji, kiedy może zlikwidować jedno z dzieł Eggmana. Preferuje również jak największą przemoc w każdej sytuacji - dlatego też bezpośrednia konfrontacja z Clutchem przez Shadowa spodobała mu się bardziej od subtelniejszego planu Rouge, który zakładał ogłuszenie oposa.

Omega nie zamierzający wycofać się z walki

Omega potrafi być również sarkastyczny i złośliwy, choć czasem często to z niego wyczytać, biorąc pod uwagę brak emocji z jego strony. Omega komunikuje się głównie w stylu komputerowym, bezpośrednio i opierając się na faktach. Czasami nadinterpretuje również rozkazy swoich sojuszników i przekręca je w bardziej makabryczne wizje, takie jak ściany ciał z Zombotów. Ma również w zwyczaju okazywać swoją wyższość nad uważanymi przez niego za słabsze istotami organicznymi, twierdząc że po dekapitacji nie odczuwa takiego poziomu stresu jak istoty żywe. Podobnie wywyższa się także nad wszystkie inne roboty.

Chociaż Omega jest gotów słuchać się poleceń Shadowa i Rouge, jego priorytetem jest zniszczyć jak najwięcej robotów Eggmana, nawet jeśli nie jest w stanie wyrządzić im zbyt wielkiej krzywdy. Omega jest gotów ryzykować własnym życiem, uznając jedynie zwycięstwo lub śmierć. Jest przy tym również bardzo uparty i nie uznaje żadnej pomocy. Nawet po oddzieleniu od reszty ciała nadal zachowuje swoją wojowniczą postawę i pragnienie przemocy.

Wygląd[]

E-123 Omega posiada humanoidalną sylwetkę. Jego ciało jest szerokie. Odchodzą od niego dwie długie ręce. Każda posiada czarny naramiennik (na lewym znajduje się symbol Ω). Dłonie są białe, a palce zakończone pazurami. Głowa Omegi jest przykryta żółtym daszkiem i skrywa czerwone oczy. Nogi robota są czarno-czerwone i zakończone stopami z dwoma palcami. Z tyłu znajdują się silniki odrzutowe. Wewnątrz Omega posiada także cały arsenał różnego rodzaju uzbrojenia.

Moce i umiejętności[]

Omega prowadzący ostrzał z broni maszynowej

Omega jest chodzącym arsenałem broni. W swoich ramionach posiada szpony, które może zamieniać na obrotowe działa maszynowe albo wyrzutnie pocisków. Broń ta jest na tyle silna, aby zniszczyć nawet wielkie roboty Eggman takie jak Giga Omega. Poza tym Omega jest bardzo silny i wytrzymały, zdolny podnosić wrogów i ciskać ich z dużą siłą. Jego pancerz posiada jednak granice wytrzymałości. Głowa Omegi jest kluczowym punktem i może funkcjonować dalej, jeśli zostanie oddzielona od ciała.

Głowa Omegi wyposażona jest w głośnik, który pozwala mu wzmocnić ton jego głosu lub wyemitować ogłuszający hałas w celu dezorientacji oponenta. Omega posiada także rozmaite sensory, które pozwalają mu wykrywać sygnały takie jak Metal Virus i poziom zainfekowania nim.

Słabości[]

Pomimo swojego szerokiego arsenału, Omega posiada ograniczoną ilość amunicji.

Relacje z postaciami[]

Doktor Eggman[]

Omega grożący Eggmanowi

Eggman jest stwórcą Omegi i jego zaprzysiężonym wrogiem. Omega był uważany za jednego z najsilniejszych robotów doktora, ale został później porzucony. Od tamtego czasu pałą żądzą zemsty, chcąc zniszczyć Eggmana i wszystkie jego roboty, bez względu na ich naturę i pochodzenie. Choć robot kieruje w stronę Eggmana rozmaite groźby, doktor wydaje się być nimi nieporuszony. Shadow the Hedgehog

Shadow the Hedgehog[]

Omega chwalący plan Shadowa

Shadow jest jednym z zaufanych sprzymierzeńców Omegi z Drużyny Dark. Omega szanuje Shadowa i akceptuje jego rozkazy, które zwykle bardziej podobają mu się od planów Rouge. Jednakże gdy Shadow został Zombotem, Omega był gotów go zniszczyć mimo ich przyjaznej relacji.

Rouge the Bat[]

Omega o Sonicu

Rouge jest towarzyszką Shadowa w Drużynie Dark. Choć Omega potrafi być uparty i nietaktowny, potrafi się dogadać z Rouge i słuchać jej planów, jeśli pozwala mu na to sytuacja.

Sonic the Hedgehog[]

Chociaż Sonic uważa Omegę za jednego ze swoich przyjaciół, robot nie odwzajemnia relacji. Otwarcie deklaruje, że Sonic nie jest jego przyjacielem, a jedynie przeszkodą stojącą na drodze jego masakry. Często nie potrafią się ze sobą zgrać, a ich poglądy na temat Zombotów kolidują ze sobą. Omega jest również zawzięty i uparcie nie słucha próśb Sonica, a także nie chce być prze z niego traktowanym protekcjonalnie.

Ciekawostki[]

Advertisement