Destroy all Eggman robots! Nature and origin are irrelevant!

E-123 Omega – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to ostatni robot z serii E, stworzony przez Doktora Eggmana. Obecnie należy do Team Dark, razem z Shadowem i Rouge i żywi wielką nienawiść do Eggmana oraz jego robotów.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Crisis City[edytuj | edytuj kod]

Omega odpierający Zomboty w Sunset City

W Sonic the Hedgehog #19 Omega, Shadow i Rouge udali się do Sunset City, aby obronić miasto przed atakiem Zombotów Doktora Eggmana. Kiedy Sonic przybył do miasta, Omega był zajęty walką z Zombotami. Robot ostrzeliwał grupę wrogów, która oblegała budynek z uwięzionymi cywilami. Omega umożliwił w ten sposób mieszkańcom ucieczkę, odpędzając Zomboty. Sonic próbował go przekonać aby łagodniej traktował Zomboty, ponieważ były niewinnymi ludźmi zmienionymi w roboty Eggmana, ale Omega nie zważał na to i kontynuował eksterminację, choć jego ataki nie wyrządzały przeciwnikom wielkiej krzywdy. Później Sonic powiadomił Omegę o tym, że powinni bronić hotelu w którym Rouge organizuje ocalałych. Omega poinformował jeża, że przeciwnicy zbliżają się z dwóch stron ulicy i powinni coś zrobić, zanim zostaną otoczeni. Z pomocą przybył im Shadow, który staranował Zomboty ciężarówką. Następnie czarny jeż kazał Omedze bronić ciężarówki, podczas gdy sam będzie walczył z armią doktora. Omega stanął na ciężarówce i rozpoczął ostrzał Zombotów, aby trzymać je z dala od pojazdu, którym mieli się ewakuować ocalali mieszkańcy miasta. Kiedy Shadow zaczął być przytłaczany przez Zomboty, Rouge poprosiła Omegę o to aby osłaniał czarnego jeża swoim ogniem, ale Omega nie mógł tego zrobić. Narastające fale Zombotów nie pozwalały mu ostrzeliwać innej pozycji, ponieważ ciężarówka byłaby wtedy zagrożona. Wkrótce Shadow sam stał się Zombotem.

Omega zniszczony przez Zomboty

W Sonic the Hedgehog #20 Rouge odjechała ciężarówką z ocalałymi do Restoration HQ, podczas gdy Omega został w Sunset City. Sonic odebrał to jako chęć pomocy, ale robot przyznał że zależało mu jedynie na zniszczeniu maszyn Eggmana. Omega zaczął walczyć z Zombotami, a gdy zauważył postępującą infekcję u Sonica, zasugerował mu ucieczkę. Sonic jednak nie zamierzał zostawiać Omegi, którego uważał za swojego przyjaciela. Omega jednak był innego zdania i otwarcie przyznał, że nie są przyjaciółmi. Następnie złapał kręcącego się niedaleko Shadowa-Zombota i rzucił nim o ziemię. Sonic zwrócił mu uwagę na to co zrobił Shadowowi, ale Omega widział w nim już tylko robota Eggmana przeznaczonego do zniszczenia. Sonic zaproponował potem, aby obaj uciekali, ponieważ i tak nie mogą pokonać Zombotów, ale Omedze zależało jedynie na zwycięstwie lub śmierci. Nagle Shadow-Zombot rozerwał jego tors, a pozostałe Zomboty oderwały ramiona i przytłoczyły swoją liczebnością. Omega został zniszczony, ale Tails zdołał odratować jego głowę, po tym jak Silver unieruchomił pozostałe Zomboty. Przepełniony gniewem Omega, a raczej jego głowa, został zabrany do Restoration HQ, gdzie Tails obiecał w wolnym czasie skonstruować zbliżony do poprzedniego pancerz dla Omegi.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #22 E-123 Omega został ewakuowany z Restoration HQ przez Gemerla, który umieścił jego głowę na promie ratunkowym.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Cream trzymająca głowę Omegi

W Sonic the Hedgehog #25 głowa która pozostała z Omegi była trzymana przez Cream, która prosiła Whisper aby nie strzelała w Doktora Eggmana ze swojego Variable Wisponu. Omega zgodził się, oznajmiając że to do niego należy zniszczenie Eggmana.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

Omega podłączony do nowego ciała przez Eggmana

W Sonic the Hedgehog #30 Doktor Eggman ukradł prom ratunkowy, na którym Orbot i Cubot znaleźli głowę Omegi, jako nagrodę pocieszenia dla doktora. Omega, nadal pragnący zemsty, kazał Orbotowi aby ten wykorzystał jego głowę do zmiażdżenia Cubota, a potem samego siebie. W Sonic the Hedgehog #31 Omega został podłączony przez Eggmana do swojego odbudowanego ciała, które jednak było dla niego zablokowane. Robot pragnął zniszczyć doktora, ale zamiast tego Eggman przyłączył go do jeszcze większego robota, którego użył do zaatakowania Spiral Hill Village.

Omega niszczący maszynę Eggmana

W Sonic the Hedgehog #32 Omega pozostawał przyczepiony do maszyny Eggmana, zmuszony do zniszczenia jego wrogów. W pewnym momencie zbuntował się jednak, pragnąc jednocześnie zniszczyć swojego stwórcę i wyczuwając w sobie konflik. Zaprzestał wtedy ostrzału, dając pozostałym szansę na zaatakowanie Eggmana. Charmy próbował go uwolnić, prosząc aby walczył z wolą Eggmana. Jednakże doktor przywrócił Omegę do porządku, zmuszając do ponownego ataku. Ostatecznie Sonic uwolnił robota, który wyzwolił cały swój gromadzony dotychczas gniew i zniszczył maszynę gradem pocisków, po czym rozpadł się z powrotem na części. Zepsuty Omega został potem objęty w grupowym uścisku przez Tangle.

Chao Races and Badnik Bases[edytuj | edytuj kod]

Omega w warsztacie Tailsa

W Sonic the Hedgehog #33 Omega został dostarczony do Warsztatu Tailsa, gdzie Amy przyniosła również jego części, a Rouge przekazała zaszyfrowane plany prosto z osobistych plików Doktora Eggmana. Omega przyznał, że dobrze być robotem, ponieważ gdyby był istotą organiczną, to odczuwałby zwiększone pokłady stresu. Sonic i Tails postanowili zdobyć plany Omegi ze starej bazy Eggmana w pobliżu Windmill Village, a Amy i Rouge zdecydowały się udać do White Parku, aby wygrać części zamienne od tamtejszego czempiona, Clutcha. Omega został zabrany przez Rouge w jej walizce, gdzie miał siedzieć cicho. Omega odezwał się potem, gdy Rouge zakończyła swoją wizytę u Clutcha, w trakcie której przekazał jej ofertę oddania Cheese'a w jego ręce, a w zamian mogłaby zabrać dowolny element jego kolekcji. Omega zauważył wtedy, że Rouge musiałaby posłużyć się przemocą, ponieważ Cheese nie był jej własnością. Rouge nie zamierzała jednak oddawać Cheese'a Clutchowi, po czym przekazała Omedze swój plan, w którym miał odegrać pewną rolę.

Omega atakuje Doktora Starline'a

W Sonic the Hedgehog #34 Omega, którego Rouge zostawiła w apartamencie Clutcha, zauważył Shadowa i zapytał go, czy Rouge wprowadziła zmiany do swojego planu. Shadow podniósł jego głowę i jakiś czas później zaatakował Clutcha, kiedy ten negocjował z Rouge. Omega przyznał wtedy, że plan Shadowa był znacznie lepszy od tego, co wymyśliła Rouge. W Sonic the Hedgehog #36 Omega był trzymany przez Doktora Starline'a w kolejce górskiej, kiedy Rouge wezwała go do aktywacji. Omega zwiększył wówczas swoją głośność i wyemitował dźwięk alarmu, który przeraził Starline'a i zrzucił go z kolejki. Rouge zabrała następnie Omegę do White Park Chateau, skąd Amy i Cream odzyskały części zamienne. Rouge poprosiła również Omegę, aby zachęcił gości hotelowych do ewakuacji przed nadciągającą lawiną, co robot uczynił. Później Rouge odstawiła go na ziemię, gdy lawina zderzyła się z hotelem. Po powrocie do Warsztatu Tailsa Omega został odbudowany z pomocą Belle. Tails zaproponował mu wówczas, aby wypróbował się w sparingu z Gemerlem, chociaż Omega nie mógł zagwarantować, że jego oponent wyjdzie z tego cało.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Omega jest przepełniony rządzą zemsty na Eggmanie, chcąc za wszelką cenę zniszczyć wszystkie jego roboty. Natura lub pochodzenie robota nie mają dla niego znaczenia, bowiem jeśli zostały stworzone przez Eggmana, to zasługują na to aby być zniszczone. Omega nie waha się przed zastosowaniem brutalnych i śmiertelnych metod w walce ze swoimi przeciwnikami. Wydaje się nawet czerpać pewną radość z niszczenia robotów swojego znienawidzonego stwórcy. W niektórych sytuacjach bywa też sarkastyczny, ale jest to niemal niezauważalne przez jego brak emocji. Omega posługuje się głównie komputerowym, formalnym językiem. Jest także bezpośredni i niektóre komunikaty interpretuje zbyt dosłownie lub znajduje dla nich możliwie jak najbardziej makabryczne znaczenie.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

E-123 Omega posiada humanoidalną sylwetkę. Jego ciało jest szerokie. Odchodzą od niego dwie długie ręce. Każda posiada czarny naramiennik (na lewym znajduje się symbol Ω). Dłonie są białe, a palce zakończone pazurami. Głowa Omegi jest przykryta zółtym daszkiem i skrywa czerwone oczy. Nogi robota są czarno-czerwone i zakończone stopami z dwoma palcami. Z tyłu znajdują się silniki odrzutowe. Wewnątrz Omega posiada także cały arsenał różnego rodzaju uzbrojenia.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Omega prowadzący ostrzał z broni maszynowej

Omega dysponuje wielką siłą fizyczną, która pozwala mu miotać przeciwnikami, albo ich obezwładniać czy taranować. Posiada także wbudowany arsenał różnego uzbrojenia, które wysuwa ze swoich ramion - przykładem tego jest broń maszynowa.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]