FANDOM

E-105 Zeta (ζ) (ゼータ Zēta?) – robot z serii E-100, pojawiający się w serialu anime Sonic X. Zeta powstał jako elitarny robot z załogi Egg Carriera.

Historia Edytuj

Saga Chaosa Edytuj

E-105 Zeta, a także jego bracia: Beta, Gamma, Delta, Epsilon, zostali stworzeni przez Doktora Eggmana jako elitarne roboty z załogi Egg Carriera. Zeta został skonstruowany jako wielka jednostka stacjonarna w rdzeniu Egg Carriera. W odcinku Wędrowiec Gamma Zeta został odnaleziony przez Gammę i wyłączony.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Zeta był lojalny wobec swojego stwórcy. Nie wiadomo, czy naraził mu się i został przebudowany, czy też był taki od początku. W przeciwieństwie do pozostałych robotów, Zeta nie mówił.

Wygląd Edytuj

E-105 Zeta znacznie różnił się od swoich braci. Posiadał taki sam kształt głowy co oni, ale reszta jego ciała przypominała wielką wieżę. Zeta posiadał kilka rur, które trzymały go podłoża. Robot był przytwierdzony do wielkiej, stacjonarnej jednostki.

Moce i umiejętności Edytuj

Zeta nie posiadał żadnej broni. Najpewniej odpowiadał za kontrolowanie niektórych mechanizmów Egg Carriera.

Relacje z postaciami Edytuj

Rodzina Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Rola Zety została w dużym stopniu zastąpiona przez Betę. W przeciwieństwie do Sonic Adventure, Zeta nie uczestniczy w polowaniu na Żabka oraz nieznane są okoliczności jego przebudowy. W grach Eggman przebudował go za karę po przyprowadzeniu niewłaściwej żaby, natomiast w Sonic X Zeta pojawia się po raz pierwszy w swojej przebudowanej wersji.