FANDOM

E-101 Beta (β) (E-101 "ベータ" E - 101 "bēta"?) – robot z serii E-100, pojawiający się w serialu anime Sonic X. Beta, wraz ze swoimi braćmi, został stworzony przez Doktora Eggmana w czasie operacji podboju świata przy wykorzystaniu istoty, zwanej Chaosem. Został potem przebudowany w E-101 "Kai".

Historia Edytuj

Saga Chaosa Edytuj

Przebudowa Bety ep 29

Przebudowa Bety

W odcinku Początek katastrofy E-101 Beta, a także jego bracia: Gamma, Delta, Epsilon i Zeta, zostali stworzeni przez Doktora Eggmana jako elitarne roboty z załogi Egg Carriera. W odcinku Bunt robota Eggman wyznaczył im zadanie znalezienia niezwykłej żaby z ogonem, która połknęła Szmaragd Chaosu i ogon potwora, zwanego Chaosem. Beta jako trzeci znalazł żabę. Kiedy wszystkie roboty wrócił na pokład okazało się, że tylko Gamma przyniósł właściwą żabę. Za karę pozostałe roboty wyrzucono z załogi Egg Carriera. Beta zaczął być przebudowywany w nowy model: E-101 "Kai". Przypadkowo Gamma natknął się na pomieszczenie, w którym znajdował się przerabiany Beta. E-101 "Kai" został ukończony dopiero po katastrofie Egg Carriera. W odcinku Wędrowiec Gamma zaatakował Gammę, ponieważ nie mógł zidentyfikować komu służy (Gamma wykasował wcześniej Eggmana ze statusu swojego pana). Ostatecznie E-101 został zniszczony i uwolnił Flicky'ego, który go zasilał. Chwilę później zginął Gamma, aby na zawsze dołączyć do swoich braci.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Beta był lojalny względem swojego stwórcy. Bał się również jego gniewu i starał się robić wszystko, aby usatysfakcjonować swojego pana. Nie wiadomo jaki dokładnie Beta miał stosunek wobec swych braci.

Wygląd Edytuj

E-101 Beta to czarno-biały robot z żółtymi i zielonymi akcentami. Sylwetka Bety nawiązuje do przeciętnego człowieka. Posiada dwa robotyczne ramiona. Obie dłonie zastąpione są działkami.Robot jest także wyposażony w Jet Booster, czyli mały unoszący się z tyłu jego głowy dysk pozwalający mu latać.

Moce i umiejętności Edytuj

E-101 Beta mógł latać dzięki swojemu Jet Boosterowi, oraz strzelać pociskami ze swoich działek.

Relacje z postaciami Edytuj

Rodzina Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj