Trust me, dear doctor. I made my career out of studying you

Doktor Starline – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to zły naukowiec, który swoją karierę zawdzięcza studiowaniu osiągnięć Doktora Eggmana.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Starline i jego pierwsze eksperymenty nad Warp Topazem

Doktor Starline był głębokim wielbicielem Doktora Eggmana i jego prac, które zainspirowały go do zostania naukowcem. Starline swoją karierę poświęcił badaniu mitycznego Warp Topaz, który pozwalał mu otwierać portale do dowolnych lokacji, o ile posiadał źródło zasilania. W jego najwcześniejszych eksperymentach Warp Topaz był w stanie doprowadzać do ekstremalnych zmian rzeczywistości. Po wielu godzinach badań udało mu się opracować rękawice, która pozwalała na bezpieczne korzystanie z artefaktu.

Doktor Starline uwalnia Rougha i Tumble'a z więzienia

W pewnym momencie Starline zgromadził siedem Szmaragdów Chaosu. Kiedy dowiedział się, że Doktor Eggman stracił wspomnienia po wydarzeniach z Sonic Forces, postanowił mu je przywrócić. Wykorzystując Warp Topaz otwierał czasoprzestrzenne okna, dzięki którym zaglądał do różnych lokacji w poszukiwaniu naukowca. Spędził na poszukiwaniach wiele dni i nieprzespanych nocy, co wpłynęło na jego zdrowie, ale ostatecznie udało mu się zlokalizować swojego mentora w Windmill Village. Następnie Starline uwolnił Rougha i Tumble'a z więzienia, przekonując ich do tego, aby przyprowadzili mu Eggmana. W zamian naukowiec miał stworzyć dla nich nową broń, która pozwoliłaby im zemścić się na Sonicu.

The Battle for Angel Island[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline przedstawia Eggmanowi Szmaragdy Chaosu

W Sonic the Hedgehog #11 Rough i Tumble dostarczyli Eggmana z amnezją do Final Egg, gdzie ukrywał się Doktor Starline. Starline zapewnił Eggmana, że chce przywrócić go do dawnej chwały. Mimo protestów, Starline poddał Eggmana bolesnej terapii elektrowstrząsów, która miała przywrócić mu pamięć. Po zakończeniu pierwszej fazy procedury, Doktor Starline zapytał się Eggmana, czy czuje się bardziej swojo. W Sonic the Hedgehog #12 Eggman był po trzech sesjach terapii, ale nadal nie odzyskał swoich wspomnień. Starline zauważył jedynie, że doktor zaczął tworzyć swoje stare roboty, ale nie w złych celach. Dziobak musiał uspokajać Rougha i Tumble'a, którzy zaczynali się niecierpliwić. Starline zaczął rozważać zastosowanie szoku emocjonalnego w celu przywrócenia doktorowi wspomnień. Dopiero po przybyciu Metal Sonica doktor odzyskał swoje wspomnienia. Starline zaczął opowiadać doktorowi o tym jak stracił pamięć po wojnie, wylądował w górskiej wiosce, oraz jak został sprowadzony przez Starline'a i odzyskał wspomnienia. Doktor pomógł także Eggmanowi w naprawieniu Metal Sonica. Przedstawił mu następnie Rougha i Tumble'a, obiecując że ich głównym atutem jest wielka nienawiść do Sonica, która może okazać się skuteczna. Starline opisał następnie doktorowi swój Warp Topaz. Spodziewał się jednak, że Eggman nie zareaguje zbyt entuzjastycznie na ten kamień. Starline pokazał więc Eggmanowi siedem Szmaragdów Chaosu, za które został przyjęty przez swojego idola. Później Starline i Eggman odkryli, że bio-dane które Metal Sonic skopiował od Sonica i Shadowa okazały się zepsute. Starline sugerował ich rekonstrukcję, ale Eggman postanowił przejść od razu do następnego planu. Wyznaczył Starline'owi zadanie odwracania uwagi Sonica i jego przyjaciół tak długo, aż będzie gotowy. Starline z wielkim entuzjazmem przyjął powierzoną mu misję.

Infection[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline wykorzystujący Warp Topaz dla Doktora Eggmana

W Sonic the Hedgehog #13 Doktor Starline otworzył za pomocą Warp Topaz portal, przez który wysłał Tailsowi liścik, który miał zwabić Sonica do Windmill Village. Poinformował o tym Doktora Eggmana, który zaczął swoje prace nad Metal Virusem. Starline zaproponował doktorowi, że zasadzka byłaby skuteczna, ale nie zamierzał dalej kwestionować strategii doktora. Starline był następnie świadkiem zainfekowania pojedynczego kwiatka Metal Virusem. Doprowadziło to do pełnej transmutacji rośliny w metaliczny wytwór. Później Starline i Eggman przeprowadzili testy na zwierzątkach. Oblany metaliczną cieczą Pocky natychmiast został zrobotyzowany i zaraził Pocky'ego, choć infekcja rozprzestrzeniała się w wolniejszym stopniu. Starline przyniósł następnie części Motobuga, kanapkę, oraz kamień. Ricky otrzymał zadanie złapania zakażonego wirusem kwiatka, a następnie użycie go do dotknięcia poszczególnych próbek. Starline zauważył, że na żadną z nich nie przeszedł wirus, ale Ricky zaraził się przez dotknięcie kwiatka. Starline wytłumaczył potem Eggmanowi w jaki sposób udało mu się go znaleźć i otworzył okno czasoprzestrzenne, przez które pokazywał doktorowi starcie Rougha i Tumble'a z Soniciem. Po tym jak Tails pokonał Rougha jego własną bronią, Starline i Eggman wyrazili swoje rozczarowanie. Eggman przeszedł następnie do realizacji swojego planu, choć Starline prosił go o wykonanie kolejnych testów w celu zebrania danych. Jednak i tym razem nie zamierzał dalej kwestionować decyzji swojego mentora. Później Starline wykorzystał Warp Topaz, aby sprowadzić Rougha i Tumble'a z powrotem do Final Egg, zanim ci zdradziliby Sonicowi położenie Eggmana. Następnie doktor zgłosił się na ochotnika w kolejnej walce z Soniciem, wiedząc gdzie powinien uderzyć.

Starline walczący z Soniciem i Silverem

W Sonic the Hedgehog #14 Doktor Starline zwabił Silvera i za jego pośrednictwem Sonica, na Frozen Peak gdzie Badniki transportowały materiały ze starej bazy Eggmana przez portal do Final Egg. Kiedy Sonic i Silver walczyli z Metal Soniciem, Starline wyszedł z bazy i przerwał ich starcie. Postawił złapanego przez Silvera Metal Sonica obok siebie, wykorzystując portal. Przedstawił się następnie Sonicowi i wyjawił mu, że chciał się z nim osobiście zmierzyć. Powiedział także prawdę o odzyskaniu przez Eggmana wspomnień. Następnie obserwował walkę Sonica i Silvera z Metal Soniciem. Gdy robot został przez nich wyeliminowany, Starline utworzył przed sobą portal. Nacierający na niego bohaterowie wpadli do środka i zostali wyrzuceni po drugiej stronie bazy. Sonic próbował ponowić natarcie, ale Starline otworzył przed nim portal na zbocze klifu po drugiej stronie góry. Po tym jak Silver przeleciał przez ten portal, Starline zamknął go. Metal Sonic wrócił wtedy i Starline podziękował mu za pomoc, a następnie powiedział by wrócił portalem do Final Egg. Sam zdecydował się zaczekać do ostatniej chwili, aby dać Sonicowi i Silverowi szansę. Niespodziewanie Sonic dopadł go i zaczął wypytywać o plan Eggmana. Starline nie zdradził żadnych szczegółów, ale podał Silverowi kod do sejfu bazy. Jak się później okazało, był to kod detonujący bombę. Gdy Sonic się o tym dowiedział, rzucił się na pomoc przyjacielowi i zostawił Starline'a. Po chwili w bazie doszło do eksplozji. Starline tryumfował, ale Eggman nie poparł jego czynu. Doktor złapał go za szyję i wciągnął przez portal z powrotem do Final Egg. Eggman był wściekły na Starline'a za to, że prawie udało mu się zniszczyć Sonica, nie tylko zabierając mu ten zaszczyt, ale również stosując nieodpowiedni sposób. Eggmanowi zależało na tym, by dowieść swojej wielkości nad niebieskim jeżem. Po udzieleniu reprymendy i groźby, aby Starline nigdy więcej tego nie robił, okazało się że Sonic i Silver przeżyli eksplozję. Starline odpowiedział następnie Eggmanowi, że w bazie na Frozen Peak znajdowały się cenne pamiątki po jego mentorze, oraz że jego pierwsza walka z Soniciem ukazała mu nową perspektywę całej sytuacji.

Doktor Starline wzruszony dziełem Eggmana

W Sonic the Hedgehog #15 Doktor Starline powiadomił Eggmana o tym, że baza w Echo Mine znów stała się online, oraz że włamali się do niej Sonic i Amy. Starline był bardzo zmartwiony tym, że Eggman się tym nie przejmował, ale jego mentor wytłumaczył mu, że powinien przywyknąć do takich sytuacji. Później Starline oglądał razem z Eggmanem jak Sonic został zakażony Metal Virusem po walce z Roughem i Tumblem, których wcześniej całkowicie opanował wirus. Kiedy Starline zapytał o dalsze kroki, Eggman odpowiedział mu, że już czas podzielić się Metal Virusem z resztą świata. W Sonic the Hedgehog #16 Doktor Starline dołączył do Eggmana na Faceshipie, który wystartował aby rozlać Metal Virus na całym świecie. Starline został oprowadzony przez Eggmana po pokładzie i zobaczył proces produkcyjny Metal Virusa. Po tym jak Faceship zalał Windmil Village Metal Virusem, Doktor Starline wzruszył się i zaczął wychwalać swojego idola, widząc jak cała wioska zmieniła się w Zomboty.

Reflections[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Doktor Starline przyłapał Metal Sonica w swoim laboratorium na pokładzie Faceshipu i wyprosił, narzekając potem że największe dzieło Doktora Eggmana kraży po jego pokoju niczym Zombot.

Eggman's Day Off[edytuj | edytuj kod]

Starline znajdujący figurkę siebie jako Zombota w Eggcave

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Doktor Starline oglądał postęp w infekowaniu świata Metal Virusem przez portale swojego Warp Topazu. W jednym z nich zauważył jednak Doktora Eggmana krzyczącego we wściekłości. Starline szybko pobiegł na pomoc swojemu mentorowi, ale wpadł na niego i zderzył się z kartonami. Eggman wyjaśnił, że nie mógł znaleźć włącznika światła który jego robot zamontował na drugim końcu pomieszczenia. Po zapaleniu światła Eggman przedstawił Starline'owi "Eggcave" - swoje prywatne sanktuarium, w którym doktor relaksował się podczas dni wolnych, budując zabawkowe roboty, pracując nad osobistymi projektami, oraz opracowując nowe strategie. Eggman zaczął się następnie bawić figurkami siebie i swoich wrogów, wyjaśniając dokładniej na czym polegają jego dni wolne. Starline chwalił szczegółowość z jaką wykonane zostały figurki, ale pamiętał że Eggman miał go dziś doinformować o dalszych planach. Eggman wyjaśnił z kolei, że niedługo wszyscy jego wrogowie staną się Zombotami i będą mu służyć. Podczas przeglądania różnych figurek Starline natknął się na jedną przedstawiającą jego samego jako Zombota. Po chwili niezręcznej ciszy Eggman odebrał mu figurkę i wyprosił, każąc pukać następnym razem i inforrmując, że to co dzieje się w Eggcave również w niej zostaje.

Crisis City[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline wyrażający swoje rozczarowanie Eggamnem

W Sonic the Hedgehog #18 Doktor Starline zapytał Eggmana dlaczego skierowali się do Floral Forest Village - wioski, która była zbyt odosobniona by stanowić atrakcyjny cel strategiczny. Eggman wyjawił, że mieszkali tutaj przyjaciele Sonica i należało uderzyć w ten słaby punkt jeża. Starline był potem ucieszony z tego, jak szybko wirus rozprzestrzenił się po wiosce z niskim zagęszczeniem mieszkańców. Po chwili jednak zaniepokoił się, ponieważ Zomboty nie odpowiedziały na rozkaz doktora, oraz okazało się że z czasem stawały się coraz mniej podatne na kontrolę. Starline zaczął wątpić w Eggmana, bojąc się że Metal Virus wymknie się spod kontroli. Eggman jednak odrzucił wszelkie zarzuty, mówiąc że znajdzie sposób na to by kontrolować wirusa. Kiedy zdenerwowany odszedł, Starline zwierzył się Orbotowi ze swoich odczuć. Zawsze uważał, że Sonic zwyciężał z powodu swojej nienaturalnej siły, ale teraz widział że klęski Eggmana wynikały z jego nieostrożności i braku umiejętności planowania długoterminowego. Orbot odpowiedział Starline'owi, że Eggman z pewnością opracuje nowy plan i go wykona, ale Sonic i tak go powstrzyma. Starline poczuł się jeszcze bardziej zdołowany tą informacją. W Sonic the Hedgehog #20 Starline ubolewał nad tym, że Eggman nie ma żadnego planu jak kontrolować Zomboty. Postanowił przejrzeć stare plany Eggmana i znalazł wśród nich "The Lost World Project", w którym Eggman opisał jak zniewolił grupę Deadly Six. Jednakże Sonic wyzwolił później Deadly Six, którzy za pomocą swoich elektromagnetycznych zdolności przejęli kontrolę nad badnikami. Starline dostrzegł wtedy w Deadly Six potencjalny sposób na odzyskanie kontroli nad Zombotami.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

Refleksje Starline'a nad Doktorem Eggmanem

W Sonic the Hedgehog #21 Doktor Starline przybył do Zeti Castle w Lava Mountain Zone, aby zaproponować Deadly Six współpracę. Ostatecznie Zavok zgodził się, gdy Starline obiecał mu możliwość negocjacji z Doktorem Eggmanem, kontrolowanie niewyobrażalnej potęgi, a także zniszczenie jeża Sonica. Starline musiał jednak dać Zavokowi nieco czasu na zebranie jego sił, lecz obiecał że wkrótce wróci. Następnie użył mocy Warp Topaz aby wrócić z powrotem na Faceship. W Sonic the Hedgehog #23 Doktor Starline w latającym pojeździe i Doktor Eggman w Egg Mobilu przybyli do opanowanego przez Zomboty Barricade Town, aby przeprowadzić testy częstotliwości, która pozwoliłaby im odzyskać kontrolę nad Metal Virusem. Po wielu nieudanych próbach, Starline i Eggman zaczęli się ze sobą kłócić. Eggman zaproponował wtedy, aby podłączyli Warp Topaz do Szmaragdów Chaosu na pokładzie Faceshipu. Starline jednak odmówił, wiedząc że zakończyłoby się to katastrofą. Wypomniał potem Eggmanowi to że nie opracował szczepionki ani żadnego skutecznego sposobu na zabezpieczenie się przed wirusem. Ich kłótnię przerwał jednak Sonic, który ruszył do walki z Eggmanem. Starline od dawna czekał na ten moment, a mimo tego czuł apatię. Doszedł do wniosku, że Eggman nie dorównywał nigdy swojej legendzie. Gdy Eggman i Sonic spadli między Zomboty, Starline zdołał znaleźć w Egg Mobilu działającą częstotliwość, dzięki której Eggmann odzyskał konntrolę nad Metal Virusem. Zanim jednak Starline zdążył ją załadować na Faceship, Sonic zniszczył Egg Mobile. Zdesperowany Eggman chwycił się pojazdu Starline'a i kazał mu odlatywać, jednak waga doktora była zbyt duża i obaj naukowcy rozbili się nad bramą Barricade Town. Starline otworzył następnie portal na Faceship i zaproponował Eggmanowi aby wycofali się przed Zombotami. Po powrocie na pokład Starline zaproponował aby odtweorzyli częstotliwość, ponieważ udało mu się zapamiętać jej zasięg. Eggman jednak stwierdził że Metal Virus zaczął się na nią już uodparnniać, przez co i tak nie będzie działać. Zamiast tego postanowił relaksować się przy infekowaniu Spiral Hill Village, co rozczarowało Starline'a. Doktor przybył następnie na Lost Hex, gdzie poinformował Zavoka że dzisiejsze wydarzenia przypieczętowały potrzebę zasięgnięcia jego pomocy. Zavok zademonstrował Starline'owi następnie swoje elektromagnetyczne zdolności na Motobugu. Doktor postanowił wrócić na Faceship, informując że dokończy jeszcze ostatnie przygotowania. Po powrocie Starline wiedział, że Zavok zdradzi go tak samo jak Eggmana w przeszłości, dlatego otworzył kolejny portal przez który odzyskał Cacophonus Conch, dzięki któremu byłby w stanie panować nad Deadly Six. W Sonic the Hedgehog #24 Starline poinformował Eggmana otym, że odkrył metodę na okiełznanie Metal Virusa. Gdy Eggman zignorował jego inicjatywę, zirytowany Starline użył Warp Topaz aby przywołać na pokład grupę Deadly Six.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline pochwycony przez Metal Sonica, na chwilę przed wyrzuceniem

W Sonic the Hedgehog #25 przywołał na Faceship Deadly Six, oznajmiając że rozwiążą oni problemów Zombotów, do czasu aż Eggman wynajdzie lepszy sposób. Eggman oskarżył jednak Starline'a o zdradę i wysłał Metal Sonica w celu zniszczenia intruzów, lecz Zavok przejął kontrolę nad robotem. Starline wyciągnął wtedy Cacophonus Conch aby przywołać Zeti do porządku. Po tym jak dmuchnął w róg, Zazz i Zeena zostali ogłuszeni jedynie na chwilę. Zaraz potem Zazz zderzył swoją głowę z czaszką Starline'a, a Zeena wyrwała mu muszlę. Starline dowiedział się od Eggmana, że muszla działa tylko tak długo jak płuca jej użytkownika. Gdy Zavok wysłał Metal Sonica przeciwko doktorom, Starline otworzył Warp Topazem portal, którym wszyscy trzej uciekli na Angel Island. Tam musieli wytłumaczyć wszystko Sonicowi i jego przyjaciołom. Nieco później Starline pomagał w omawianiu planu uratowania świata. Zasugerował wtedy, że mogliby użyć Głównego Szmaragdu aby zatrzymać moc Szmaragdów Chaosu z których korzystali Deadly Six, ale Tails odpowiedział że nei mogliby ryzykować bezpieczeństwa całej wyspy, a Knuckles dodał, że i tak nie pozwoliłby go tknąć. Kiedy Eggman zasugerował, że mogliby połączyć moc Warp Topazu z mocą Super Sonica. Starline zaprotestował jednak, mówiąc że tylko on posiada specjalistyczną wiedzę w zakresie topazu. Wyjaśnił, że samo otwieranie portali jest trudne, a połączenie mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu z Warp Topazem mogłoby co prawda doprowadzić do zniszczenia Metal Virusa, ale jednocześnie groziło zapadnięciem się planety. Starline stwierdził, że mają dość dużo czasu i są bezpieczni od Deadly Six, dlatego mogą powoli opracować lepszy plan, ale Eggman przypomniał mu o tym, że Sonic pokryty jest wirusem. W tej sytuacji Starline otworzył dla siebie portal, oznajmiając że sam znajdzie bezpieczniejszy sposób. Zanim jednak zdołał się ruszyć, Metal Sonic obezwładnił go, a Eggman ukradł rękawice z Warp Topazem. Starline został następnie zwolniony przez Eggmana i wrzucony do własnego portalu, który się po nim zamknął.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

Nowy plan Starline'a

W Sonic the Hedgehog #31 Doktor Starline znalazł się w magazynie, w którym razem z Egg Pawnami przenosił skrzynie i przekreślał na nich logo Imperium Eggmana. Wciąż pozostawał lojalny Eggmanowi, mimo jego okrucieństwa. Uważał swojego idola za prawdziwego geniusza, ale ze słabym wykonaniem. Z kolei Sonic był niepowstrzymaną siłą jakiej się spodziewał, lecz nierozważną. Dostrzegał w nich wiele potencjału, ale wierzył że mógłby ich udoskonalić. Obiecał podbić świat i przerosnąć Eggmana, aby ten mógł się nauczyć na jego przykładzie. Gdy już ustawi Eggmana na tronie zwycięstwa, wtedy będą mogli działać na równi.

Bad Guys[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline sprzymierza się z Zavokiem

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1 Doktor Starline zinfiltrował Egg Base Sigma, przekradając się między patrolami Badników. Próbował przejąć kontrolę nad bazą wpisując hasło, ale okazało się ono nieaktualne. Starline musiał uciekać, niszcząc po drodze kilka Motobugów swoimi elektrycznymi butami. Po powrocie do swojej bazy, Starline zaczął planować swój kolejny ruch, gdyż brakowało mu środków do wdrożenia swojego planu. Przypomniał sobie wtedy o kimś, kto nienawidził zarówno Sonica, jak i Eggmana, a kto mógłby mu pomóc. Starline udał się do Everhold Prison, gdzie użył swojej hipnotyzującej rękawicy do przekonania dyrektora, że przyszedł na rozmowę o pracę w najgroźniejszym skrzydle więzienia. Starline został przez niego zaprowadzony do cel, w których uwięzieni byli Mimic, Rough, Tumble, oraz Zavok. Zeti zdemaskował wtedy Starline'a, ale ten uśpił dyrektora więzienia na jakiś czas. Zaczął następnie rozmawiać ze złoczyńcami, przekonując ich aby do niego dołączyli. Mimicowi zaofeorwał wymazanie z bazy danych Eggmana, Roughowi i Tumble'owi obiecał nową broń, a przed Zavokiem udawał, że chce mu służyć i uczynić go liderem, aby mogli razem zniszczyć Eggmana. W rzeczywistości Starline postanowił wykorzystać Zavoka i zniszczyć go, gdy wykona już swoje zadanie. Gdy Starline i Zavok zawarli przymierze, dyrektor więzienia ocknął się i włączył alarm. Starline ogłuszył go i zabrał mu klucze, którymi wyciągnął z celi Zavoka, który oswobodził Mimica. Rough i Tumble również zostali uwolnieni. Złoczyńcy wspólnymi siłami pokonali następnie strażników i dostali sie do centrum ochrony, gdzie Starline na polecenie Zavoka otworzył wszystkie cele i zagłuszył komunikację, pogrążając budynek w chaosie. Starline i jego nowa drużyna opuścili następnie Everhold Prison.

Rozmowa Starline'a z Zavokiem

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Doktor Starline zebrał złoczyńców w swojej bazie i wytłumaczył im, że powinni zdobyć Power Cores, rdzenie wykorzystywane przez różne maszyny w Imperium Eggmana. Dzięki temu mogliby zwiększyć swoje moce. Starline skłamał również, że będą im do tego potrzebne specjalne adaptery. Czuł się również poirytowany tym, że Mimic domagał się jak najszybszego wykasowania go z bazy danych Eggmana. Złoczyńcy przypuścili następnie atak na bazę Eggmana. Starline zrozumiał wtedy, że powinien zlikwidować Mimica gdy tylko skończą współpracę, nie zamierzając pozwalać mu odejść. Rough i Tumble również powinni zostać wyeliminowani, ponieważ wywoływali problemy w najgorszych momentach. Zavok był natomiast najbardziej niebezpieczny i nie można było pozwolić mu zatrzymać mocy, gdyż samo jej nadanie było wystarczająco ryzykowne. Kiedy grupa uderzeniowa otworzyła bramę i pozbyła się strażników, Starline pojechał swoją ciężarówką do środka. Odbył wtedy rozmowę z Zavokiem, która poddała w wątpliwość jego przekonania. Zavok uważał, że Starline nie powinien polegać tylko na maszynach, gdyż doświadczeni wojownicy będą w stanie zrobić to samo co one i więcej. Dodał również, aby doktor zakończył swoje próby przypodobania się Eggmanowi i zaczął działać samodzielnie, gdyż miał wielki potencjał. Przed bramą magazynu Starline kazał Mimicowi przekształcić się w Sonica i sprowokować pobliską kamerę. Wówczas brama magazynu otworzyła się i wybiegł z niej mechaniczny tyranozaur. Rough i Tumble zdołali go zniszczyć, wprawiając Starline'a w zdumienie. Starline kazał następnie zabrać jak najwięcej skrzyń z magazynu i załadować je na ciężarówkę. Sam udał się w swoim kierunku, wywołując podejrzenia u Mimica. Wyjaśnił jednak, że miał zamiar usunąć nagranie i załadować tylko tę część, którą chciał pokazać Eggmanowi. Złoczyńcy odjechali następnie, zostawiając bazę w takim stanie, aby wyglądała na atak Sonica. Po powrocie Starline rozważał słowa Zavoka i zdecydował, że nie będzie musiał już na nikim polegać. Udało mu się również ukończyć najnowszy gadżet - Tricore - połączone rdzenie szybkości, latania i siły, które nadały mu wszystkie te umiejętności.

Złoczyńcy wymykają się Starline'owi spod kontroli

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 Doktor Starline i jego grupa byli w drodze do centrum sterowania Eggnetem. Zavok pochwalił wtedy plan Starline'a i doktor uznał, że udało mu się oszukać złoczyńców na dobre. Po dotarciu na miejsce rozdał wszystkim urządzenia z Power Core, wyjaśniając ich działanie i kłamiąc również, że sam nie stworzył dla siebie żadnych. Złoczyńcy pokonali strażników, umożliwiając Starline'owi wejście do środka. Gdy doktor zasiadł przed komputerem, wykorzystał specjalnie przygotowany algorytm, w celu złamania zapory systemowej. Mimic kazał mu się pośpieszyć, obawiając się Eggmana. Starline wytłumaczył mu, że Eggman już otrzymał informację o ich ataku i przygotowywał się do lotu. Uspokoił najemnika, zapewniając, że mogą podesłać Eggmanowi fałszywe koordynaty. Starline przeprogramował następnie roboty w okolicy, aby chroniły jego drużynę, oraz usunął Egg Base Sigma z bazy danych. Zignorował jednak Mimica, który domagał się swojej nagrody. Mimic przyłożył doktorowi nóż do gardła, zmuszając do wykonania polecenia. Starline zawołał Zavoka na pomoc i okazało się wtedy, że złoczyńcy obejrzeli nagranie Starline'a i zdemaskowali jego prawdziwy plan. Doktor został zmuszony wykasować Mimica z bazy danych Eggmana, a także przekazać Zavokowi kontrolę nad wszystkimi maszynami w regionie. Rough i Tumble mieli natomiast swobodny dostęp do Power Cores w laboratorium. Złoczyńcy uznali, że Starline przestał już im być potrzebny.

Doktor Starline po przejęciu Egg Base Sigma

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #4 Starline założył swój Tricore i mocą latania wydostał się poza zasięg złoczyńców. Następnie zablokował cios Tumble'a, po czym uciekł przed Zavokiem. W korytarzu udało mu się pokonać Rougha i unieruchomić go swoją toksyną. Uciekł następnie, kiedy skunks zaczął wzywać wsparcie. Starline podleciał pod sufit, ukrywając się przed Zavokiem, który wypominał mu, że jest sam w sobie klęską i niczym nie różni od Eggmana. Gdy Zavok się oddalił, Starline przyznał mu w duchu rację. Ukrył się następnie przed patrolem Egg Knightów. Zaczął sobie wtedy uświadamiać, że stał się tym, czego tak bardzo nienawidził w swoim idolu, a także niepotrzebnie pozbył się swoich towarzyszy. Mimo tego wiedział, że powinien dokończyć swój plan. Starline natknął się wtedy na Tumble'a, którego również otruł i unieruchomił. Udał się następnie do głównego komputera, uważając na Mimica, po którym jednak nie było już śladu. Starline zauważył, że Mimic obrócił jego plan i wysłał Eggmanowi prawdziwy raport. Starline szybko przypisał sobie Egg Base Sigma i usunął ją z bazy danych, po czym ruszył do ucieczki. Udało mu się opuścić budynek i obserwował z oddali, jak Eggman niszczy centrum Eggnetu. Jakiś czas później Starline przeniósł się do Egg Base Sigma, gdzie jego armia Badników przeniosła także jego projekty. Starline postanowił zatrzeć ślady Eggmana w bazie i podbić świat dla samego siebie, a nie dla swojego dawnego idola.

Chao Races and Badnik Bases[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline pokonujący Shadowa

W Sonic the Hedgehog #33 Doktor Starline przybył do White Park Chateau, gdzie zahipnotyzował Rouge, aby porwała dla niego później Tailsa. Wybiegł następnie na dach, gdzie wykrył go Shadow. W trakcie pościgu Starline wykorzystał moc Tricore, aby zrzucić czarnego jeża z dachu i zgubić na jakiś czas. W Sonic the Hedgehog #35 Starline porwał Tailsa i Rouge, ustawiając ich w wagoniku kolejki górskiej w White Parku, aby zwabić Sonica. Gdy zjawił się Sonic, Starline rzucił w niego wagonikiem, ale Shadow przybył na ratunek. Starline ujawnił się wtedy przed bohaterami i zdetonował ładunki wybuchowe na pobliskiej górze, wywołując lawinę. Postawił następnie Sonicowi i Shadowowi wybór uratowania ich przyjaciół, albo gości w pobliskim hotelu.

Doktor Starline z próbką futra Tailsa

W Sonic the Hedgehog #36 Starline zmusił Sonica do wycofania się, ale Shadow postanowił zostać, domagając się rewanżu. Starline obiecał mu, że pokona go i tym razem. Jednakże wystraszył się, kiedy Rouge aktywowała głowę Omegi, który wyemitował z siebie głośny dźwięk alarmu. Starline wypadł z kolejki górskiej i aktywował moc lotu Tricore, aby uciec. Zjawił się potem w White Park Chateau, zagradzając bohaterom drogę wyjścia. Domagał się, aby przekazali mu Tailsa, a pozwoli im odejść. Amy i Rouge zaatakowały go jednak. Starline początkowo bronił się wzmocnioną siłą Tricore, a potem aktywował szybkość, aby dopaść Tailsa. Zanim jednak zdołał go ze sobą zabrać, został kopnięty przez Belle, którą Tails pociągnął za ogon. Uderzenie odrzuciło go i uszkodziło mu dziób. Starline spostrzegł wtedy, że lawina zaczęła zbliżać się do hotelu. Nie udało mu się uciec na czas i został pogrzebany pod śniegiem, ale przetrwał i wycofał się potem do swojej bazy. Narzekał tam na opór ze strony bohaterów i stan swojego dzioba, ale udało mu się pozyskać fragment futra Tailsa, który zamierzał wykorzystać w swoich planach.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline jest cichy, ułożony, formalistyczny i pewny siebie. Bywa także okrutny i bezwzględny, ponieważ jest gotów zmusić swojego idola, którym jest Eggman, do poddania się brutalnej terapii, która ma na celu przywrócenie mu wspomnień. Jest głębokim wielbicielem Eggmana i bardzo ekscytuje się na myśl współpracy z nim. Bardzo lubi także chwalić się swoimi własnymi osiągnięciami i wykonywać polecenia Eggmana. Z czasem jednak Starline dostrzegł, że mylił się co do swojego idola, którego uznał za lekkomyślnego, nierozważnego i odpowiedzialnengo za wszystkie swoje klęski, mimo że początkowo uważał iż to przez niewyobrażalną potęgę Sonica. Starline postanowił pozostać jednak wierny Eggmanowi, gdyż widział w nim potencjał - geniusz, lecz źle realizowany. Podobnie też twierdził, że mógłby udoskonalić Sonica, który był dla niego rozważny. Celem Starline'a zostało podbicie świata, aby mógł być na tym samym poziomie, co Eggman.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline jest antropomorficznym dziobakiem o jasnoszarym i czarnym futrze. Posiada zaczesane na bok włosy, biały ogon, oraz czarny dziób. Nosi na sobie fioletowo-czerwony smoking ze złotymi guzikami i kołnierzem. Posiada także dwie czarne rękawice ze złotymi końcówkami na palcach. Na lewej rękawicy zamontowany jest pomarańczowy, spiralny kamień Warp Topaz. Oprócz tego Starline nosi czarno-złote buty na obcasach z czerwonymi podeszwami.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Rękawica hipnotyzująca Starline'a

Jako naukowiec Doktor Starline posiada wysoki intelekt, który umożliwia mu budowę i obsługę maszyn. Posiada takze wiedzę w dziedzinie przywracania pamięci za pomocą dość radykalnych terapii elektrowstrząsowych. Starline wyposażony jest też w różne gadżety. Jednym z nich jest rękawica, do której może być doczepiony Warp Topaz, potężny kamień zdolny do otwierania portali i zaginania rzeczywistości. Po jego utracie, umieścił w swojej rękawicy Tricore, który pozwala mu korzystać z mocy szybkości, latania i siły. Rękawica posiada także wbudowane urządzenie generujące fale hipnotyzujące lub usypiające, ale są to narzędzia przeznaczone do radzenia sobie z pojedynczymi celami. Do walki z większymi grupami Starline posiada swoje buty, którymi może wstrzykiwać neurotoksyny swoim przeciwnikom, by obezwładniać ich na pewien czas, a także doczepiać do nich Multi-Tool Heel Spurs, pozwalające mu smagać wrogów wiązkami elektryczności.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria