Dinosaur Jungle – trzeci świat w grze Sonic and the Secret Rings. Jest to dżungla pełna dinozaurów i gigantycznych kaktusów. Znajduje się tu zielony Pierścień Świata.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Dinosaur Jungle to dżungla, w której żyją różne gatunki dinozaurów, a florę stanowią głównie kaktusy w różnych rozmiarach. Na poziomie natknąć można się na różne skały, które blokują po prostu drogę, a także małe kaktusy, które dodatkowo zadają obrażenia. W tle pojawiają się również większe, nieszkodliwe rodzaje kaktusów. Poziom rozpoczyna się od ucieczki przed trzema triceratopsami, które ścigają gracza. Po drodze należy omijać dodatkowo kaktusy i skały, a także zmieniać tor po którym się biegnie, jeśli jeden z triceratopsów przystępuje do szarży. Pod koniec tej sekcji Sonic próbuje przebiec przez most, ale ten zostaje zniszczony przez kłodę wyrzuconą przez pobliski wodospad. Gracz płynie następnie rwącym potokiem na kłodzie i może zmieniać kierunek jazdy. Należy tu omijać wystające z wody skały, które spowolnią jazdę. Pod koniec gracz wjeżdża do lasu kaktusów i posiada dwie możliwe trasy do wyboru. Na trasie po lewej pojawia się Rafflesia Djinn zamaskowany jako kwiat, którego należy zniszczyć aby wspiąć się na najbliższe platformy. Gracz może stąd pobiec dalej, lub skorzystać z latających dywanów, odbijając się od nich na platformę w górze. Alternatywna trasa wiedzie przez rampę po prawej i trzy kolczaste springi, od których trzeba się odbić nie spadając do przepaści. Trasa biegnie następnie w lewo, między kilkoma wzniesieniami na które można się dostać skacząc po wyrastających z nich liściach. Jeśli gracz obierze górną trasę, będzie mógł skorzystać ze specjalnego springa, który zabierze go na drugi latający dywan, gdzie znaleźć można Fire Soul. W innym przypadku Sonic musi pobiec wokół spiralnej gałęzi. Następnie gracz wybiega z lasu i okrąża porośnięty przez kaktus pień, prowadzący do Flying Pot. Korzystając z wazonu gracz musi wznieść się w górę, a następnie pobiec w dół kolejnego pnia. W kolejnej sekcji trzeba wykorzystać drugi Flying Pot. Następnie Sonic wskoczy na głowę apatozaura i będzie mógł zbiec po jego grzbiecie w dół, na wyspę pośrodku ogromnego jeziora. Po przebiciu się przez tutejszych przeciwników gracz może skorzystać z przycisku na ziemi, aby zmienić położenie szyi następnego apatozaura, na jedną z dwóch tras: górną po lewej i dolną po prawej. W kolejnej sekcji gracz wskakuje na kłodę i płynie przez jaskinię, gdzie musi omijać kolczaste kule, które natychmiast zrzuciłyby go do wody. W tle pojawiają się także dwa parazaurolofy pijące wodę. Po przemierzeniu jaskini gracz musi przejść wzdłuż wąskiej krawędzi przy ścianie. W trzech miejscach ścianę wyburza głodny tyranozaur, który będzie próbował następnie ugryźć gracza przez utworzone w ten sposób otwory. Po przejściu tej sekcji gracz musi okrążyć dolinę, w której stoi dinozaur, skacząc nad skałami. Należy tutaj też uważać na jego ogon, którym zmiata przeszkody z trasy, ale może też zadać obrażenia. Ostatnia skała w tej sekcji jest zbyt wysoka by gracz mógł ją przeskoczyć, dlatego trzeba zwabić tyranozaura aby ją pożarł. Gracz biegnie następnie dalej i opuszcza dolinę, skręcając w lewo i wbiegając w górę wzniesienia. W kolejnej sekcji gracz wyskakuje z powrotem w dolinę pełną różnych welociraptorów i przemierzających niebo pteranodonów. Gracz musi tu skorzystać z katapulty aby skoczyć na małą wysepkę pośrodku jeziora, potem na liść unoszący się nad wodą, aż wreszcie wbiec po ostatnim wzniesieniu, gdzie znajduje się meta.

Misje[edytuj | edytuj kod]

Go for the Goal[edytuj | edytuj kod]

W pierwszej misji gracz przemierza cały poziom i musi dobiec do mety.

Diehard Challenge[edytuj | edytuj kod]

W misji drugiej gracz musi dobiec do mety bez bycia pokonanym. Misja rozpoczyna się tuż przed jaskinią, w której gracz musi popłynąć kłodą. Tyranozaur zostaje zastąpiony przez spadające kolczaste kule, a na trasie umnieszczono również więcej przeciwników i przeszkód w postaci kaktusów, również blisko mety która znajduje się w tym samym miejscu co normalnie.

Collect Rings[edytuj | edytuj kod]

W misji trzeciej gracz musi zebrać 99 pierścieni. Rozpoczyna się tam gdzie misja pierwsza, a kończy po pierwszej sekcji z kłodą, po wylądowaniu w dżungli.

Perfect Challenge[edytuj | edytuj kod]

W misji czwartej gracz musi ukończyć trasę bez odnoszenia obrażeń. Rozpoczyna się w środku misji pierwszej, tuż przed pierwszym apatozaurem i zawiera więcej przeszkód oraz przeciwników, w tym bardzo szybko przesuwający się kolczasty spring na grzbiecie apatozaura, z którego można skorzystać tylko używając Time Break. Kończy się tuż przed sekcją z kłodą w jaskini.

Rampage[edytuj | edytuj kod]

W misji piątej gracz musi pokonać 10 przeciwników. Misja rozpoczyna się w dżungli kaktusowej, która jest przerobiona. Na początku gracz musi wcisnąć przycisk na ścianie, aby pojawił się spring. Następnie trzeba skorzystać z dwóch katapult, by pokonać dwie wysepki. W kolejnej sekcji Flying Pot zostaje zastąpiony przez przycisk na ścianie i spring, z którego trzeba szybko skorzystać zanim zniknie. Misja kończy się w sekcji z tyranozaurem, a poprzedzającą ją jaskinia została przerobiona - gracz nie płynie już na kłodzie, a zamiast tego przebiega po ścianach w górnej sekcji tunelu.

Stealth Attack[edytuj | edytuj kod]

W misji szóstej gracz musi dobiec do mety bez pokonywania przeciwników. Rozpoczyna się w miejscu, gdzie normalnie pojawia się pierwszy apatozaur. Pojawiają się tutaj Air Launcher, które pozwalają pomijać większe części poziomu. Na pierwszej wysepce Rafflesia Djinn blokuje wciśnięty przycisk odpowiadający za wyznaczanie trasy przez szyję apatozaura, ale gracz może odpowiednio dotknąć przycisk bez otrzymywania obrażeń od przeciwnika, aby zmienić trasę. Jaskinia jest podobna jak w poprzedniej misji, ale dodatkowo pojawiają się tutaj też szyny i Air Launcher, które determinują trasę gracza. Misja kończy się w sekcji z tyranozaurem.

Head to Head[edytuj | edytuj kod]

W misji siódmej gracz musi pokonać dżina Uhu w wyścigu. Misja rozpoczyna się w tym samym miejscu do poprzednia i kończy po drugiej stronie jaskini. Gracz nie korzysta tu również z kłody, a jedynie skacze po liściach unoszących się nad taflą, oraz przeciwnikach.

Chain of Rings[edytuj | edytuj kod]

W misji ósmej gracz musi zebrać 30 pierścieni w serii. Misja rozpoczyna się tam gdzie poprzednia, przed pierwszym apatozaurem.

Special Challenge[edytuj | edytuj kod]

W misji dziewiątej gracz musi zniszczyć 5 Jaj Dżinów. Misja rozpoczyna się w zmodyfikowanej środkowej sekcji, na wysepce z której gracz może wyskoczyć na trzy liście, które zastępują apatozaura. Znajduje się tu pierwsze jajo. Należy następnie wskoczyć na klif i pominąć katapultę, aby znaleźć się na platformie z drugim jajem. Stąd gracz wskakuje na kłodę i płynie do Flying Pot, z którego może obrać dwie trasy. Wskakując na spring na samej górze Sonic będzie odbijał się od kilku kaktusów i wyląduje na platformie zawierającej trzecie jajo. Stąd gracz może wyskoczyć z rampy i znaleźć się z powrotem na początku trasy, aby wykonać drugie okrążenie. Zamiast springa można też obrać niższą drogę i zeskoczyć na dół, a następnie popłynąć kłodą na wysepkę, gdzie będzie musiał pokonać kilku przeciwnikó i znajdzie czwarte jajo. Gracz wciśnie tam jednocześnie dwa przyciski, które zmienią położenie szyi apatozaura. Należy najpierw obrać górną trasę i skorzystać z katapulty, a następnie zniszczyć piąte jajo leżące na liściach. Jeśli gracz wybrał najpierw tę trasę, to zostanie potem przekierowany na kolejną kłodę i będzie mógł tu wrócić by obrać dolną sekcję i przebiec po grzbiecie apatozaura, aby powtórzyć całą sekcję.

Special Challenge[edytuj | edytuj kod]

W misji dziesiątej gracz musi dostarczyć 4 jaja dinozaurów do gniazd. Dodatkowo kolor jaja i jego symbol musi pasować do koloru tabliczki przy gnieździe, a za każdym razem w danym miejscu losowany jest inny kolor i symbol jaja oraz gniazda. Misja rozgrywa się w takiej samej sekcji jak poprzednio, ale nieco zmodyfikowanej. Pierwsze jajo znajduje się przed rampą na początku, a pierwsze gniazdo przed apatozaurem na końcu, do którego można się dostać obierając dolną trasę po skorzystaniu z Flying Pot. Drugie jajo znajduje się na grzbiecie apatozaura pod koniec, a pierwsze gniazdo na platformie, na którą można się dostać używając katapulty. Trzecie jajo znajduje się przed drugą kłodą, jeśli gracz skorzysta z Flying Pot i zeskoczy w dół. Trzecie gniazdo gniazdo znajduje się na prawo od apatozaura - gracz musi dopłynąć na ostatnią wysepkę i wbiec na wzniesienie, następnie wystrzelić się z katapulty i przeskoczyć po liściach do wysepki z gniazdem. Ostatnie jajo znajduje się przed wspomnianą katapultą, a czwarte gniazdo jest na poprzedniej wyspie.

Collect Rings[edytuj | edytuj kod]

W misji jedenastej gracz musi zebrać 99 pierścieni. Rozgrywa się na tym samym obszarze co poprzednie dwie misje, ale znajduje się tu więcej przeszkód, szczególnie groźnych kiedy gracz korzysta z kłody.

No Pearls[edytuj | edytuj kod]

W misji dwunastej gracz musi dobiec do mety nie zbierając żadnych pereł. Rozgrywa się na tym samym obszarze co poprzednie trzy misje, ale znajduje się tu więcej pereł, aby utrudnić zadanie. Misja kończy się po tym jak gracz przebiegnie po grzbiecie apatozaura.

Big the Cat[edytuj | edytuj kod]

Misja Położenie Obraz
6 Po wylądowaniu na pierwszej wysepce należy się zatrzymać w około połowie, aby zobaczyć jak Big ukrywa się w krzakach i trzyma za głowę.
Dinosaur Jungle Big 2.png
9 Należy użyć Flying Pot i wskoczyć na spring, a następnie zatrzymać się na wzniesieniu z Jajem Dżina. Big podskakuje i klaszcze w dłonie pod stegozaurem.
Dinosaur Jungle Big 1.png

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
The Wicked Wild

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szkice koncepcyjne[edytuj | edytuj kod]

Zrzuty ekranu[edytuj | edytuj kod]

[?
]