Diamond Cutters – organizacja pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to grupa najemników działających przeciwko Doktorowi Eggmanowi.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Diamond Cutters omawiający plan ataku na bazę Eggmana

Diamond Cutters działali w trakcie wojny Imperium Eggmana z Resistance, wykonując działania partyzanckie przeciwko Doktorowi Eggmanowi. Wszyscy członkowie grupy specjalizowali się w innych Wisponach i posiada odpowiednie Wispy. Smithy, grupowy technik, stworzył dla Diamond Cutters różne przydatne gadżety takie jak maski pozwalające drużynie na wzajemną komunikację i rozumienie mowy Wispów. Pracował także nad Variable Wisponem, który w przyszłości mieli otrzymywać wszyscy członkowie zespołu. Po wielu udanych akcjach przeciwko Eggmanowi, należący do Diamond Cutters Mimic zaczął dostrzegać, że w ciągu miesiąca doktor zdobędzie kontrolę nad 99% planety. Zawarł więc on potajemną umowę z doktorem. Pewnego dnia Mimic przedstawił Diamond Cutters plan ataku na bazę Eggmana na wybrzeżu, co sparaliżowałoby stacjonujące tam siły. Diamond Cutters nie mogli oprzeć się okazji i wszyscy, z wyjątkiem Whisper, wkroczyli do bazy. Tam zostali zaatakowani przez Shadow Androidy, podczas gdy Mimic opuścił ich, skazując tym samym na śmierć. Gdy Mimic przybył do Eggmana, doktor wybaczył mu wszelkie zbrodnie przeciwko Imperium Eggmana i pozwolił odejść. Niebieski Wisp należący do Mimica opuścił go, rzucając Eggmanowi nienawistne spojrzenie i odlatując szybem wentylacyjnym. Eggman wezwał jednak Mimica ponownie, ponieważ przy życiu pozostała jeszcze Whisper. Ośmiornica został wysłany aby ją zlikwidować. Nie mógł jej jednak znaleźć, ale odszukał należący do niej Wispon. Postanowił więc złożyć Eggmanowi fałszywe dowody na jej śmierć, pokazując Wispon i udając że jego maska należała do Whisper. Po tym jak sytuacja na wybrzeżu ucichła, Whisper udała się do bazy i uratowała pozostałe Wispy należące do Diamond Cutters. Następnie wyposażyła się w Variable Wispon i odtąd działała niezależnie, wciąż starając się pomścić swoją drużynę. Mimic w tym czasie ukrywał się przed Whisper i dokonywał różnych złośliwych czynów w swoich przebraniach.

Ostatecznie Whisper postanowiła zamknąć rozdział Diamond Cutters, po tym jak Tangle pomogła jej pokonać Mimica.

Członkowie[edytuj | edytuj kod]

Whisper the Wolf[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Whisper the Wolf

Whisper

Wilczyca Whisper pełniła funkcję zwiadowcy w grupie Diamond Cutters. Posługiwała się Wisponem przypominającym karabin snajperski. Należał do niej Pomarańczowy Wisp. Whisper jako jedyna Diamond Cutter przeżyła zdradę Mimica i działała niezależnie do końca wojny, a także później. Postawiła sobie za cel pomścić swoich poległych towarzyszy. Towarzyszyły jej odtąd wszystkie Wispy należące do pozostałych członków zespołu.

Smithy[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Smithy

Smithy

Lew Smithy pełnił funkcję technika w grupie Diamond Cutters. Posługiwał się Wisponem przypominającym minigun. Należał do niego Różowy Wisp. Smithy stworzył dla swojej drużyny maski pozwalające im na komunikację, dzielnie ze sobą obrazu i nagrywanie go, a także opracował Variable Wispon z którego potem korzystała Whisper.

Slinger[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Slinger

Slinger

Ocelot Slinger pełnił funkcję strzelca w grupie Diamond Cutters. Posługiwał się dwoma Wisponami przypominającymi rewolwery. Należał do niego Cyjanowy Wisp.

Claire Voyance[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Claire Voyance

Claire Voyance

Wyjec Claire Voyance pełniła funkcję psychologa w grupie Diamond Cutters. Posługiwała się Wisponem wytwarzającym pole umożliwiające lot. Należał do niej Zielony Wisp.

Mimic[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Mimic

Mimic

Ośmiornica Mimic pełnił funkcję infiltratora w grupie Diamond Cutters. Posługiwał się Wisponem przypominającym młot. Należał do niego Niebieski Wisp. Mimic wykorzystywał także swoje zdolności zmiany kształtu, aby przebierać się za wrogów i infiltrować ich bazy. Zdradził Diamond Cutters sprzymierzając się z Doktorem Eggmanem, doprowadzając do rozbicia grupy i śmierci niemal wszystkich jej członków, z wyjątkiem Whisper. Mimic działał także po wojnie, dokonując złośliwych czynów w skórze innych osób, a w pewnym momencie wrócił do polowania na Whisper.