FANDOM

Być może szukałeś Emerald Radar?

Detektor Szmaragdów (ang. Emerald Detector), znany również jako Jewel Reader (ュエルレーダー ~Yuerureda?) – przedmiot pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to urządzenie pozwalające wykrywać moc Szmaragdów Chaosu, Głównego Szmaragdu i odłamków szmaragdu.

Opis Edytuj

Emerald Detector Riders

Detektor Szmaragdów w Sonic Riders

Detektor Szmaragdów jest przenośnym urządzeniem, pozwalającym wykrywać moc Szmaragdów Chaosu, Głównego Szmaragdu i odłamków szmaragdu. Wygląd detektora był przedstawiany jak dotąd w dwóch grach. W Sonic Riders wyglądał jak stoper z anteną i małym przyciskiem. W tej wersji przedstawiał otoczenie w trójwymiarze. W Sonic Runners było to kwadratowe urządzenie z uchwytem, czerwoną obudową z różnokolorowymi guzikami, anteną i okrągłym zielonym ekranem na środku.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 3 Edytuj

Detektor Szmaragdów, pod nazwą Jewel Reader pojawił się w Sonic the Hedgehog 3. Został stworzony przez Tailsa i pozwolił namierzyć reakcję Głównego Szmaragdu, do jakiej doszło na Anielskiej Wyspie po rozbiciu się Death Egg.

Sonic Rivals 2 Edytuj

W Sonic Rivals 2 Doktor Eggman Nega korzystał z Detektora Szmaragdów zasilanego przez Główny Szmaragd. Odebrali mu go później Knuckles i Rouge. Kolczatka szukał Głównego Szmaragdu, a nietoperzyca Szmaragdów Chaosu. Pod koniec gry bohaterowie odkryli że Główny Szmaragd przez cały czas był w radarze, co zezłościło Knucklesa.

W innych grach Edytuj

Sonic Riders Edytuj

W Sonic Riders Sonic, Tails i Knuckles zabrali ze sobą Detektor Szmaragdów do Metal City. Pozwolił im on wykryć moc Szmaragdu Chaosu w posiadaniu Babylon Rogues.

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Deketor Szmaragdów znany jest jako Detektor Głównego Szmaragdu. Doktor Eggman wykorzystywał go do szukania odłamków Głównego Szmaragdu. Eggman posłużył się detektorem do śledzenie Team Sonic, którzy również szukali odłamków. Jednak w wyniku walki jaką stoczył z bohaterami stracił urządzenie. Sonic i jego przyjaciele wykorzystali je później do znalezienia pozostałych odłamków.