FANDOM

Ten artykuł dotyczy miejsca pojawiającego się w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode II. Jeśli szukałeś poziomu z tej gry, kliknij tu.

Death Egg mk.II – stacja bojowa Doktora Eggmana, pojawiająca się w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode II. Jest to najnowsza wersja Death Egg, znanego z gier Sonic the Hedgehog 2 i Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles.

Opis Edytuj

Doktor Eggman wybudował nowe Death Egg wokół Małej Planety, co może sugerować, że stacja jest o wiele większa od swojej poprzedniczki. Górna część Death Egg mk.II przypomina oryginał: posiada kształt głowy Doktora Eggmana, z charakterystycznymi wąsami. Pod spodem znajduje się szkielet stacji, stanowiący niedokończony pancerz bazy. Można przez niego zobaczyć powierzchnię Małej Planety. Od spodu stacja przykryta jest niedokończonym sektorem. Dookoła Death Egg mk.II krążą również roboty przypominające meduzy, podobne do tych z E.G.G. Station Zone.

Historia Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie Eggman rozpoczął budowę Death Egg mk.II, ale stację można dostrzec już w tle poziomów Sylvania Castle i White Park, rozgrywających się na początku Sonic the Hedgehog 4: Episode II. Po raz kolejny, zły doktor podjął próbę podbicia Małej Planety.

Kiedy powietrzna forteca Eggmana zostaje zniszczona przez Sonica i Tailsa, doktor ewakuuje się w kapsule ratunkowej na pokład swojej stacji, a razem z nim leci tam Metal Sonic. Bohaterowie podążają tropem złoczyńców, również docierając na pokład bazy w kapsułach. Tam, Eggman łączy siły z Metal Soniciem i obaj próbują powstrzymać Sonica i Tailsa, lecz bezskutecznie. Po przegranej walce rozdzielają się. Metal Sonic wyzywa Sonica na wyścig po stacji kosmicznej, na śmierć i życie. Ostatecznie robot zostaje pokonany, a Sonic i Tails dostają się do centrum bazy. Tam czeka na nich Eggman, w swoim ostatecznym robocie: Egg Heart.

Death Egg mk.II disabled

Pozbawione sprawności Death Egg mk.II, po ataku Sonica i Tailsa

Doktor zostaje pokonany, a w wyniku zniszczenia jego robota, stacja zaczyna się walić. Sonic i Tails wykorzystują dwie ostatnie kapsuły ratunkowe do ewakuowania się z pokładu stacji i lecą z powrotem w kierunku Ziemi, podczas gdy Death Egg mk.II oddala się od nich, lecąc w przestrzeń kosmiczną. Po chwili wszystkie światła na stacji gasną i forteca zatrzymuje się, wciąż jednak pozostawiając Małą Planetę zamknięta wewnątrz siebie.

Ciekawostki Edytuj

  • Stacja nazywa się Death Egg mk.II, mimo że Eggman posiadał Death Egg II już w grze Sonic the Fighters.
  • Death Egg mk.II jest jedyną stacją bojową Eggmana w serii, która nie zostaje ostatecznie zniszczona. Zostaje jednak wyłączona z użytku, ale wciąż więzi wewnątrz siebie Małą Planetę. Najpewniej ostateczny los stacji kosmicznej miał być rozstrzygnięty w trzecim epizodzie Sonic the Hedgehog 4, którego produkcję wstrzymano.
  • Death Egg mk.II może odnosić się do drugiej Gwiazdy Śmierci z filmu Gwiezdne wojny: część VI – Powrót Jedi, gdzie odbudowana stacja kosmiczna była jeszcze niedokończona, podobnie jak spodnia część Death Egg mk.II.