Face bald, belligerent Robotnik in his whirling Death Egg!

Instrukcja

Death Egg Zone (デスエッグ Desueggu?) – siódmy poziom gry Sonic & Knuckles (trzynasty w Sonic 3 & Knuckles). Jest on ostatnim dwuaktowym poziomem. Następuje po Sky Sanctuary Zone, a jeżeli gracz jako Sonic zebrał wszystkie Szmaragdy Chaosu, poprzedza The Doomsday Zone.

Opis[]

Poziom rozgrywa się na pokładzie stacji kosmicznej Death Egg. Jest to potężnie uzbrojone w badniki miejsce, będące ostateczną bronią Eggmana. Gracz trafia tutaj po udanej gonitwie w Sky Sanctuary Zone.

Poziom wypełniony jest różnego rodzaju pułapkami, ale także pomocnymi elementami rozgrywki. Często pojawiają się kolce, które w wielu wypadkach utrudniają przejście lub znienacka atakują gracza, gdyż wysuwają się spod podłoża co jakiś czas. Na ścianach znajdują się działka, które co jakiś czas wystrzeliwują niebieskie pociski. Pojawiają się one głównie w sekcjach, gdzie łatwo przez nieuwagę można nie zdążyć ich ominąć.

Część podłóg stanowią naelektryzowane belki, które zadają obrażenia. Można ich uniknąć posiadając elektryczną osłonę, na specjalnej platformie lub na tymczasowych mostach. Te ostatnie powstają co jakiś czas pomiędzy dwoma generatorami i mają postać niebieskiej wiązki, która jest solidna, gdy generatory są aktywne. Platformy pojawiają się w kilku wariantach. Średnie pojawiają się w długich sekcjach, najczęściej z elektrycznością, a duże w pionowych korytarzach. Oba warianty działają jak taśmy produkcyjne, co może okazać się pomocne lub zabójcze. Zmieniają kierunek po uderzeniu w ścianę lub kontakcie z postacią. Pojawiają się także zwykłe taśmy produkcyjne. Do innych pomocnych elementów należą miotacze pierścieni, które tworzą wiązkę okręgów, transportując gracza w inne miejsce, a także panele przyspieszające.

Akt pierwszy rozgrywa się wewnątrz stacji, zaś drugi w jej zewnętrznych częściach. Akt drugi zawiera tuby oraz przyciski do zmieniania grawitacji. Stawia to gracza przed nowymi niebezpieczeństwami. Ponadto akt drugi zawiera przepaście. Poziom kończy się pokonaniem Eggmana i zniszczeniem stacji.

Bossowie[]

Red Eye[]

Osobny artykuł: Red Eye

Red Eye

Mini-boss pierwszego aktu. Jest to czerwone, mechaniczne oko wbudowane w szary filar. Na początku walki robot obraca wokół siebie czarnymi kulami, które pękają po każdym zadanym mu uderzeniu i rozrzucają dookoła kolce. Robot zmienia również obszar po którym jego kule mogą się obracać. Po utracie wszystkich kul ochronnych Red Eye opuszcza swój filar i zaczyna unosić się nad areną, obracając wokół siebie platformami z kolcami od spodu. Co jakiś czas wystrzeliwuje pod siebie zabójczy promień. Aby go zranić należy wskakiwać na jego platformy, uważając na kolce.

Death Ball[]

Osobny artykuł: Death Ball

Death Ball

Mini-boss drugiego aktu. Death Ball to latająca, mechaniczna kula sterowana przez Eggmana. Robot posiada zieloną tarczę, za pomocą której może odbijać ataki gracza. Wypuszcza także pod siebie małe, kolczaste łaziki. Aby go zranić gracz musi korzystać z wind na arenie, aby zmieniać grawitację i sprawiać, żeby kolczaste roboty wpadały na Death Ball i zadawały mu obrażenia.

Kyodai Eggman Robo[]

Osobny artykuł: Kyodai Eggman Robo

Kyodai Eggman Robo

Główny boss poziomu i finałowy boss dla Sonica i Tailsa. Jest to gigantyczny robot Eggmana zasilany przez Główny Szmaragd. W pierwszej fazie boss atakuje gracza próbując go zmiażdżyć swoimi dłońmi. Należy wtedy zniszczyć wszystkie jego palce, kiedy uderzają w arenę. W drugiej fazie robot zaczyna niszczyć arenę i ścigać gracza, co jakiś czas wystrzeliwując także potężny promień z Głównego Szmaragdu. Aby zadać mu obrażenia należy uderzać w nos, aby odsłonić laser z Głównym Szmaragdem, w który trzeba uderzać. W trzeciej fazie robot zostaje zniszczony, a Death Egg rozpada się. Gracz musi jeszcze pokonać Eggmana, który ucieka z Głównym Szmaragdem.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Chainspike Crow (クロウ Kurō?)
Chainspike-sprite.png
Spikebonker Guardy (ガーディ Gādi?)
Spikebonkerspr.png

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Death Egg Zone Akt 1
Death Egg Zone Akt 2