FANDOM

Czerwony Wisp (レッドウィスプ Reddouisupu?, ang. Red Wisp) – jeden z gatunków Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Colors w wersji na Nintendo DS. Zapewnia transformację w Czerwony Wybuch.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

W grze Sonic Colors Czerwone Wispy pojawiły się po raz pierwszy. Ich planeta została porwana przez Doktora Eggmana i stała się częścią międzygwiezdnego parku w pobliżu Ziemi. Czerwone Wispy i inne gatunki zostały zniewolone przez złego doktora, który chciał wykorzystać ich energię Hyper-go-on do stworzenia promienia kontroli umysłu. Wispy zostały jednak ocalone przez Sonica, któremu później pomogły wydostać się z czarnej dziury energii Hyper-go-on i zabrały go na Ziemię. Ostatecznie powróciły na swoją rodzimą planetę.

W wersji na Nintendo DS Czerwone Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Czerwonego Wybuchu. Można je spotkać w Tropical Resort i Sweet Mountain.

Sonic Generations Edytuj

W grze Sonic Generations Czerwone Wispy pojawiają się w wersji na Nintendo 3DS w pierwszym akcie Tropical Resort. Pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Czerwonego Wybuchu.

Sonic Lost World Edytuj

W grze Sonic Lost World Czerwone Wispy pojawiają się w wersji na Nintendo 3DS w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy Czerwonego Wybuchu. Można je spotkać w Windy Hill, Sky Road i Lava Mountain.

Sonic Forces Edytuj

W grze Sonic Forces Czerwone Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-up który pozwala skorzystać z mocy czerwonego Wisponu. Można je spotkać w Spaceport, Prison Hall, Arsenal Pyramid, Park Avenue, Aqua Road, Capital City, Guardian Rock, Null Space i Imperial Tower.

Team Sonic Racing Edytuj

W grze Team Sonic Racing Czerwone Wispy pojawiają się jako jeden z power-upów, który można wylosować z Item Boxów. Zarezerwowane są tylko dla postaci szybkich, ale inne klasy mogą je pozyskać przez Item Box Transfer. Zapewniają moc Czerwonego Wybuchu.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Czerwone Wispy to bardzo żywy i energiczny gatunek Wispów, przez co mogą wydawać się nieco roztrzepane. W rzeczywistości jednak są bardzo miłe i przyjazne dla innych.

Wygląd Edytuj

Czerwony Wisp ma skórę o pomieszanych kolorach czerwonego i pomarańczowego. Jego głowa wygląda jak płomień z dwoma małymi zaostrzeniami. Ponadto, posiada trzy niebieskie oczy, układające się w trójkąt, oraz trzy dość długie odnóża, wyglądające jak płomienie.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Red Burst

Jako, że Czerwone Wispy są z gatunku Wispów, mogą lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Czerwone Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, zatrzymywać czarne dziury, oraz teleportować obiekty.

Czerwone Wispy są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Czerwony Wisp, wejdzie do niego i użyje jego energii Hyper-go-on, jeż przybierze postać Red Burst. Dzięki niej może on latać, oraz wytwarzać potężne wybuchy i eksplozje niszczące wrogów i przeszkody.

Ponadto, Czerwone Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Czerwony Wisp Archie Comics

Czerwony Wisp w Archie Comics

Czerwony Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie Czerwone Wispy i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Czerwony Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Czerwony Wisp (IDW)

W komiksach IDW Publishing Czerwone Wispy posiadają przeszłość taką samą jak w grach do momentu zakończenia wydarzeń z Sonic Forces. Po zakończeniu wojny Wispy nadal pomagały mieszkańcom świata Sonica.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Sprites Edytuj

Ciekawostki Edytuj