FANDOM

Czarny Wisp (ブラックウィスプ? ang. Black Wisp) – jeden z gatunków Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Lost World. Zapewnia transformację w Czarną Bombę.

Historia Edytuj

Sonic Lost World Edytuj

W grze Sonic Lost World Czarne Wispy pojawiają się w Kapsułach Wispów jako power-upy w wersji na Wii U. Zapewniają transformację w Czarną Bombę. W przeciwieństwie do innych Wispów pojawiających się w tej grze, Czarny Wisp jest dostępny tylko poprzez odblokowanie go z Miiverse. Gracz może je także odzyskać przez ukończenie poziomów z DLC: Nightmare Zone lub Yoshi's Island Zone.

Team Sonic Racing Edytuj

W grze Team Sonic Racing Czarne Wispy pojawiają się jako jeden z power-upów, który można wylosować z Item Boxów. Zapewniają moc Czarnej Bomby.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Czarny Wisp jest Wispem o czarnym kolorze skóry. Ma głowę w kształcie kuli, a po jej bokach dwa, okrągłe policzki, przypominające bombę kiedy nadyma się przed wybuchem. Pomiędzy policzkami ma czerwone i zaostrzone usta, podobnie jak Nega-Wispy. Ponadto, posiada trzy, dość duże odnóża.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Black Bomb

Czarne Wispy potrafią unosić się w powietrzu, co jest głównie ich metodą na szybkie poruszanie się.

Czarne Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest jednak pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób, i jeśli nie są materialne mogą pożyczać ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Czarny Wisp wejdzie do niego, przekształci go w postać Black Bomb, która pozwala mu na tworzenie wewnątrz siebie ogromnie silnych wybuchów, oraz wywoływanie dużych eksplozji, pozwalających na szybkie niszczenie wrogów.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Czarny Wisp jest podobny do Purpurowego i Fioletowego Wispa.
  • Jest jednym z czterech Wispów, które nie posiadają oczu. Pozostałymi są Purpurowe i Fioletowe Wispy.
  • Jego policzki wyglądają na nadymane, przez co Czarny Wisp wygląda jakby miał za chwilę wybuchnąć.
  • Jest jedynym Wispem w grze, którego trzeba odblokować w Miiverse.