Cudzy1 Change forms with a Cyan Wisp for the super-fast Laser form! Cudzy2
Miles "Tails" Prower, Sonic Colors

Cyjanowy Laser (シアン・レーザー Shian rēzā?), znany również jako Laser form – transformacja pojawiająca się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to moc koloru pochodząca z Cyjanowego Wispa.

Opis Edytuj

Cyjanowy Laser ma postać cyjanowej wiązki laserowej, która zostawia za sobą małe, przezroczysto-cyjanowe kostki. W przypadku Sonica jego całe ciało zmienia się w większą wersję jego własnej głowy, z niemal identycznymi rysami twarzy, ale jego oczy stają się żółte i pozbawione źrenic. Aby osiągnąć tę formę, potrzebny jest Cyjanowy Wisp, który użyczy swojej energii Hyper-go-on na krótki czas.

Windy Hill Zone 3 3

Cyjanowy Laser podczas rozgrywki w grze Sonic Lost World

Cyjanowy Laser posiada właściwości zbliżone do prawdziwego lasera. Porusza się z zawrotną prędkością światła, z wystarczającą siłą aby przebić się przez nawet najgrubsze pancerze robotów. Potrafi także odbijać się od dowolnych powierzchni w różnych kierunkach. W szczególny sposób laser jest przekierowywany po zderzeniu z prismami, które przekazują go w bardziej zorganizowany sposób, po ustalonej trasie z innych prismów. Cyjanowy Laser potrafi także tworzyć wokół siebie elektryczną aurą podczas kończenia transformacji lub uderzania w niektóre cele.

Rozgrywka Edytuj

Tropical Resort Act 3 40

Cyjanowy Laser odbijający się od prismów

Aby dokonać transformacji w Cyjanowy Laser, należy pozyskać Cyjanowego Wispa. Po wybraniu Wispa, gracz zmieni się w Cyjanowy Laser i będzie mógł wybrać kierunek wystrzału. Cyjanowy Wisp wystrzeliwuje się również automatycznie, jeśli gracz wystarczająco długo trzyma jego celownik w tym samym kierunku. Następnie będzie mógł wystrzelić się niczym wiązka laserowa, niszcząc wszystkich przeciwników i przeszkody na swojej drodze. Przy kontakcie ze ścianami laser odbija się na różne kierunki. Pojawiają się tutaj także elementy takie jak prismy, które są kryształami odbijającymi gracza między sobą po ustalonej ścieżce, a także kable które przenoszą gracza między ścianami. W trakcie wystrzału gracz nie może kontrolować ruchu lasera, dlatego liczy się precyzja. Cyjanowy Laser kończy się, kiedy belka Wispów zostanie wyzerowana. Gracz może wydłużyć czas trwania Cyjanowego Lasera poprzez zbieranie kolejnych Cyjanowych Wispów.

Aquarium Park DS Act 2 33

Cyjanowy Laser w wersji Sonic Colors na Nintendo DS

W Sonic Colors w wersji na Wii, jeśli gracz znajduje się w miejscu nieprzystosowanym do Cyjanowego Lasera, Cyjanowy Wisp zaśnie i nie będzie można użyć umiejętności. W sekcjach 3D Cyjanowy Laser może być wystrzelony poziomo, a w sekcjach 2D pionowo. W wersji na Nintendo DS Cyjanowy Laser może być wykorzystany w dowolnym miejscu. Dodatkowo można go wykorzystać tylko w tej wersji w walkach z niektórymi bossami, aby zadać im dodatkowe obrażenia.

Cyan Laser Runners

Cyjanowy Laser w Sonic Runners

W grze Sonic Runners Cyjanowy Laser jest przedmiotem, który gracz może umieścić w swoim ekwipunku podczas rozgrywki. W tej grze Cyjanowy Laser zmienia się w pocisk, który leci przed siebie, przyciągając pobliskie kryształy, pierścienie i zwierzątka. Niszczy także przeciwników i przeszkody na swojej drodze. Czasami uderza w prismy, które podnoszą lub obniżają wysokość jego lotu.

TSR Cyan Laser

Cyjanowy Laser w Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing Cyjanowy Laser pojawia się jako jeden z przedmiotów, które można pozyskać z Item Boxów. Cyjanowy Wisp jest zarezerwowany dla postaci potężnych, ale inne klasy mogą go otrzymać poprzez przekazanie pudła z przedmiotem. Po użyciu Cyjanowego Wispa, Cyjanowy Laser objawia się pod postacią wiązki laserowej, która wychodzi z samochodu gracza. Gracz może nakierować Cyjanowy Laser na wrogich zawodników przed sobą i jeśli utrzyma go dostatecznie długo na jednym z przeciwników, to otrzyma on obrażenia od lasera. Cyjanowy Laser utrzymuje się przez pewien czas, po czym znika.

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Cyjanowy Laser to pierwsza moc koloru, której Sonic używa w Sonic Colors w wersji na Wii.).
  • Cyjanowy Laser to jedyna moc koloru, której Nega-Wisp Armor używa w obu wersjach Sonic Colors.
  • Sonic Generations to jedyna gra, w której Cyjanowy Laser pojawia się tylko w wersji na konsole przenośną, zamiast w obu wersjach (na konsolę stacjonarną i przenośną).