FANDOM

Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w serii Sonic Boom.
Ten artykuł jest tylko zalążkiem!

Cubot (キューボット Kyūbotto?) – robot stworzony przez Doktora Eggmana i ostatni model z serii Cubot. Razem z Orbotem jest asystentem złego naukowca. Towarzyszy Eggmanowi w wykonywaniu wielu różnych operacji, mających na celu pokonać Team Sonic i podbić świat.

Historia Edytuj

Gry Edytuj

Sonic Boom: Fire & Ice Edytuj

Orbot i Cubot Fire Ice

Cubot i Orbot w Sonic Boom: Fire & Ice

Cubot i Orbot obawiali się, że nowy robot Eggmana, D-Fekt, zajmie ich miejsce. Robot okazał się jednak klapą, więc Orbot i Cubot przestali się martwić. Pod koniec gry udali się z Eggmanem do kopalni Ragnium w Ragna Rock. Doktor kazał im tam zatrzymać Team Sonic, ale zanim przystąpili do działania, D-Fekt zaprezentował swoje zdolności bojowe. Cubot i Orbot nie pojawili się potem w grze, ale najpewniej uciekli razem z Eggmanem.

Serial Edytuj

Przeszłość Edytuj

Sezon pierwszy Edytuj

Sezon drugi Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Cubot jest mało rozgarnięty i niezbyt mądry. Mimo tego, nadal ma swoje przebłyski i wewnętrzny zdrowy rozsądek. Cubot został zaprojektowany jako lojalny robot, ale w rzeczywistości wykonuje wszelkie rozkazy ze strachu przed swoim programem. Z reguły Cubot jest łagodny i wyluzowany, ale czasami potrafi wpaść w gniew. Cubot uczy się również na swoich błędach, dzięki czemu w przyszłości może postępować lepiej. Cubot kilkakrotnie okazywał niską samoocenę i depresję, związaną z tym, że jest tylko bezdusznym robotem Eggmana. Nie wie czy ma być dobrym sługą, czy też komicznym robotem.

Cubot jest w rzeczywistości bezmyślnym sługą doktora. Nawet gdyby mógł wybrać wolność, to przytłoczyłyby go możliwości dbania o własne życie. Prawdopodobnie Cubot cierpi na tzw. syndrom bot-holski (wzorowanym na syndromie sztokholmskim), który sprawia, że zgadza się ze wszystkimi słowami Eggmana.

Wygląd Edytuj

Cubot jest małym, kwadratowym robotem. Ma prostą budowę ciała: kwadratową głowę oraz kanciastą podstawkę. Obie części są połączone ze sobą metalowymi prętami i mniejszymi kulkami. Całość po złożeniu stanowi jedną kostkę.

Moce i umiejętności Edytuj

Cubot potrafi przybrać postać kostki, tj. schować wszystkie swoje elementy pomiędzy głowę i podstawkę. Jest również na tyle szybki, aby dogonić Egg Mobile. Usta Cubota mogą służyć za niszczarkę, albo odkurzacz. W jego głowę wmontowana jest poduszka powietrzna. Z tyłu posiada przycisk, który może wykasować jego wspomnienia z całego dnia. Jeśli Cubota wystąpi błąd, można przycisnąć dwoje jego oczu naraz, aby go zresetować. Cubot jest zasilany przez kwaterę Eggmana na wyspie i posiada tam swój wyłącznik. W przeciwieństwie do innych robotów, Cubot posiada także własny zapas energii.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Cubot i Orbot jako jedne z nielicznych postaci z serii Sonic the Hedgehog, nie przeszły przez żadne zmiany wyglądu w Sonic Boom.
  • W przeciwieństwie do Cubota z gier, w tej wersji Cubot nigdy nie ma problemów ze swoim chipem głosowym.
  • Cubot w sekrecie marzy o własnym talk show, długich blond włosach i kubkach smakowych.
  • Cubot umie grać na keyboardzie.