Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Cubot – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to żółto-czarny kanciasty robot. Razem z Orbotem jest asystentem Doktora Eggmana.

Historia[]

Przeszłość[]

W przeszłości Cubot i Orbot byli asystentami Doktora Eggmana. Pomagali mu w wielu planach. W trakcie ostatniej wojny Eggman przepadł bez śladu. Cubot i Orbot przeszli pod rozkazy Neo Metal Sonica, który przybrał postać swojego stwórcy.

Punkt zwrotny[]

W Sonic the Hedgehog #2 Cubot słuchał jak Orbot Neo Metal Sonica o tym, że Sonic zaczął zbliżać się do miasta w którym stacjonują Rough i Tumble, co uspokoiło nowego szefa.

Los Doktora Eggmana[]

Cubot zamiata podłogę w bazie "Eggmana"

W Sonic the Hedgehog #5 Chaotix szukali Eggmana w jego ostatnim znanym laboratorium. Wówczas przesłuchiwali Cubota i Orbot, którzy nie stawiali oporu i odpowiadali na wszystkie pytania. W Sonic the Hedgehog #6 Cubot zamiatał podłogę w bazie, w której rezydował Neo Metal Sonic, przygotowujący się do lotu Egg Fleet.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Cubot i Orbot rozmawiają z Eggmanem

W Sonic the Hedgehog #12 Cubot i Orbot zjawili się w Final Egg, gdzie Doktor Starline, Rough i Tumble próbowali przywrócić Doktorowi Eggmanowi wspomnienia. Cubot i Orbot chcieli nakłonić doktora do tego by zaczął ich zastraszać, albo przeglądać listę mitycznych istot, które chciałby przebudzić aby potem stracić nad nimi kontrolę. Eggman zmienił się jednak nie do poznania i nie zamierzał krzywdzić robotów. Cubot był zaskoczony tym, jak doktor zaczął ich traktować. Wszystko zmieniło się jednak po przybyciu Metal Sonica, który przywrócił doktorowi wspomnienia. Cubot żałował tego nieco, ale natychmiast wykonał polecenie doktora i przygotował jego dawne ubrania. Później razem z Orbotem przygotował dla naukowca nowe urządzenie i towarzyszył mu w pomieszczeniu, w którym ono się znajdowało. Eggman postanowił wykorzystać tajemniczą maszynę w ramach swojej zemsty.

Infection[]

Orbot i Cubot sterujący Faceshipem

W Sonic the Hedgehog #15 Cubot asystował Doktorowi Eggmanowi podczas napełniania specjalnych plecaków Metal Virusem. Został później przez niego wysłany, aby powiadomić Rougha i Tumble'a by spotkali się z nim w hangarze trzecim. Kiedy Eggman zjawił się na miejscu, Rough kopnął Cubota, któremu Orbot pomógł dojść do siebie. W Sonic the Hedgehog #16 Cubot i Orbot pilotowali Faceship Doktora Eggmana, kierując go do Windmill Village i wypuszczając Metal Virus, który zalał wioskę.

Crisis City[]

W Sonic the Hedgehog #18 Cubot poinformował Doktora Eggmana o tym, że Zomboty zignorowały jego rozkaz zaatakowania Sonica biegnącego przez Floral Forest Village.

All or Nothing[]

Cubot odwracający uwagę Zavoka

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline przywołał na Faceship Deadly Six, oznajmiając że rozwiążą oni problemów Zombotów, do czasu aż Eggman wynajdzie lepszy sposób. Jednakże Starline nie zdołał zapanować nad Deadly Six, przez co razem z Eggmanenm i Metal Soniciem musiał teleportować się z pokładu. Gdy Orbot zaczął się wkradać w łaski Zavoka, Cubot zapytał się go przez prywatną sieć komunikacyjną co robi. Orbot wytłumaczył mu wtedy, że Zavok nie przejmie nad nimi kontroli, jeśli będą mu służyć dobrowolnie, dlatego Cubot postanowił postąpić tak samo. Nie wiedział jednak, że Orbot współpracuje z Rouge, aby pomóc jej w śledzeniu Deadly Six w ten sposób. W Sonic the Hedgehog #26 Zavok zaczął zadawać pytania o miejsca, do których mógł uciec Eggman, a Orbot pokazywał mu wszystkie bazy doktora lub lokacje, w których kiedyś istniały. W pewnym momencie Orbot natknął się na Anielską Wyspę. Zanim jednak zdradził jakiekolwiek szczegóły, Cubot odwrócił uwagę Zavoka, informując go o alarmie w fabryce Metal Virusa. Rouge zjawiła się wtedy i poprosiła roboty o koordynaty każdego z Zeti, a także przekazała im aby dalej odgrywały swoje role, podczas gdy ona rozważy możliwości odzyskania Szmaragdów Chaosu. W W Sonic the Hedgehog #28 Cubot i Orbot zaczęli uciekać z pokładu Faceshipu, z którego Rouge ukradła zasilający Szmaragd Chaosu. Po katastrofie okrętu ukrywali się razem wśród jego zgliszczy. W Sonic the Hedgehog #29 w trakcie walki z gigantycznym Zavokiem Sonic spadł obok Cubota i Orbota, którzy nadal ukrywali się przed Zombotami.

Out of the Blue[]

Cubot witający ponownie Eggmana

W Sonic the Hedgehog #30 Cubot i Orbot ukrywali się, kontaktując z Eggmanem, który leciał po nich skradzionym promem latającym. Zostali wtedy wykryci i złapani przez Gemerla, ale szybko odzyskał ich Metal Sonic. Na pokładzie promu Cubot zaczął podlizywać się Eggmanowi za zniszczenie Faceshipu, lecz doktor zapewnił go, że było to zło konieczne. Roboty znalazły również głowę Omegi, którą zaoferowali Eggmanowi. W Sonic the Hedgehog #31 Cubot komentował raport Orbota składany Eggmanowi. Zapytał także Eggmana czy nie mógłby zrobić sobie wakacji, lecz doktor odmówił, wiedząc że powinien wykorzystać obecną sytuację.

Test Run[]

Cubot i Orbot złapani przez Tangle

W Sonic the Hedgehog #38 Cubot i Orbot obsługiwali komputer w wieży zawierającej różne zapętlone komory testowe, gdzie sprawdzane były nowe badniki Doktora Eggmana nim ujrzały światło dzienne. Roboty zauważyły Sonica, Tailsa i Amy wewnątrz komnat 1 i 2, co uznali za włamanie. Podwładni przerażeni niechętnie poinformowali doktora o intruzach, jednak zaskakująco zamiast wściekłości zastali uradowanego takim obrotem spraw Eggmana, który przejął kontrolę nad sytuacją. W Sonic the Hedgehog #39 Cubot i Orbot tworzyli nowe hybrydy Badników, kiedy zostali związani przez Tangle. Zaczęła ich przesłuchiwać, aby dowiedzieć się za którą bramą znajdzie Sonica, Tailsa i Amy. Roboty nie odpowiadały jej jednak początkowo. Zastanawiały się również czy Belle była jedną z nich. Ostatecznie jednak Tangle zmusiła roboty do udzielenia odpowiedzi. W Sonic the Hedgehog #40 Cubot i Orbot opowiadali Belle o tym jak wygląda praca dla Eggmana. Później uciekli razem z nią i innymi bohaterami z wieży. Zostali puszczeni wolno i postanowili udać się na zasłużony wypoczynek.

Imposter Syndrome[]

Cubot i Orbot kontrolowani przez Doktora Starline'a

W Sonic the Hedgehog: Imposter Syndrome #4 Cubot i Orbot wrócili do Eggtropolis, dyskutując nad wymówką na swoją nieobecność, którą przedstawią Eggmanowi. Doktor nie był jednak tym specjalnie zainteresowany i kazał im śledzić atak, którego autorami byli Surge i Kit. Wkrótce potem Cubot i Orbot znaleźli się pod wpływem sygnału kontroli Doktora Starline'a i mieli doprowadzić do niego Eggmana. Doktor jednak unieszkodliwił ich i ewakuował się swoim szybem do podziemnego muzeum. Cubot i Orbot powitali potem Starline'a i poinformowali go o ucieczce Eggmana. Mieli też wysłać jego sygnał na cały Eggnet, by sprowadzić więcej Badników.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

W odróżnieniu od innych robotów Eggmana, Cubot otrzymał własną osobowość i emocje. W przeciwieństwie do Orbota, jest tępy, nierozgarnięty i powoli wychwytuje informacje. Łatwo też rozprasza się, dołączając do zabawy ze swoimi wrogami. Łatwo pada też ofiarą odwróconej psychologii.

Wygląd[]

Cubot jest małym, kwadratowym robotem. Ma prostą budowę ciała: kwadratową głowę oraz kanciastą podstawkę. Obie części są połączone ze sobą metalowymi prętami i mniejszymi kulkami. Całość po złożeniu stanowi jedną kostkę.

Moce i umiejętności[]

Cubot potrafi unosić się i poruszać w powietrzu, pod warunkiem że ma pod sobą grunt. Może też składać się w kostkę i toczyć. Tak jak Orbot potrafi też odczytywać plany Eggmana i obsługiwać jego maszyny.

Relacje z postaciami[]

Orbot[]

Cubot jest mniej bystrym partnerem Orbota, któremu ten musi czasami tłumaczyć niektóre rzeczy, albo powstrzymywać przed wygadaniem się wrogowi.

Doktor Eggman[]

Cubot, Orbot i Pan Złota Rączka

Cubot i Orbot są prawymi rękami Eggmana i są mu bezwzględnie posłuszni, podążając z nim raczej ze strachu przed jego gniewem. Eggman ma w zwyczaju wyżywać się na nich emocjonalnie i fizycznie, rozmontowując ich na części. Cubot i Orbot służą mu obsługując niektóre z jego projektów, ale głównie gotują, sprzątają i przygotowują mu kawę.

Gdy Eggman stracił pamięć i został Panem Złotą Rączką, Cubot i Orbot byli zaskoczeni jego życzliwością i dobrocią. Nie chcieli również powrotu swojego szefa i mocno się rozczarowali, gdy ten w końcu doszedł do siebie.

Advertisement