Sonic Wiki
Sonic Wiki

Clutch the Opossum – postać pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to antropomorficzny opos i niepokonany czempion wyścigów Chao z White Park Chateau.

Historia[]

Przeszłość[]

Clutch zasłynął jako niezwyciężony czempion wyścigów Chao z White Park Chateau, dzięki nieprzerwanej serii zwycięstw. Nie traktował jednak dobrze tych Chao, które nie przynosiły mu wygranych i zamykał je w klatce w swoim apartamencie. Zgromadził całkiem sporą kolekcję ze swoich nagród, którą utrzymywał nieuporządkowana we własnym apartamencie. Z czasem zyskał także reputację w półświatku, z powodu podejrzanych umów.

Chao Races and Badnik Bases[]

Clutch składający Rouge propozycję

W Sonic the Hedgehog #33 Clutch zapisał swojego Dark Chao do wyścigów w White Park Chateau. Należący do niego Chao zdołał bez problemu przejść eliminacje, a także znokautować na chwilę Cheese'a, próbując mu utrudnić dostanie się do mety. Clutch pochwalił się następnie swoim zwycięstwem, po czym spotkał z Rouge, Amy i Cream. Od początku wiedział kim tak naprawdę jest Rouge i przekazał jej swoją wizytówkę, zapraszając do apartamentu. Gdy Rouge się zjawiła, Clutch wyjawił jej, że zna jej tożsamość. Zaproponował jej również, że jeśli Cheese wygra w jutrzejszym wyścigu, to mogłaby mu go przekazać, aby został wytrenowany do statusu legendy. W zamian Rouge mogłaby wybrać dowolny przedmiot z kolekcji Clutcha. Nietoperzyca postanowiła to przemyśleć, wychodząc z jego apartamentu.

Clutch zaatakowany przez Shadowa

W Sonic the Hedgehog #34 Clutch oglądał kolejny wyścig, w którym tym razem jego Dark Chao przegrał z Cheesem. Opos rzucił następnie swój wzrok na Rouge, po czym wrócił do swojego apartamentu. Spotkał się potem z nietoperzycą i jej przyjaciółkami, szydząc z nich i prowokując Gemerla. Zapewniał również, że nie jest bezbronny. Rouge złożyła mu wtedy w ofercie Cheese'a, a Clutch zorientował się, że Chao należał w rzeczywistości do Cream. Gdy pochwalił Rouge za jej przebiegłość, usłyszał od niej coś, co brzmiało jak hasło do wykonania planu. Clutch zniesmaczył się tym, ale uspokoił, widząc, że nie zadziałało. Po chwili jednak został kopnięty przez Shadowa i powalony. Amy, Cream i Rouge odkryły wtedy klatkę, w której zamykał swoje Chao. Postanowiły uwolnić więźniów, a także pilnować nieprzytomnego oposa. W Sonic the Hedgehog #35 Clutch jedynie udawał pokonanego - gdy Sonic opuścił jego apartament, zdołał uciec i oddać strzał w kierunku Amy. Aktywował następnie badniki w całym swoim apartamencie, zostawiając bohaterów samych.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Clutch jest chytry i sprawia wrażenie spokojnego. Uwielbia brać udział w wyścigach Chao i czerpie dumę z bycia czempionem. Jednakże sam przyznaje, że traktuje swoje Chao dobrze tylko wtedy, kiedy przynoszą mu zwycięstwa.

Wygląd[]

Clutch jest oposem o zielonym futrze pokrywającym większość jego ciała, oraz białej skórze na pyszczku i dłoniach. Posiada białe źrenice i czarną twardówkę. Nosi na sobie szeroki, biały kapelusz i szary płaszcz, a pod nim szarą kamizelkę nałożoną na białą koszulę, a także biało-żółte buty.

Moce i umiejętności[]

Clutch posługujący się swoim arsenałem

Clutch jest zdolnym trenerem Chao i uważa, że jest w stanie wyszkolić te najbardziej obiecujące tak, aby stały się legendami. Świadectwem jego metod jest ogromna kolekcja, którą zgromadził w swoim apartamencie. Jest również uzbrojony w strzelbę wbudowaną w jego laskę, a także przycisk aktywujący badniki na rękawie. Jako opos potrafi także udawać pokonanego, aby zwieść swoich wrogów.

Relacje z postaciami[]

Wrogowie[]