FANDOM

Christian Whitehead, znany także jako Taxman – niezależny producent gier, mieszkający w Melbourne, Australia. Znany jest ze współpracy z firmą SEGA i Headcannon, w celu przerobienia i upiększenia gier z serii Sonic the Hedgehog z Sega Genesis/Sega Mega Drive od 2011 roku.

Kariera Edytuj

Whitehead logo

Logo Christiana Whiteheada

Christian Whitehead od dłuższego czas był użytkownikiem strony Sonic Retro, gdzie zamieszczał wiele stworzonych przez siebie gier. Najbardziej znaną była Retro Sonic. W 2009 roku, Whitehead nagrał film dotyczący demo Sonic the Hedgehog CD, które miało działać an jego autorskim silniku Retro Engine. W lipcu tego samego roku skontaktował się z Segą, aby przedstawić swój plan stworzenia reedycji. W sierpniu 2011 roku Christian Whitehead potwierdził reedycję Sonic CD, na wspomnianym silniku. Port okazał się udany, ponieważ w marcu 2013 rok wersja na Windows Phone otrzymała nagrodę Gry Roku od Pocket Gamer Awards. W 2013 roku wydane zostały reedycje Sonic the Hedgehog i Sonic the Hedgehog 2, nad którymi Whitehead również pracował. W 2016 roku na Comic-Con w San Diego Christian Whitehead, Headcannon i PagodaWest Games zapowiedzieli produkcję nowej gry, którą okazała się Sonic Mania. Została wydana rok później w sierpniu.

Gry z serii Sonic the Hedgehog Edytuj