Cudzy1.png Chao-Chao! Cudzy2.png
Chocola, Sonic the Hedgehog #18

Chocola – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to brązowy Chao, brat Cheese'a. Mieszka razem z Cheesem, Cream, Vanillą i Gemerlem we Floral Forest Village.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

W przeszłości Chocola pozostał zwykle we Floral Forest Village, razem z Vanillą, podczas gdy Cheese towarzyszył Cream w jej przygodach. W pewnym momencie do rodziny dołączył naprawiony i przeprogramowany przez Tailsa robot Doktora Eggmana - Gemerl.

Crisis City[edytuj | edytuj kod]

Chocola i Cheese jako Zomboty

W Sonic the Hedgehog #18 Floral Forest Village została zaatakowana przez Faceship Doktora Eggmana, który rozlał po całej wiosce Metal Virus, zmieniając jej mieszkańców w Zomboty. Chocola pomagał Vanilli w barykadowaniu domu. Kiedy Cream chciała pomagać w obronie sąsiadów, powiedziała że Chocola mógłby zostać z Vanillą aby jej chronić. Wkrótce potem Chocola, Cheese i Vanilla zostali otoczeni we własnym domu przez Zomboty. Chocola zaatakował Zombota, kiedy zobaczył że Cheese został złapany przez jednego z nich. Sam jednak również został schwytany i stał się Zombotem. Chocola zaatakować Sonica, ale został odpędzony przez Gemerla. Jeż zamknął Chocolę i Cheese'a w szklanych słoikach, które Chao po pewnym czasie zaczęły rozbijać.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

Cheese i Chocola jako Zomboty, wstrzymujący dostawę prądu do laboratorium Tailsa

W Sonic the Hedgehog #21 zainfekowani Metal Virusem Chocola i Cheese przybyli do Central City, obserwując Tailsa z dachu jego laboratorium. Później rozerwali kable dostarczające prąd do laboratorium, wyłączając komputer Tailsa i uniemożliwiając mu wysłanie danych dotyczących lekarstwa na Metal Virus do Restoration HQ. Następnie próbowali ścigać lisa gdy ten wyjechał z laboratorium pilotując Cyclone, ale zostali przez niego zostawieni daleko w tyle.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Chocola i Cheese wyzdrowiali po zniszczeniu Metal Virusa

W Sonic the Hedgehog #25 Chocola-Zombot pojawił się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Chocola-Zombot był częścią armii, którą Zavok prowadził na Angel Island. Został, razem z innymi Zombotami, rzucony przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanął przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom. W Sonic the Hedgehog #29 Chocola i Cheese Zomboty ścigali Tailsa, zarażając go Metal Virusem. Ostatecznie Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Chocola i Cheese wrócili do normalności, świętując razem z Tailsem.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #31 Chocola, Cheese, Vanilla, Cream i Gemerl przynieśli do biura Chaotix smakołyki, aby pomóc detektywom którzy byli zasypani papierkową robotą. Vanilla zaoferowała im wtedy swoją pomoc, prosząc Chocolę i Cheese'a aby uporządkowali dokumenty. Chocola wziął potem udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale zostało ono zakłócone przez pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie.

Chao Races and Badnik Bases[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #33 Chocola, razem z Cream i Cheesem zabierał się do konsumpcji ciasteczek, kiedy Vanilla otrzmała telefon od Amy.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Chocola jest cichy i spokojniejszy niż jego brat, Cheese. Mimo tego kiedy widzi jak jest on w niebezpieczeństwie, rusza do walki nie zważając na własne bezpieczeństwo.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Chocola to Chao o brązowym kolorze skóry. Posiada żółte końcówki rąk, stóp i głowy, łącznie z żółtym pomponem nad jego głową. Nosi niebieską kokardkę na brzuchu. Z tyłu wyrastają mu motyle skrzydełka, pozwalające latać.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Chocola potrafi latać, a także atakować wrogów swoimi pięściami w locie.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]