FANDOM

Chili dog – potrawa pojawiająca się w Sonic the Hedgehog. Są to hot-dogi będące ulubionym przysmakiem jeża Sonica.

Opis Edytuj

Chili dog jest odmianą hot doga - parówki zawiniętej w bułkę, polanej ostrym sosem mięsnym i chili, z posiekanymi cebulkami.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Blast To The Past Part 1 131

Budka z Chili dogami w Mobotropolis

Chili dogi były popularnym daniem serwowanym w Mobotropolis. Sonic wielokrotnie odwiedzał pewną budkę z chili dogami, kiedy był jeszcze dzieckiem. Po tym jak Doktor Robotnik doszedł do władzy i przekształcił Mobotropolis w Robotropolis, budki z chili dogami zostały zamknięte, ale pozostały jeszcze automaty wydające owe dania.

Sezon pierwszy Edytuj

W odcinku Super Sonic Nicole omyłkowo wyświetliła hologram Chili doga, który przykuł uwagę Sonica. W odcinku Warp Sonic Sonic chciał spróbować chili dogów oferowanych w Lower Mobius, ale za każdym razem ktoś mu przerywał.

Sezon drugi Edytuj

No Brainer 035

Automat z chili dogami w Robotropolis

W odcinku No Brainer Sonic udał się do ukrytego automatu z chili dogami w Robotropolis, skąd wziął dla siebie jednego chili doga, którego zjadł podczas ucieczki przed Swat-botami. Później wrócił do automatu po kolejnego chili doga, ale wtedy postanowił uratować grupę Freedom Fighters prowadzoną do robotyzacji. W odcinku The Odd Couple Sonic mieszkał przez pewien czas z Antoine. W trakcie jednego z wieczorów postanowił przygotować sobie porcję chili dogów. Jednakże sos do chili dogów wylał się Sonicowi, brudząc ściany domu Antoine i samego gospodarza. Sonic przygotował sobie potem wiele chili dogów, zostawiając duży bałagan w kuchni Antoine. Zostawił dla swojego przyjaciela jeszcze jednego chili doga, ale Antoine był zbyt roztrzęsiony by go zjeść. W odcinku Spyhog Sonic zjadł jednego chili doga, a drugiego przyniósł wujkowi Chuckowi w jego kryjówce w Robotropolis.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Chili dogi i zamiłowanie Sonica do tej potrawy wywodzą się z serialu Adventures of Sonic the Hedgehog, z którego przeszły następnie do kolejnych zachodnich mediów, a później nawet do gier.