FANDOM

Cudzy1 What's a chili dog without heaps of cheese, and onions, and spice with plenty of danger? Cudzy2
Sonic the Hedgehog, Tails in Charge

Chili dog – potrawa pojawiająca się w serialu Adventures of Sonic the Hedgehog. Są to hot-dogi będące ulubionym przysmakiem jeża Sonica.

Opis Edytuj

Chili dog jest odmianą hot doga - parówki zawiniętej w bułkę, polanej ostrym sosem mięsnym i chili, czasami z dodatkiem posiekanej cebulki i sera. Chili dogi są serwowane na całej planecie Mobius - w niedużych budkach, po znane restauracje na krańcach globu. Miasto Wienerville słynie z produkowania najlepszych chili dogów na świecie. Sonic i Tails lubią posilać się nimi w trakcie swoich przygód, przy czym Tails lubi gdy na jego chili dogach znajduje się dodatkowy ser.

Historia Edytuj

W odcinku Lovesick Sonic Breezie wysłała Sonica po jej ulubione chili dogi, które produkował szef Charlemaine z odległego Ice Territory. Gdy jeż powrócił z chili dogiem, był zbyt zmrożony, dlatego Breezie wysłała go do pobliskiego miasta, aby tam go odgrzał. Sonic wrócił wkrótce, ale przed wręczeniem chili doga, pokazał Breezie amulet miłosny i poemat, który dla niej ułożył. Jednakże kiedy wracał po chili doga, Scratch i Grounder złapali go w swoją pułapkę. W odcinku High Stakes Sonic Sonic i Tails spożywali chili dogi przy drodze, kiedy ich uwagę zwróciły przejeżdżające autobusy należące do Smiley'ego. W odcinku Trail of the Missing Tails Scratch, Grounder, oraz Coconuts zastawili na Sonica przynętę, w postaci Chili doga wykonanego przez Doktora Robotnika. Jeż przejrzał pułapkę, ale mimo tego postanowił udawać że jest zaskoczony pojawieniem się tutaj chili doga. W odcinku Momma Robotnik's Birthday Sonic i Tails poszli na Chili dogi po tym jak uratowali Mobius National Park przed Tree-Killer Robot. Później Coconuts, przebrany za kucharza, dał Sonicowi darmowego chili doga ze swojego stoiska, które było jedynie przykrywką dla kolejnej pułapki.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Serial Adventures of Sonic the Hedgehog jako pierwszy w historii serii Sonic the Hedgehog wprowadził zamiłowanie Sonica do chili dogów, które przeszło później do niemal wszystkich komiksów i seriali, a także do gier.
  • W odcinku Blank-Headed Eagle zasugerowano, że Chili dogi kosztują mniej niż pięć Mobiumów, choć Sonic przyznał, że cena ta jest zbyt wysoka, dlatego jeż prawdopodobnie kupuje je po niższej cenie.