Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Oh yeah! This place is great! There's lots of kids my age! And tons of mountain flowers! And they have the best honey tarts ever!

Charmy Bee – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzny pszczoła, nadpobudliwy zwiadowca, oraz członek agencji detektywistycznej Chaotix. Współpracuje z Vectorem i Espio.

Historia[]

Przeszłość[]

Chaotix poszukuje Eggmana

Po tym jak Sonic został pokonany przez Doktora Eggmana, Charmy przyłączył się do Ruchu Oporu, aby walczyć z Imperium Eggmana, które opanowało prawie cały świat. Kilka dni po uratowaniu Sonica, Imperium Eggmana zostało pokonane, a sam Eggman przepadł bez śladu. Po zakończonej wojnie Chaotix odłączyli się od Ruchu Oporu i zaczęli poszukiwać Doktora Eggmana. Odwiedzili wiele baz i miast, które należały do doktora. W ostatnim znanym laboratorium Eggmana przesłuchiwali Orbota i Cubota, którzy jednak nie wiedzieli nic. W końcu znaleźli Eggmana w Windmill Village, po tym jak otrzymali anonimową wskazówkę. Doktor nosił jednak teraz pseudonim Mr. Tinker i pomagał mieszkańcom wioski. Wydawał się również nie pamiętać żadnego ze swoich poprzednich planów. Chaotix przesłuchiwali go i obserwowali uważnie przez kilka dni, ale nie wykazali, żeby Eggman cokolwiek pamiętał. W tej sytuacji postanowili zawołać Sonica.

Los Doktora Eggmana[]

Charmy niszczy Flappera

W Sonic the Hedgehog #5 Charmy powitał Espio i Sonica, którzy przybyli do Windmill Village by spotkać Eggmana. Charmy był w dobrym nastroju, ponieważ w wiosce poznał wiele dzieci w swoim wieku. Charmy poleciał po Eggmana i zaprowadził go na spotkanie z Soniciem. Kiedy grupa Badników zmierzała w kierunku wioski, Charmy i jego drużyna udali się zatrzymać roboty. W trakcie walki Charmy dostrzegł ukrytego Egg Flappera i zniszczył go jednym uderzeniem. Po powrocie do wioski Charmy i jego drużyna zamierzali kontynuować śledztwo w sprawie Eggmana. Przed odejściem zatrzymało ich jednak nagłe przybycie Shadowa i Rouge. W Sonic the Hedgehog #6 Charmy i jego drużyna chcieli pomóc Sonicowi w walce z Shadowem, ale nie byli w stanie dogonić dwóch jeży. Charmy zasugerował, by kibicowali Sonicowi z oddali. Po chwili Chaotix dowiedzieli się od Rouge, że to ona udzieliła im anonimowej wskazówki. Charmy jednak jako jedyny nie zrozumiał o co chodziło jego towarzyszom. Gdy Shadow wrócił do wioski, Charmy i jego drużyna zamierzali stawić mu czoła, ale czarny jeż teleportował się za nich i poszedł do Eggmana. Później okazało się, że Eggman Land o którym wspominał doktor był tylko niewinną atrakcją dla dzieci. Gdy wszystko się wyjaśniło, Charmy i jego drużyna opuścili wioskę.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Charmy ratuje Sonica

W Sonic the Hedgehog #9 Charmy i jego przyjaciele zebrali się w siedzibie Ruchu Oporu, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Podczas lotu Charmy grał z Vectorem, Espio, Silverem, oraz Tangle w karty. Po tym jak Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, a statek Ruchu Oporu rozbił się, Charmy i jego drużyna bezpiecznie wylądowali w pobliskiej dżungli. Stamtąd Charmy ruszył za Vectorem do ataku na flotę wroga. W Sonic the Hedgehog #10 Charmy walczył z Egg Pawnami. Po tym jak skrzydło Egg Fleet zostało zniszczone, razem z Espio bezpiecznie wycofał się na statek, który przechwycił Tails. W Sonic the Hedgehog #11 Charmy wziął udział w walce z Master Overlordem. Wraz z Espio i Vectorem pomagał Amy w niszczeniu jednego ze skrzydeł robota. Po tym jak Master Overlord zrzucił wszystkich bohaterów z siebie, Charmy zdołał złapać Sonica, ale martwił się, że nie uda mu się uratować pozostałych. Ostatecznie wszystkich uratował Silver. Po tym jak Master Overlord został zniszczony, a Główny Szmaragd wrócił na Anielską Wyspę, Charmy usiadł na wykończonym Vectorze. W Sonic the Hedgehog #12 Charmy i jego drużyna zabrali się z przyjaciółmi Sonica na statek Egg Fleet, którym mieli opuścić Anielską Wyspę. Udali się również do Amy, od której domagali się wynagrodzenia za rozwiązanie sprawy Eggmana i zatrzymanie Metal Sonica.

Crisis City[]

Charmy próbuje uratować jedną z zakażonych Metal Virusem

W Sonic the Hedgehog #17 Charmy i jego drużyna przebywali w Seaside City, gdzie otrzymali od Tailsa wieści o najnowszych wydarzeniach. Doktor Eggman powrócił i przy użyciu Metal Virusa zaczął zmieniać swoje ofiary w Zomboty, a Sonic został zainfekowany i teraz musi biec aby trzymać chorobę w ryzach. Zaraz po tym do biura Chaotix wkroczyły Zomboty. Charmy chciał je zaatakować, ale Vector zatrzymał go, mówiąc że nie można ich dotykać. Postanowili wycofać się z budynku, licząc na to że uda im się ukryć w mieście. Jednak zostało już ono objęte epidemią Zombotów. Chaotix dostrzegli także w oddali Faceship który zrzucał wirusa. Charmy obawiał się, że nie udałoby mu się tam dolecieć. Chaotix postanowili rozdzielić się i poprowadzić ewakuację mieszkańców do portu. Charmy odwracał uwagę Zombotów, podczas gdy Espio zamykał je między linami podczepionymi do kunai. Kiedy Charmy i Espio prowadzili grupę cywili, jedna z nich była już częściowo zakażona przez wirusa. Vector zamknął ją w prowizorycznej klatce z samochodów, co nie spodobało się Charmy'emu i nie dał się przekonać nawet Espio. Po dotarciu do portu ocalali uciekali na statek, a Charmy ich przeliczał. Zdał sobie sprawę z tego jak niewielu udało im się uratować i postanowił ocalić tą, którą Vector musiał zostawić w mieście. Ignorując rozkazy Vectora Charmy poleciał do miasta, myśląc że nie jest jeszcze za późno. Kiedy jednak już tam był, ocalała stała się Zombotem i zaatakował go. Charmy przewrócił się ze strachu i został złapany przez Zomboty, które przytłoczyły go swoją liczebnością.

Flock Together[]

Charmy-Zombot lecący wraz z gromadą Flickych

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Charmy-Zombot leciał wraz z gromadą Flicky-Zombotów atakując prom ratunkowy, na którym znajdowali się Vector i Espio. Wyposażony w tarczę i kapsułę Vector szybko wybiegł na zewnątrz, próbując złapać Charmy'ego, który jednak unikał go i trzymał się gromady Flickych. Później jednak Vector zdołał ją rozproszyć, korzystając z bomby dymnej od Espio. Charmy został złapany i zamknięty w kapsule, po czym Vector i Espio zabrali go z powrotem do środka statku, ciesząc się że udało im się go uratować.

The Last Minute[]

Charmy-Zombot uwalniający się z kapsuły

W Sonic the Hedgehog #22 Charmy-Zombot został znaleziony przez Vectora i Espio w Pine Grove Village i zamknięty w szklanym słoju. Vector i Espio zabrali go następnie do Restoration HQ i zamierzali umieścić w laboratorium Tailsa, obok Omegi, jednak Gemerl był temu przeciwny. W trakcie paniki wywołanej przez pojawienie się innnego Zombota, uciekający ocalali zbili słój w którym trzymany był Charmy, uwalniając go tym samym. Charmy zaczął atakować niezainfekowanych, a później próbował dostać się na statek którym uciekali pozostali ocalali. Vector jednak złapał go i wyniósł na zewnątrz, prosto w tłum Zombotów, jednocześnie samemu przyjmując Metal Virus.

All or Nothing[]

Charmy wraz z Vectorem i Espio świętuje powrót do normalności

W Sonic the Hedgehog #25 Charmy-Zombot pojawił się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Charmy-Zombot był częścią armii, którą Zavok prowadził na Anielską Wyspę. Został, razem z innymi Zombotami, rzucony przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanął przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom. W Sonic the Hedgehog #29 Charmy i Vector zaatakowali Espio, lecz ten wykonał przed nimi unik. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Charmy i Vector wrócili do normalności, świętując razem z Espio.

Out of the Blue[]

Chaotix wyruszający na poszukiwania zaginionych osób

W Sonic the Hedgehog #30 Charmy, Espio i Vector zostali zabrani przez Silvera z Anielskiej Wyspy i pomogli obezwładnić Zavoka wciąż walczącego na powierzchni. Zostali potem odrzuceni przez Zavoka, ale ostatecznie Silver go unieruchomił. Gdy Eggman uciekał skradzionym promem latającym, Charmy chciał się rzucić w pościg, ale Vector zatrzymał go, nie chcąc aby powtórzyła się wcześniejsza sytuacja. W Sonic the Hedgehog #31 Chaotix powrócili do swojego biura w Seaside City, gdzie zasypywały ich telefony i zgłoszenia o masowych zaginięciach. Vanilla i Cream przyniosły im smakołyki, aby pomóc w przetrwaniu tych trudnych czasów. Zaofeorwały potem, że zajmą się biurem, podczas gdy detektywi będą mogli wyruszyć na poszukiwania zaginionych. Później Charmy wziął udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale uroczystość zakłóciło pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Charmy wziął udział w ataku na maszynę Eggmana. Próbował przekonać Omegę aby opierał się doktorowi, lecz ten zdołał już przywrócić swojego zbuntowanego robota do porządku i Charmy musiał uciekać przed wznowionym ostrzałem. Po tym jak Sonic wrócił, a Eggman został pokonany, Espio wziął udział w grupowym uścisku.

Zeti Hunt[]

Chaotix na ratunek Belle

W Sonic the Hedgehog #41 Charmy, Espio i Vector odwiedzili nowe Restoration HQ, gdzie Jewel poprosiła ich o pomoc w zatrzymaniu Deadly Six. Chaotix postanowili udać się do Sunset City, ponieważ ustalili że dojdzie tam do następnego ataku. W Sonic the Hedgehog #42 Charmy i Chaotix przybyli do Sunset City, gdzie czekali na Deadly Six. Okazało się jednak potem, że wpadli w pułapkę i Deadly Six zaatakowali tak naprawdę Restoration HQ. Chaotix wyruszyli wtedy na odsiecz. W Sonic the Hedgehog #43 Charmy i jego zespół utknęli w korku ulicznym w drodze do Restoration HQ. W Sonic the Hedgehog #44 udało im się namierzyć bazę Doktora Starline'a, gdzie przetrzymywana była Belle. Tam Espio usiłował po cichu uwolnić Belle, jednak ta wystraszyła się jego niewidzialności i krzyknęła przyciągając uwagę Starline'a. Chaotix zmuszone było się ujawnić i podjęło próbę walki z doktorem, który zdążył wysłać zebrane dane o robocie na swoją chmurę. Nie udało im się jednak go pochwycić i Starline uciekł za pomocą swojego Tricore.

Trial by Fire[]

W Sonic the Hedgehog #47 Charmy i Chaotix przyglądali się sprawie ostatnich ataków na Central City.

Hit the Pavement[]

Charmy atakuje Rougha w kanałach pod Central City

W Sonic the Hedgehog #48 Charmy przebywał w stacji radiowej K-TBR 199.2 w Sunset City, biorąc udział w audycji z Nitem. W tym czasie Vector i Espio potajemnie zwrócili jego zaległe książki do biblioteki, w której Charmy miał dożywotni zakaz wstępu, ale Chaotix nic mu o tym nie powiedzieli, aby nie robić mu przykrości. Rankiem Vector i Espio przyjechali odebrać Charmy'ego i otrzymali od Nite'a informację o ostatnich sabotażach w Central City. Mimo początkowych wątpliwości postanowili zbadać sprawę. Na miejscu przechodnie poradzili im zejść do kanałów, co też Chaotix uczynili. W jednym z korytarzy nakryli tajemniczą osobę niosącą skrzynię. Charmy rzucił się na niego ze swoim żądłem, lecz detektywi nie zdołali złapać przestępcy. Zdobyli natomiast poszlakę, która zaprowadziła ich do miejskich doków. Espio wyruszył na rekonesans do miejscowego magazynu zabitego deskami, ale Charmy i Vector wyważyli drzwi do środka, kiedy usłyszeli strzały. Charmy pomagał następnie Vectorowi w walce Roughem i Tumblem, która została przerwana, kiedy Espio schwytał głównodowodzącego operacji, Clutcha. Chaotix pozbawili go zgromadzonych części robotów i broni, ale Clutch oraz jego pomagierzy zdołali uciec korzystając z bomb dymnych Espio. Chaotix postanowili zaczekać na dalszy rozwój wypadków, ponieważ ich obecny trop się urwał.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Charmy zadowolony ze zniszczenia Badnika

Charmy jest niedojrzałym i psotnym dzieckiem. Jest nadpobudliwy, pogodny, przyjazny i uwielbia zabawę. Często figluje i drażni się ze swoimi przyjaciółmi. Bywa również łatwowierny, łatwo wybaczając i zapominając o krzywdach. Zamiast pracowania woli się bawić i niechętnie odpowiada na wezwania do akcji. W walce z Badnikami i innymi przeciwnikami stara się jednak szukać zabawy dla siebie. Posiada silne poczucie sprawiedliwości i czasami nie rozumie wszystkich reguł rządzących światem, ani decyzji swoich przyjaciół. Potrafi być wtedy uparty w dążeniu do swojego celu i nie słucha się nikogo. Uwielbia także kwiaty i wszystko co z nim związane.

Wygląd[]

Charmy jest pszczołą w żółte i czarne paski. Posiada parę czułek w tej samej kolorystyce, oraz jasnoniebieskie skrzydła. W przeciwieństwie do wielu innych postaci z serii Charmy posiada bardziej złożony ubiór. Na głowie nosi czarny kask z goglami. Nosi pomarańczową kurtkę bez rękawów, oraz pomarańczowo-białe buty z czarnymi nogawkami. Na dłoniach ma białe rękawiczki z czarnymi bransoletami.

Moce i umiejętności[]

Charmy atakujący swoim żądłem

Charmy potrafi latać z dużą prędkością dzięki swoim skrzydłom, a także jest na tyle silny aby podnieść całą swoją drużynę - Espio i Vectora. Jego głównąbronią jest ostre żądło, którego może używać wielokrotnie przeciwko wrogom. Zdolne jest nawet przebijać się przez metalowy pancerz.

Słabości[]

Charmy może zmęczyć się od noszenia cięższych od siebie osób po dłuższym czasie. Bywa również nieostrożny i bez nadzoru często pakuje się w kłopoty.

Relacje z postaciami[]

Vector the Crocodile[]

Charmy dokucza Vectorowi

Vector jest przełożonym Charmy'ego, a także jego przyjacielem i mentorem. Pomimo tego Charmy często kwestionuje jego autorytet, psocąc lub wyśmiewając Vectora, gdy ten się myli. Nie popiera również wszystkich decyzji krokodyla, szczególnie gdy w grę wchodzi o pomaganie innym, starając się ostatecznie postawić na swoim.

Espio the Chameleon[]

Charmy i Espio

Espio jest współpracownikiem i przyjacielem Charmy'ego, a także jednym z jego mentorów. Zwykle musi uzupełniać Vectora, gdy Charmy kwestionuje jego rozkazy. Charmy nie dokucza Espio tak bardzo jak Vectorowi, a obaj utrzymują przyjazne relacje w środowisku pracy.

Advertisement