Night life on the Floating Island is exciting. Bounce and flip your way across this colorful Zone which is filled with anti-gravity platforms.

Instrukcja

Carnival Night Zone (カーニバルナイト Kānibarunaito?) – czwarty poziom w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Następuje po Marble Garden Zone, a poprzedza IceCap Zone. Składa się z dwóch aktów. Mini-bossem jest Bowling Spin, a bossem Graviton Mobile.

Opis[]

Carnival Night Zone rozgrywa się w olbrzymim parku rozrywki na Angel Island. Znajduje się tu mnóstwo światełek, kolorowych konstrukcji oraz atrakcji.

Poziom cechuje się dużą liczbą zderzaków oraz balonów. Oba akty rozgrywają się w tym samym parku rozrywki, lecz akt drugi położony jest bliżej gór. Zawiera także obszary podwodne. W zależności od postaci, jest to jeden z dłuższych lub krótszych poziomów w grze. Knuckles omija wiele sekcji, a także bossa poziomu. Ważnymi elementami poziomu są obrotowe koła oraz panele przyspieszające w postaci pierścieni w korytarzach, poziomo jak i pionowo. Carnival Night ma także niesławne beczki, na których należy naciskać strzałki w górę i w dół, aby je poruszyć.

Jako Sonic i Tails, gracz spotyka Knucklesa dwukrotnie w akcie drugim. Pierwsze spotkanie ma miejsce w połowie aktu. Kolczatka gasi światła w całym parku za pomocą przycisku. Gracz musi włączyć je ponownie innym przyciskiem w dalszej części aktu. Drugie spotkanie ma miejsce pod koniec aktu, tuż przed walką. Knuckles naciska przycisk, uruchamiając dwa pionowe korytarze kierujące do areny bossa. Po zakończeniu aktu, Sonic i Tails trafiają do IceCap Zone po wystrzeleniu z armaty, a Knuckles używa teleportera.

Położenie wielkich pierścieni[]

Akt 1[]

  1. Pierwszy wielki pierścień można zdobyć na dwa sposoby. Jako Tails należy trzymać się górnej trasy i wspiąć się po platformach lub balonach na górę do sekcji z beczkami. Należy cały czas lecieć do góry, a następnie skierować się w prawo do komnaty z pierścieniem. Dla Sonica trasa jest znacznie dłuższa i wymaga wejścia od drugiej strony. Przy obrotowym filarze należy wybrać górną trasę, skorzystać z windy, i biec cały czas w lewo do kolejnej windy. Następnie należy wskoczyć na czarne koło i odbić się w lewo.
  2. Aby zebrać ten pierścień należy cofnąć się z powrotem w dół, jeśli gracz zebrał pierwszy pierścień. Tuż po wbiegnięciu na pierwszą czerwono-białą, pochyłą tubę należy zeskoczyć po jej wewnętrznej stronie (w lewo) i wylądować na beczce lub platformie prowadzającej do ukrytego pomieszczenia z pierścieniem.
  3. Po zebraniu pierwszego pierścienia należy kontynuować drogę w prawo. W sekcji z unoszącymi platformami należy wskoczyć w przerwę między nimi, gdzie znajduje się punkt kontrolny. Za ścianą po prawej dostępny jest wielki pierścień.
  4. Kontynuując od poprzedniego wielkiego pierścienia należy wrócić na górę i udać się do wielkich, obrotowych filarów. Wejście do komnaty z pierścieniem położone jest za drugim filarem, niedaleko pod kolcami przy prawej ścianie.
  5. Jedyny pierścień dostępny na trasie dla Knucklesa. Po sekcji z beczką unosząca się nad kolcami po prawej znajduje się punkt kontrolny, a za nim ukryte przejście do komnaty z pierścieniem.

Akt 2[]

  1. Istnieją trzy sposoby na zebranie pierwszego pierścienia (dwa dla Knucklesa). Na początku poziomu pojawia się pochyła czerwono-biała tuba. Po zeskoczeniu z niej w odpowiednim momencie można wylądować na dwóch platformach. Jedna prowadzi do ukrytego pomieszczenia z monitorami, z którego można potem zeskoczyć w dół do pierścienia, a druga bezpośrednio do komnaty. Sonic i Tails mogą alternatywnie biec dalej do wodnej sekcji i po wspięciu się na górę kierować w lewo. Tuż za armatą znajduje się drugie wejście do tego pomieszczenia.
  2. Po zebraniu pierwszego pierścienia należy wystrzelić się na górę z armaty i trzymać dolnego piętra idąc w prawo. Gracz dojdzie wtedy do sekcji z dwiema beczkami, które należy rozbujać w górę i w dół. Na lewo od platformy z monitorami znajduje się wtedy przejście do komnaty z pierścieniem.
  3. Po zebraniu pierwszego lub drugiego pierścienia należy kontynuować swoją drogę aż do windy. Po wyjściu z niej po lewej znajduje się beczka, pod którą trzeba się przetoczyć i zniszczyć żółte bloki prowadzące do komnaty z pierścieniem.
  4. Na trasie Sonica i Tailsa należy dojść do sekcji z krzyżującymi się tubami. Tails może wtedy polecieć na drugą stronę i wspiąć się po balonach do komnaty z pierścieniem na górze. Druga trasa wiedzie standardowo w prawo do windy. Po wyjściu z windy należy kierować się w lewo do następnej windy, która zaprowadzi gracza w pobliże pierścienia. Trzeba wtedy będzie wskoczyć po balonach i zderzakach w górę.
  5. Na trasie dla Knucklesa pojawia się długi tunel z przyspieszającymi obręczami. Gracz powinien przebiec normalnie nad pierwszym wzniesieniem, ale przy drugim należy się zatrzymać i przetoczyć przez ukrytą ścianę.

Bossowie[]

Bowling Spin[]

Osobny artykuł: Bowling Spin

Bowling Spin

Mini-bossem w akcie pierwszym jest robot Bowling Spin. Walka rozgrywa się na spadających klockach, które niszczone są przez kolczasty dysk robota. Gracz musi pokonać go w miarę szybko, zanim skończy się podłoże. Bowling Spin nie może być zraniony standardowymi atakami, ale skakanie w niego sprawia, że wysuwa swój wrażliwy element, w który musi uderzyć jego latająca platforma.

Graviton Mobile[]

Osobny artykuł: Graviton Mobile

Graviton Mobile

Bossem poziomu jest Graviton Mobile, dostępny tylko dla Sonica i Tailsa. Boss przez większość czasu unosi się nad areną i co jakiś czas zrzuca trzymaną przez siebie zieloną kulę. Krótko potem zaczyna ją elektryzować, przyciągając do siebie gracza aby zadać mu obrażenia. Najlepiej jest poczekać aż boss wykona swój atak i zacznie się zniżać aby podnieść kulę.

Badniki[]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Batbot Halogen (ハロゲン?)
Batbot-spr.png
Clamer Shell Star (シェルスター?)
Clamer-spr.png
Sparkle Sparkle (スパークル?)
Sparkle-spr.png

W innych grach[]

LEGO Dimensions[]

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Mega Drive/Genesis
Carnival Night Zone Akt 1
Carnival Night Zone Akt 2
Sonic & Knuckles Collection
Carnival Night Zone Akt 1
Carnival Night Zone Akt 2

Ciekawostki[]

  • Początkowo, po Carnival Night Zone miał następować poziom Flying Battery Zone.
  • W akcie drugim znajduje się niesławna beczka blokująca przejście. Wielu graczy nie potrafiło poradzić sobie z tym elementem, gdyż nie pokazano w żaden sposób jak używać beczki.
  • Początkowo poziom miał mieć inną muzykę. Została ona wykorzystana w Sonic & Knuckles Collection.