Cacophonus Conch – przedmiot pojawiający się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to specjalna muszla, której dźwięki osłabiają moce Zeti.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Cacophonus Conch to długa, fioletowa muszla z kolcami. Ma kształt rogu. Kiedy ktoś w nią zadmie, to wytworzy dźwięki osłabiające Zeti i sprawiające im wielki ból, jak również uniemożliwiające im korzystanie z elektromagnetyzmu do kontrolowania maszyn. Działa jednak tak długo jak płuca osoby, która dmucha w muszlę.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

W przeszłości Doktor Eggman wykorzystał Cacophonus Conch w celu zniewolenia Deadly Six, ale wkrótce stracił ją przez Sonica. W wyniku tego Deadly Six przejęli kontrolę nad jego Badnikami i niemal doprowadzili do zniszczenia świata.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #23 Doktor Starline otworzył za pomocą Warp Topazu portal, z którego wyciągnął Cacophonus Conch, po uprzednim zapoznaniu się z nią w plikach Doktora Eggmana. Zamierzał wykorzystać muszlę do zapanowania nad Deadly Six, który zdolności elektromagnetyczne były potrzebne do kontrolowania Zombotów.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Doktor Starline używający Cacophonus Conch

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline zamierzał wykorzystać Cacophonus Conch do opanowania Deadly Six, których wpuścił na Faceship. Mimo że udało mu się chwilowo ogłuszyć Zazza i Zeenę, to dźwięk muszli nie był wystarczająco silny, gdyż płuca Starline'a nie wytrzymały zbyt długo. Deadly Six zdołali mu odebrać muszlę, którą oddali Zavokowi.