FANDOM

Boss poziomu The Doomsday Zone – ostatni, dodatkowy boss w grze Sonic & Knuckles. Dostępny jest tylko w po zdobyciu wszystkich Szmaragdów Chaosu. Walka składa się z gonitwy oraz dwóch faz, w których Eggman używa swojego robota.

Opis Edytuj

Eggman do ucieczki, ale też walki używa swojego robota. Przypomina on Death Egg Robota, jednak jest przystosowany do walki w kosmosie. W pierwszej fazie robot ukryty jest niebieskim pancerzu z działkami oraz wyrzutnią rakiet, co uniemożliwia bezpośrednie uderzenie.

Boss Edytuj

Walka składa się z gonitwy oraz dwóch faz. Całość odbywa się w czasie Super transformacji oraz automatycznym ruchu w prawo.

Pierwszą częścią walki jest gonitwa za Eggmanem. Gracz musi manewrować pomiędzy asteroidami jednocześnie zdobywając jak najwięcej pierścieni. Uderzenie w asteroidę spowolni gracza i spowoduje rozwalenie się głazu. Po kilkunastu sekundach, z prawej strony zaczynają nadlatywać rakiety. Uderzenie w nie nie tylko spowolni Sonica, ale także unieruchomi go na kilka sekund. Wciąż jednak gracz może zbierać pierścienie, ale także uderzyć w asteroidę. Pierścienie pojawiają się głównie w grupach po 3 lub 6, gdzieniegdzie znajdują się większe. Gonitwa trwa około minutę, po czym przestrzeń się oczyści i rozpocznie się pierwsza faza walki właściwej.

W pierwszej fazie, robot schowany jest w niebieskim pancerzu i widoczna jest tylko jego głowa. Pancerz wyposażony jest w trzy działka oraz dwie wyrzutnie rakiet. Działka zwrócone są w stronę Sonica i strzelają małymi pociskami relatywnie często. Jeżeli pocisk uderzy Sonica, unieruchomi go na chwilę, co wystawia go również na inne zagrożenia. Eggman wystrzeliwuje również 3 rakiety. Podążają one za Sonica i podobnie jak pociski spowalniają po uderzeniu, ale także zostają zniszczone. Zadaniem gracza jest nakierowanie rakiet na głowę robota. Aby to zrobić, gracz musi odpowiednio manewrować. Kiedy wszystkie 3 rakiety zostaną zniszczone bądź uderzą w robota, Eggman wystrzeli kolejne rakiety. Całość trwa do czasu zadania 8 uderzeń w taki sposób. Po tym, maszyna zacznie wybuchać i spadnie w kierunku ziemi. Robot jednak wyłoni się z pancerza i rozpocznie się druga faza.

W drugiej fazie, robot jest już podatny na bezpośrednie ataki. W swoich rękach trzyma Główny Szmaragd. Przestrzeń ponownie wypełniają asteroidy i pierścienie - rozpocznie się kolejna gonitwa, jednak z robotem w zasięgu. Zadaniem gracza jest po prostu uderzanie robota. Nie będzie to jednak proste. Eggman wykorzystuje otoczenie oraz ataki, aby się bronić. Asteroidy spowalniają gracza, a upływ czasu działa na niekorzyść gracza. Robot posiada dwa ataki. Jeżeli gracz podlatuje do niego w okolicach głowy i tułowia, wystrzeli on kilka bomb, które unieruchomią i spowolnią Sonica. Jeżeli natomiast podlatuje od dołu, wystrzeli spod brzucha kilka małych niebieskich kolczastych kulek. Aby uderzyć robota, gracz musi ominąć te ataki oraz przyspieszając dolecieć do robota i po prostu go dotknąć. Po 8 uderzeniach, robot wybuchnie wypuszczając z rąk Główny Szmaragd. Zaraz po tym, zabierze go Sonic i gra się zakończy.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
The Doomsday Zone

Ciekawostki Edytuj

  • Druga faza walki jest ukazana na mozaice widocznej podczas walki z Knucklesem w Hidden Palace Zone.
  • Jeżeli gracz będzie miał mniej niż 10 pierścieni, muzyka przyspieszy, aby ponaglić gracza.