FANDOM

Boss poziomu Final Zone – siódmy, finałowy boss w grze Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Bossem poziomu jest Doktor Eggman, ukrywający się w tłokach. Znajdują się łącznie 4, dwa na suficie i dwa na podłodze. Na ścianie znajduje się poziomy generator elektryczności.

Boss Edytuj

Walka rozgrywa się na płaskim, zamkniętym obszarze. Boss posiada dwa ataki. Najpierw, dwa wybrane tłoki wysuną się ze swoich miejsc, próbując zgnieść gracza. Jeden z nich będzie pusty, zaś w drugim będzie stał Doktor Eggman. Aby zadać obrażenia bossowi, gracz musi skoczyć na bok tłoku z Eggmanem w środku, unikając jednocześnie zgniecenia. Tłoki nie zatrzymują się, a po wysunięciu, wsuwają się na swoje miejsce.

Drugi atak nie pozwala już na uderzenie bossa. Po powrocie tłoków na miejsce, uruchomi się generator elektryczności na ścianie. Wytworzy on 4 fioletowe kule energii, które po chwili zaczną wolno opadać na arenę. Gracz musi stanąć w wolnej przestrzeni między opadającymi kulami lub przebiec z jednej strony areny na drugą unikając uderzenia. Gdy kule znikną, cały cykl się powtórzy.

Po otrzymaniu 8 uderzeń, tłoki zaczną wybuchać i wsuwać się wolniej. Gdy wybuchający tłok wsunie się, generator elektryczności na ścianie wybuchnie. Po tym, gracz będzie mógł pójść w prawo, gdzie zobaczy Eggmana uciekającego przez tubę z pola walki, a następnie wskakującego do Egg Mobilu.

W innych grach Edytuj

Sonic Mania Edytuj

Osobny artykuł: Egg Pistons mk.II

Ulepszona wersja bossa, Egg Pistons mk.II, pojawia się w grze Sonic Mania jako mini-boss poziomu Metallic Madness Zone. Pojawia się 5 tłoków, zamiast czterech, a walka składa się z dwóch faz.

W innych mediach Edytuj

Boss poziomu Final Zone pojawia się w komiksach wydawnictwa Archie Comics - głównej serii oraz komiksie Sonic X. Jest podobny do growego odpowiednika.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
StH1 Final Zone ~Mega Drive Version~
StH1 Final Zone ~Masa's Demo Version~

Ciekawostki Edytuj

  • W grze pojawia się błąd, związany z uderzaniem i pokonaniem bossa. Jeżeli gracz odpowiednio wcześnie zada 8 uderzenie w tłok, będzie mógł później uderzyć tłok po raz 9 zanim ten się wsunie całkowicie. Spowoduje to ustawienie ilości uderzeń bossa na 255 i walka będzie trwała dalej.