Boss poziomu Final Zone – siódmy, finałowy boss w grze Sonic the Hedgehog.

Opis[]

Bossem poziomu jest Doktor Eggman, ukrywający się w tłokach. Znajdują się łącznie 4, dwa na suficie i dwa na podłodze. Na ścianie znajduje się poziomy generator elektryczności.

Boss[]

Walka rozgrywa się na płaskim, zamkniętym obszarze. Boss posiada dwa ataki. Najpierw, dwa wybrane tłoki wysuną się ze swoich miejsc, próbując zgnieść gracza. Jeden z nich będzie pusty, zaś w drugim będzie stał Doktor Eggman. Aby zadać obrażenia bossowi, gracz musi skoczyć na bok tłoku z Eggmanem w środku, unikając jednocześnie zgniecenia. Tłoki nie zatrzymują się, a po wysunięciu, wsuwają się na swoje miejsce.

Drugi atak nie pozwala już na uderzenie bossa. Po powrocie tłoków na miejsce, uruchomi się generator elektryczności na ścianie. Wytworzy on 4 fioletowe kule energii, które po chwili zaczną wolno opadać na arenę. Gracz musi stanąć w wolnej przestrzeni między opadającymi kulami lub przebiec z jednej strony areny na drugą unikając uderzenia. Gdy kule znikną, cały cykl się powtórzy.

Po otrzymaniu 8 uderzeń, tłoki zaczną wybuchać i wsuwać się wolniej. Gdy wybuchający tłok wsunie się, generator elektryczności na ścianie wybuchnie. Po tym, gracz będzie mógł pójść w prawo, gdzie zobaczy Eggmana uciekającego przez tubę z pola walki, a następnie wskakującego do Egg Mobilu.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Final Zone
Final Zone (Masa's Demo Version)

W innych grach[]

Sonic Mania[]

Osobny artykuł: Egg Pistons mk.II

Ulepszona wersja bossa, Egg Pistons mk.II, pojawia się w grze Sonic Mania jako mini-boss poziomu Metallic Madness Zone. Pojawia się 5 tłoków, zamiast czterech, a walka składa się z dwóch faz.

W innych mediach[]

Sonic X[]

Boss poziomu Final Zone pojawia się w komiksach wydawnictwa Archie Comics - głównej serii oraz komiksie Sonic X. Jest podobny do growego odpowiednika.

Galeria[]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[]

  • W grze pojawia się błąd, związany z uderzaniem i pokonaniem bossa. Jeżeli gracz odpowiednio wcześnie zada 8 uderzenie w tłok, będzie mógł później uderzyć tłok po raz 9 zanim ten się wsunie całkowicie. Spowoduje to ustawienie ilości uderzeń bossa na 255 i walka będzie trwała dalej.