Bonusowy poziom, nazywany również Gumball Machine Bonus Stage – dodatkowy poziom, pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Zadaniem gracza jest zbieranie różnych dóbr.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Aby dostać się do bonusowego poziomu, gracz musi dotknąć punktu kontrolnego będąc w posiadaniu co najmniej 50 pierścieni. Utworzy się okrąg z gwiazdek, do którego należy wskoczyć.

Bonusowy poziom rozgrywa się w dosyć wąskim pionowym korytarzu. Po obu jego stronach znajdują się ściany zderzaków. Pod nimi ułożone są 4 springi na platformie, zaś nad nimi znajduje się wielka maszyna. Maszyna posiada pokrętło oraz wylot, przez który wylatują różnokolorowe kulki.

Zadaniem gracza jest przekręcać pokrętło i zbierać wypadające kulki poprzez dotknięcie ich. Aby je złapać, gracz musi odbijać się od zderzaków lub springów na dole. Springi jednak znikają po jednym użyciu, tak samo jak zderzaki na ścianach. Maszyna będzie opadać wraz ze zużywaniem najwyżej położonych zderzaków, aby gracz mógł dosięgnąć pokrętła. Gracz może wylosować jedną z 8 kulek.

Sprite Efekt
Pusta kulka
Brak efektu
Czarna kulka
Odbija gracza
Czerwona kulka
Daje graczowi ognistą osłonę
Złota kulka
Daje graczowi elektryczną osłonę
Niebieska kulka
Daje graczowi wodną osłonę
Szara kulka
Daje graczowi 10 pierścieni
Różowa kulka
Daje graczowi dodatkowe życie
Zielona kulka
Odnawia platformę ze springami

Poziom kończy się, gdy gracz spadnie w dół korytarza. Wtedy zostanie wznowiona rozgrywka w normalnym poziomie, od punktu kontrolnego, który posłużył jako przejście.

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Gumball Machine Bonus Stage

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Super Sonic w bonusowym poziomie

    W oryginalnej wersji w Sonic the Hedgehog 3, po wejściu do poziomu gracz ma chwilę na wykonanie skoku, podczas ładowania się karty tytułowej. Umożliwia to latanie Tailsem lub zamianę w Super Sonica. Zostało to poprawione w Sonic 3 & Knuckles.