Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Gumball Machine Bonus Stagebonusowy poziom, pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Zadaniem gracza jest zbieranie różnych dóbr.

Opis[]

Aby dostać się do bonusowego poziomu, gracz musi dotknąć punktu kontrolnego, będąc w posiadaniu co najmniej 50 pierścieni. Nad punktem kontrolnym pojawi się wówczas złoty okrąg z gwiazdek, do którego wskoczenie aktywuje bonusowy poziom.

Bonusowy poziom rozgrywa się w dosyć wąskim pionowym korytarzu. Po obu jego stronach znajdują się ściany zderzaków. Pod nimi ułożone są 4 springi na platformie, zaś nad nimi znajduje się wielka maszyna. Maszyna posiada pokrętło oraz wylot, przez który wylatują różnokolorowe kulki.

Zadaniem gracza jest przekręcać pokrętło i zbierać wypadające kulki poprzez dotknięcie ich. Aby je złapać, gracz musi odbijać się od zderzaków lub springów na dole. Springi i zderzaki znikają jednak po jednym użyciu. Maszyna będzie opadać wraz ze zużywaniem się najwyżej położonych zderzaków, aby gracz mógł dosięgnąć pokrętła. Gracz może wylosować jedną z ośmiu kulek.

Przedmiot Efekt
Pustakulka.png
Brak efektu
Czarnakulka.png
Odbija gracza
Pierścieniekulka.png
Dodaje 10 pierścieni
Fireshieldkulka.png
Daje graczowi ognistą osłonę
Lightningshieldkulka.png
Daje graczowi elektryczną osłonę
Bubbleshieldkulka.png
Daje graczowi wodną osłonę
1-upkulka.png
Daje graczowi dodatkowe życie
Repkulka.png
Odnawia dolną platformę ze springami

Gracz nie może otrzymać obrażeń ani utracić uzyskanych bonusów w obrębie poziomu. Poziom kończy się w momencie, w którym gracz spadnie na sam dół korytarza. Wtedy zostanie wznowiona rozgrywka w normalnym poziomie, od punktu kontrolnego, który posłużył jako przejście.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
Gumball Machine Bonus Stage

Ciekawostki[]

  • Super Sonic w bonusowym poziomie

    W samodzielnym wydaniu Sonic the Hedgehog 3 pojawia się błąd. Po wejściu do poziomu, podczas ładowania się karty tytułowej gracz ma chwilę na wykonanie skoku. Umożliwia to latanie Tailsem lub zamianę w Super Sonica. Zostało to naprawione w Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles.
  • Gumball-S.gif
    W kodzie gry znajduje się dodatkowa, nieużywana kulka. Ma ona literę S oraz pulsuje na złoto. Nie wiadomo jakie było jej dokładne działanie, ale prawdopodobnie miało związek z Super transformacją.
Advertisement