Glowing Spheres Bonus Stage (ローリングジャンプ Rōringujanpu?, dosł. Rolling Jump)bonusowy poziom, pojawiający się w grze Sonic & Knuckles oraz w jej rozszerzonej wersji Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles. Celem gracza jest zbieranie różnych dóbr.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Aby dostać się do bonusowego poziomu, gracz musi dotknąć punktu kontrolnego, będąc w posiadaniu między 35 a 49 pierścieni, a następnie w cyklach co 30 (co 50 w Sonic 3 & Knuckles). Nad punktem kontrolnym pojawi się wówczas czerwony okrąg z gwiazdek, do którego wskoczenie aktywuje bonusowy poziom.

Glowing Spheres Bonus Stage rozgrywa się w pionowym, długim korytarzu. Gracz ma w nim ograniczoną kontrolę nad swoją postacią. Głównym mechanizmem poziomu są duże świecące kule, wokół których obraca się postać gracza. Jest ograniczony po bokach srebrnymi ścianami z trójkątnymi zderzakami w niektórych miejscach. W tle przewijają się różnokolorowe bloki.

Zadaniem gracza jest piąć się w górę poziomu za pomocą dużych kul energii. Postać po dotknięciu ich zaczyna się obracać wokół nich. Gracz może poruszać strzałkami, aby zmienić kierunek obrotu wokół kuli. Wciśnięcie przycisku skoku spowoduje wyrzucenie postaci z kulki w określonym przez dotychczasowy ruch kierunku. Gracz powinien dążyć do wystrzelenia się w górę, w kierunku kolejnych kul. Należy uważać na wiązkę energii, która powoli przesuwa się z samego dołu poziomu ku górze.

Poza kulami energii w pionie bonusowego poziomu znajdują się inne przedmioty, które ułatwiają bądź utrudniają rozgrywkę. Żaden jednak nie zadaje obrażeń, w związku z czym gracz nie jest narażony na utratę bonusów czy pierścieni. Znajdują się tu wolnostojące pierścienie, zderzaki, na przy ścianach także płetwy. Najważniejsze jednak są, najczęściej ukryte wśród pierścieni, małe różnokolorowe kulki. Gdy gracz ich dotknie zamieniają się one w większe kulki, podobne do tych z Gumball Machine. Nie wiadomo, która z nich powstanie po dotknięciu. Po powstaniu unoszą się one i mogą uciec graczowi wraz z ewentualnie zawieranym bonusem. Kulek jest siedem, a są nimi:

Przedmiot Działanie
Pustakulka.png
Pusta kulka, brak efektu.
Czarnakulka.png
Odbija gracza po czym znika.
Pierścieniekulka.png
Dodaje od 5 do 80 pierścieni, zależnie od miejsca, w którym została zebrana.
Fireshieldkulka.png
Daje graczowi ognistą osłonę.
Lightningshieldkulka.png
Daje graczowi elektryczną osłonę.
Bubbleshieldkulka.png
Daje graczowi wodną osłonę.
1-upkulka.png
Dodaje jedno dodatkowe życie.

Poziom może zakończyć się na dwa sposoby. Pierwszy to spadnięcie do poruszającej się od dołu wiązki energii, drugi zaś to dotarcie na samą górę korytarza. W obu przypadkach gracz zachowuje zebrane bonusy.

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Glowing Spheres Bonus Stage

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Wielkie kule energii pojawiły się ponownie w grze Sonic Mania w poziomie Titanic Monarch Zone. Poza funkcjami z Glowing Spheres, mogą ponadto poruszać się w pionie i w poziomie, a nawet orbitować w grupie wokół jednej środkowej kuli.