FANDOM

Bonus Stagebonusowy poziom w grze Sonic the Hedgehog na Sega Master System i Sega Game Gear. To fantastyczny świat pełen kolorowych bloków, springów i zderzaków. W tle widać gwiazdy oraz księżyc.

Opis Edytuj

Aby dostać się do bonusowego poziomu, gracz musi zdobyć co najmniej 50 pierścieni w pierwszym lub drugim akcie pierwszych czterech poziomów. Możliwość dostania się do bonusowego poziomu sygnalizowana jest obróceniem się tabliczki mety na stronę z wykrzyknikiem.

Zadaniem gracza w bonusowym poziomie jest zebranie jak największej ilości pierścieni, punktów oraz dodatkowych żyć i szans. Aby jednak zostały one dodane do konta gracza, musi on dotrzeć do tabliczki mety na końcu poziomu przed upływem czasu. W wersji na Master System jest to 1 minuta, a na Game Gear 2 minuty. Licznik czasu wyświetlony jest na środku ekranu. W grze pojawiają się 4 układy poziomu w dwóch wersjach (zwykłe i z dodatkowymi obiektami), dając łącznie 8 poziomów. Poziomy różnią się między konsolami.

Do poruszania się w poziomach, gracz używa głównie różnokolorowych springów. Występują 3 odmiany: fioletowy, pomarańczowy i zielony, które wybijają gracza odpowiednio wyżej. W przemieszczaniu się przeszkadzają zderzaki. Poza zwykłym zderzakiem, pojawiają się również wielkie, spiralne, żółto-zielone zderzaki, które mocno odbijają gracza, utrudniając dotarcie do końca poziomu. W każdym poziomie pojawia się mnóstwo pierścieni, a także po jednym monitorze z dodatkową szansą. W czwartym (i ósmym) poziomie pojawia się płetwa, której gracz może użyć do wybicia Sonica. W trudniejszych wersjach poziomów pojawiają się także ruchome odbijające platformy, które zwiększają poziom trudności.

Niezależnie czy gracz przejdzie pomyślnie poziom czy też nie, dany poziom rozgrywany jest tylko raz. Chociaż poziomy nie są obowiązkowe, gracz po przejściu gry otrzymuje za nie dodatkowe punkty. Za każdy ukończony poziom, gracz dostaje 50000 punktów.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Bonus Stage

Ciekawostki Edytuj

  • Poziom został błędnie nazwany specjalnym poziomem na ekranie wyników poziomu.
  • W pierwszym (oraz piątym na nim opartym) poziomie pojawia się formacja pierścieni tworząca napis SEGA.