Ten artykuł jest tylko zalążkiem!

Ten artykuł wymaga poprawy pod kątem zasad edycji!
Jeżeli widzisz ten komunikat w artykule, oznacza to, że jest on niezgodny z naszymi standardami i wymaga poprawy. Jeżeli potrafisz, popraw go i usuń ten szablon z nagłówka, jeżeli uznasz, że zostało to wykonane.

Bonusowy poziom (ang. Bonus Stage) to specjalny rodzaj poziomu. Od specjalnego poziomu różni się tym, że celem nie są Szmaragdy Chaosu, a power-upy.

Wystąpienia w grach[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog (8-bit)[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Bonusowy poziom (Sonic the Hedgehog 8-bit)

Bonusowy poziom w Sonicu 1 jest dostępny, jeżeli gracz wylosuje wykrzyknik podczas obracania signpostu pod koniec aktu.

Sonic CD[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Bonusowy poziom (Sonic CD)

W Sonicu CD miał pojawić się bonusowy poziom. Cała wiedza o tym poziomie opiera się na jednym screenshocie promocyjnym. Miał być on podobny do specjalnego poziomu z gry Sonic the Hedgehog.

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles[edytuj | edytuj kod]

Osobne artykuły: Bonusowy poziom (Sonic the Hedgehog 3), Bonusowy poziom (Sonic & Knuckles)

W Sonic 3 & Knuckles pojawiają się 3 bonusowe poziomy; dwa z nich pochodzą z gry Sonic & Knuckles, a trzeci z Sonica 3. Pierwszy z nich (Slot Machine Bonus Stage) polega na zdobywaniu power-upów z maszyny podobnej do automatu do gier. Drugi (Magnetic Orbs Bonus Stage) polega na poruszaniu się w górę poziomu i ucieczce przed poziomą wiązką energii. Trzeci (Gumball Machine Bonus Stage) to wielka maszyna z kulkami, z której należy losować power-upy.