Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Bomba (爆弾 Bakudan?), nazywana również Przeszkodą (障害物 Shōgai Butsu?, ang. Obstacle) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis[]

Bomb S2 sprite.png

Bomby są najczęściej czarnymi kolczastymi kulami z czerwonymi akcentami. Po raz pierwszy pojawiły się w Sonic the Hedgehog 2. Zwykle można je spotkać na specjalnych poziomach. Bomby mogą się układać w różnych konfiguracjach. Po dotknięciu eksplodują i gracz traci 10 pierścieni.

Na specjalnych poziomach w Sonic Triple Trouble bomby wprowadzają samolot Tornado w turbulencje. Na specjalnych poziomach w Sonic Heroes bomby nie zabierają pierścieni, ale spowalniają gracza i utrudniają zebranie Szmaragdu Chaosu. Dark Chao może również rzucać pojedyncze bomby na trasę ze swojego balonu. Na specjalnych poziomach w Sonic Rush Adventure bomby spowalniają pojazd gracza, ale mogą być staranowane jeśli użyty zostanie Pęd. Od Sonic Unleashed bomby pojawiają się na normalnych poziomach jako przeszkody. W obu wersjach Sonic Lost World bomby zaczynają tykać kiedy gracz się do nich zbliży. Eksplodują po około 5 sekundach.

W Sonic Dash bomby są jednymi z przeszkód na trasie gracza. Są również zrzucane przez Doktora Eggmana w pierwszej fazie walki z bossem. W Sonic Runners Eggman zrzuca pojedynczą bombę, której eksplozja zasłania cały ekran i pozwala mu uciec. Zrzuca ją po otrzymaniu wystarczającej ilości uderzeń w Egg Mobile. Nie zadaje jednak obrażeń graczowi.

Galeria[]

Ciekawostki[]

Pierwotny projekt bomb w Sonic Advance

  • Na prototypowym zrzucie ekranu ukazano specjalny poziom z Sonic Advance, na którym bomby przypominały swoje wcześniejsze wersje z klasycznych gier. Finalna wersja bomb znacznie różni się od pierwotnej.
Advertisement