Bomba (爆弾 Bakudan?), znana również jako Eksplozja (エクスプロージョン Ekusupurōjon?) – power-up pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Można go pozyskać z Item Boxów.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Sonic Adventure i Sonic Adventure 2[edytuj | edytuj kod]

Bomb Adventure.png

W grach Sonic Adventure i Sonic Adventure 2 bomby pojawiają się w Item Boxach. Zebranie bomby sprawi że wszyscy pobliscy przeciwnicy zostaną zniszczeni.

Seria Sonic Riders[edytuj | edytuj kod]

Bomb Riders.png

W Sonic Riders bomby ponownie pojawiają się w Item Boxach. Można je zebrać losowo, zwykle kiedy jest się na niskiej pozycji. Po zebraniu wielka czarna bomba zacznie się toczyć po trasie, zadając obrażenia wszystkim zawodnikom jacy znajdą się na jej drodze. Po pewnym czasie bomba eksploduje, raniąc również wszystkich zawodników którzy znajdują się w zasięgu wybuchu.

Bomb Zero Gravity.png

W Sonic Riders: Zero Gravity bomby w normalnych wyścigach funkcjonują podobnie jak poprzednio, tocząc się po trasie zaraz po tym jak zostanie zebrany zawierający je Item Box. Bomba wybucha po pewnym czasie, zadając dodatkowe obrażenia. W trybie Survival Battle po jej zebraniu za graczem pojawi się bomba, a licznik zacznie odliczać od 5 sekund. W tym czasie gracz może przekazać bombę innemu zawodnikowi, wykonując Gravity Control, aby samemu nie otrzymać obrażeń od eksplozji.

Sonic Jump (2012)[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Jump bomby znowu można pozyskać z Item Boxów. Podobnie jak w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure 2 po zebraniu ich wszyscy przeciwnicy widoczni na ekranie zostaną zniszczeni. Bomby mogą być również kupione w sklepie za 100 pierścieni albo w pakiecie 5 sztuk za 300 pierścieni.

Sonic Jump Fever[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Jump Fever bomby funkcjonują podobnie jak w Sonic Jump. Można pozyskać z Item Boxów. Po zebraniu ich wszyscy przeciwnicy widoczni na ekranie zostaną zniszczeni, ale na ograniczony czas. Dodatkowo jeśli gracz spadnie to efekt bomby zostanie natychmiast przerwany. Pierścienie mogą zostać wykorzystane do przedłużenia trwania efektu eksplozji.