Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

This is Blaze. She's a princess from another dimension and guardian of the Sol Emeralds. They're like Chaos Emeralds, but fiery

Blaze the Cat – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to kotka, księżniczka Imperium Sol z alternatywnego wymiaru i strażniczka Szmaragdów Sol. Włada zdolnościami pirokinetycznymi.

Historia[]

Przeszłość[]

Blaze od długiego czasu strzegła Szmaragdów Sol. W pewnym momencie poznała Sonica, który pomógł jej zrozumieć moc tych szmaragdów i stał się jej dobrym przyjacielem.

Punkt zwrotny[]

Blaze i Sonic walczą z Badnikami

W Sonic the Hedgehog #4 Blaze przybyła do świata Sonica dzięki woli Szmaragdów Sol. Podejrzewała, że coś złego może się niedługo wydarzyć w świecie niebieskiego jeża. Blaze znalazła się w samym środku bitwy, między Soniciem i Tangle, a Badnikami w Spiral Hill Village. Blaze pomogła im pokonać liczne roboty, w tym gigantyczne Motobugi. Dostrzegła jednak, że przeciwnicy szybko uzupełniają swoje szeregi, dzięki latającemu transportowcowi. Tangle pomogła Blaze i Sonicowi dosięgnąć statku, odbijając ich w górę od swojego ogona. Blaze wrzuciła następnie Sonica na statek. Gdy jeż niszczył robota od środka, Blaze wystrzeliła swoje płomienie które na dobre zlikwidował transportowiec. Po skończonej walce Blaze została zapoznana z Tangle przez Sonica. Księżniczka wyjaśniła następnie jak znalazła się w świecie Sonica. Była zaskoczona, kiedy Sonic opowiedział jej o tym, że Doktor Eggman podbił świat i złapał niebieskiego jeża, ale został ostatecznie pokonany i zaginął. Mimo że doktor zniknął, jego armia nadal funkcjonowała i zaczęła być coraz lepiej organizowana. Blaze postanowiła pomóc Tangle w sprzątaniu Spiral Hill Village po bitwie, podczas gdy Sonic wyruszył w dalszą drogę.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Burning Blaze walcząca z całą Egg Fleet

W Sonic the Hedgehog #9 Blaze i jej przyjaciele zebrali się w siedzibie Ruchu Oporu, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Blaze zaproponowała wówczas, że mogłaby stanąć do walki z robotem jako Burning Blaze, gdyż posiadała wszystkie siedem Szmaragdów Sol. Tails powiedział jednak, że Neo Metal Sonic mógłby skopiować jej bio-dane i wykorzystać przeciwko wszystkim. Blaze zawiedziona zrezygnowała ze swojego zamysłu, ale spodobała jej się rekompensata Amy, która przypisała ją do ataku na Egg Fleet. Podczas lotu na Anielską Wyspę Blaze nie ufała Whisper, ale Amy przekonała ją, a także zauważyła w niej podobieństwa do dawnej kotki. Blaze została również podniesiona przez przyjaciółkę na duchu. Po tym jak Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, Blaze otrzymała od Tailsa rozkaz. Wyskoczyła ze statku i z mocą siedmiu Szmaragdów Sol transformowała się w Burning Blaze. Poleciała na jedno ze skrzydeł, na którym stacjonowała Egg Fleet. Blaze rozpoczęła atakowanie floty ognistymi pociskami. W Sonic the Hedgehog #10 Burning Blaze postanowiła zakończyć walkę szybko, gdyż zaczęły kończyć jej się czas i siły potrzebne do utrzymania transformacji. Blaze wzleciała wysoko i wystrzeliła w całe skrzydło floty potężny płomień, który zniszczył ją doszczętnie, odrywając skrzydło od Anielskiej Wyspy. Po tym Blaze wylądowała nieopodal, całkowicie wyczerpana.

Blaze po bitwie o Anielską Wyspę

W Sonic the Hedgehog #11 Blaze musiała wzbić się ponownie w powietrze, ponieważ Anielska Wyspa zaczęła spadać. Obawiała się, że było to spowodowane zniszczeniem skrzydeł. Tangle i Amy wciągnęły ją z powrotem na pokład, informując że coś musiało stać się z Głównym Szmaragdem. W tym czasie Knuckles, Shadow i Sonic walczyli z Master Overlordem i liczyli na wsparcie Burning Blaze. Transformacja była jednak niemożliwa, ponieważ Szmaragdy Sol wyczerpały na ten moment swoją moc. Później Blaze wzięła udział w walce z Master Overlordem. Podczas gdy Tangle przytrzymywała swoim ogonem skrzydła robota, Blaze paliła je. Później Master Overlord zrzucił z siebie wszystkich bohaterów, ale Blaze, podobnie jak pozostali, została ocalona przez Silvera. Po tym jak Master Overlord został zniszczony, a Główny Szmaragd wrócił na Anielską Wyspę, Blaze podziękowała Whisper za jej udział w walce. W Sonic the Hedgehog #12 Blaze zabrała się z Silverem i innymi przyjaciółmi Sonica na statek Egg Fleet, którym mieli odlecieć z Anielskiej Wyspy. Blaze postanowiła towarzyszyć Sonicowi i jego przyjaciołom w drodze powrotnej, a dopiero później wykorzystać Szmaragdy Sol do powrotu do swojego świata. Później Blaze odleciała na statku Egg Fleet, razem z innymi przyjaciółmi jeża.

Victory Garden[]

Blaze i Silver uprawiający warzywa w ogrodzie

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Blaze przybyła do zrujnowanego miasta, gdzie według Amy miała spotkać Silvera. Okazało się, że próbował on uprawiać warzywa we własnym ogródku, ale rośliny nie chciały rosnąć. Blaze wypaliła więc ziemię i kazała mu wykorzystać powstałe prochy do użyźnienia gleby. Wyjaśniła mu, że ziemia na której chciał uprawiać rośliny była zakwaszona i ciężka w wyniku bomb jakie tutaj zrzucono. Silver wykonał polecenie Blaze i dzięki jej pomocy udało mu się stworzyć funkcjonujący ogródek warzywny.

Out of the Blue[]

Blaze gości Sonica w swoim pałacu

W Sonic the Hedgehog #30 Blaze przebywała w Imperial Palace w swoim świecie, czekając na raport Gardona. Ten nie miał jej jednak nic do zgłoszenia, dlatego Blaze bardzo ucieszyła się, licząc że taki stan rzeczy potrwa jeszcze przez kolejne dni. Nagle jednak usłyszała wybuch nieopodal i szybko pobiegła zbadać jego źródło, którym okazał się być nieprzytomny Sonic. W Sonic the Hedgehog #31 Blaze przyjęła Sonica w swoim pałacu i pozwoliła mu odpocząć, ale jeż stracił swoje wspomnienia. Zirytowana jego zachowaniem próbowała mu przypomnieć kim jest, lecz bezskutecznie. Zastanawiała się również, co doprowadziło jeża do takiego stanu i co dzieje się teraz w jego świecie.

Blaze przywraca Sonicowi wspomnienia

W Sonic the Hedgehog #32 Blaze powitała Sonica, który powrócił ze swojego biegu wokół wyspy. Kazała także Gardonowi sprowadzić Szmaragdy Sol, gdyż jako ich strażniczka wierzyła, że pomogą przywrócić Sonicowi pamięć. Blaze wykorzystała więc ich moc do transformacji w Burning Blaze i za pomocą ich ognia ukazała Sonicowi jego wspomnienia. Plan się powiódł i jeż wrócił do siebie. Blaze dowiedziała się, że jeż uratował właśnie świat, z pomocą Silvera, chociaż miała wątpliwości ponieważ rozbił się w jej ogrodach. Sonic zapewnił jednak, że chciał tylko mieć efektowne wejście i przeprosił za całe zamieszanie. Blaze zgodziła się potem odesłać go do jego świata, prosząc aby przekazał pozdrowienia dla Amy i Cream. Obiecała także, że odwiedzi jeszcze kiedyś jego świat.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Blaze wspominająca swoich przyjaciół

Blaze jest spokojna, ułożona i oficjalna. Początkowo była raczej samotniczką, ale nauczyła się aby otwierać na inne osoby i doceniła swoich nowych przyjaciół. Jest również gotowa zrobić wszystko, aby chronić swoich przyjaciół. Pomimo swojego królewskiego pochodzneia i tytułu, Blaze woli aby inni zwracali się do niej po imieniu, nawet jej osobista służba. Pokłada także wielką wiarę w nieomylność i moc Szmaragdy Sol, które często prowadzą ją do nowych wyzwań.

Wygląd[]

Blaze jest antropomorficzną kotką. Jej futro jest w większości lawendowe. Posiada spięte w kitkę włosy z fioletowymi końcówkami. Na czole ma czerwoną kropkę (prawdopodobnie jakiś klejnot). Jej oczy są złote. Blaze nosi fioletową szatę ze złotym naszyjnikiem, pod którą kryje się biały uniform, obejmujący również jej spodnie. Poza tym kotka ma białe rękawiczki i czerwono-białe buty z pantoflami. Na nogawkach i rękawach znajduje się białe futro.

Moce i umiejętności[]

Blaze wykonująca swoje ogniste ataki

Główną mocą Blaze jest pirokineza, która pozwala jej kontrolować ogień w każdej postaci. Blaze może gasić płomienie, a także wytwarzać je z samej siebie - tworząc ogniste tornada i słupy ognia o różnych rozmiarach. Może także otoczyć się aurą płomieni, wykonując Fire Boost, który zwiększa również jej prędkość i pozwala niszczyć przeciwników na drodze. Podczas skoku Blaze może otoczyć się małym, ognistym tornadem, wykonując Axel Jump, który pozwala jej skakać po przeciwnikach. Poza tym Blaze może używać swoich mocy aby wykonać Burst Hover - generuje wtedy małe płomienie, które pozwalają jej powoli opadąć w powietrzu.

Poza tym Blaze jest bardzo akrobatyczna i potrafi wykonywać bardzo precyzyjne ataki. Może także wzmonić ataki swoich sojuszników, takich jak Sonic, wyrzucając go w formie kulki z aurą ognia. Blaze jest także połączona specjalną więzią ze Szmaragdami Sol, która pozwala jej wyczuwać ich wolę i wykorzystywać ich moc.

Słabości[]

Blaze cierpi na akrofobię, przez co cierpi na lęk wysokości, ale potrafi powstrzymać swój strach gdy zachodzi taka potrzeba.

Transformacje[]

Burning Blaze[]

Burning Blaze

Osobny artykuł: Burning Blaze (IDW)

Wykorzystując moc siedmiu Szmaragdów Sol, Blaze może dokonać transformacji w Burning Blaze. W tej formie otacza ją ognista aura, a jej kolory stają się bardziej intensywne. Burning Blaze może latać, oraz posiada wzmocnione zdolności pirokinetyczne.

Relacje z postaciami[]

Sonic the Hedgehog[]

Blaze przypominająca Sonicowi jego przeszłość

Blaze i Sonic znali sięod dłuższego czasu. Jeż pomógl Blaze otworzyć się na innych. Od tego czasu Blaze ufa Sonicowi i świetnie zgrywa się z nim w bitwie. Blaze uważa go także za wzór do naśladowania, choć jest świadoma jego wielkiego ego. Gdy jeż stracił pamięć, była zirytowana jego beztroskim i lekceważącym zachowaniem.

Tangle the Lemur[]

Tangle była oczarowana mocami i pochodzeniem Blaze. Kotka pozwoliła Tangle zwracać się do niej po imieniu, a także zaoferowała jej później swoją pomoc w ugaszeniu płomieni w jej mieście.

Amy Rose[]

Amy i Blaze są dobrymi przyjaciółkami, które wzajemnie się szanują. Dawniej Blaze była niechętna wobec Amy, ale później przekonała się, aby otworzyć się na innych. Amy napełniła ją także większym optymizmem.

Silver the Hedgehog[]

Blaze i Silver

Blaze i Silver pochodzą z alternatywnych rzeczywistości względem świata i czasu, z którego pochodzi Sonic. Blaze jest świadoma tego jak dramatyczny potrafi być. Mimo tego Blaze lubi spędzać z nim czas, a także pomagać mu przy jego ogrodzie w Emeraldville Ruins.

Ciekawostki[]

  • Początkowo Blaze miała pojawić się podczas sagi Metal Virusa. Jej płomienie miały mieć zdolność zabijania Zombotów, przez co przeżywałaby kryzys świadomości. Zespół pracujący nad komiksem uznał jednak, że pomysł ten był zbyt mroczny[1].

Przypisy

  1. BumbleKing Videos: Float Like a Q&A, Sting Like a Bee (BumbleCast #1) - BumbleKast #108. youtube.com, 6 stycznia 2020. [dostęp 2 maja 2022].
Advertisement