Cudzy1.png These baddies fly by rotating the wings that jut from their sides like a propeller. That said, fly is all they do. Seeing as how they don't attack, they're actually kind of cute. Cudzy2.png
Opis, Sonic Unleashed

Bladed Spinner (スピナ Supina?, dosł. "Spina"), znany również jako Spinner – badnik pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to robot o wyglądzie nietoperza.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Bladed Spinner to przypominający nietoperza robot. Posiada kręcące się wokół niego dwa ostrza. Spinner zwykle stoi nieruchomo, często w dużych grupach. Gracz może wykorzystać Spinnery do przeskoczenia nad przepaściami, wykonując Homing Attack. Należy jednak uważać aby nie wpaść na ostrza Spinnera, gdyż wtedy gracz otrzyma obrażenia.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic Adventure[edytuj | edytuj kod]

Bladed Spinner w Sonic Adventure

Bladed Spinner po raz pierwszy pojawia się w Sonic Adventure. Od pasa w dół jest szary, a w górę ciemnoniebieski. Jest to również jedyna gra, w której Spinner może się poruszać. Razem ze Spinnerami pojawiła się tu również osobna wersja E-06: Electro Spinner.

Seria Sonic Advance[edytuj | edytuj kod]

Sonic Advance 2[edytuj | edytuj kod]

Spinner.png

Spinnery pojawiają się w Sonic Advance 2 na poziomie Egg Utopia. W tej grze po raz pierwszy zostały przemalowane na fioletowo.

Sonic Advance 3[edytuj | edytuj kod]

Spinnery pojawiają się w Sonic Advance 3 na poziomach Route 99, Ocean Base i Chaos Angel.

Sonic Unleashed[edytuj | edytuj kod]

Spinner (1).png

Spinnery powracają w Sonic Unleashed, otrzymując zmianę wyglądu. Są tutaj bardziej upodobnione do wersji Spinnerów z serii Sonic Advance. W niektórych przypadkach, kiedy jeden Spinner zostanie zniszczony, pojawi się drugi, który zastąpi jego miejsce.

Sonic Colors[edytuj | edytuj kod]

Spinner Sonic Colors DS.png

Spinnery pojawiają się w obu wersjach gry Sonic Colors. Ich wygląd jest tutaj hybrydą Spinnerów z Sonic Adventure i Sonic Unleashed, o czym świadczą ich oczy a także zęby i ostrza.

Sonic Generations[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Generations, Spinnery mają identyczny wygląd jak w Sonic Colors w wersji na Nintendo DS. Pojawiają się w obu wersjach gry. W wersji na konsole/PC pojawiają się na poziomach Speed Highway i Seaside Hill. W wersji na Nintendo 3DS można je spotkać tylko na poziomie Tropical Resort.

Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games[edytuj | edytuj kod]

Bladed Spinner w Dream Sprint

W grze Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games Bladed Spinner pojawiają się tylko w wersji na Wii. Występują w mini-grach gdzie gracz musi policzyć przelatujące na ekranie roboty. Pojawiają się także w Dream Sprint w BINGO Highway, gdzie unoszą się w powietrzu nad trasą. Gracz musi uważać aby na nie nie wpaść i nie stracić przy tym prędkości.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

Spinnery pojawiają się w Sonic Lost World w wersji na Nintendo 3DS, na poziomie Windy Hill. Ich wygląd ponownie uległ zmianie, ponieważ otrzymały one bardziej uproszczoną postać.

Seria Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Runners Spinnery pojawiają się powszechnie na poziomach postaci szybkości. Spinnery pojawiają się w grupach albo pojedynczo, poruszając się do przodu, do tyłu, albo stojąc. Poza zwykłymi Spinnerami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Spinnery, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure[edytuj | edytuj kod]

Spinner pojawia się również w Sonic Runners Adventure, gdzie zachowuje się podobnie jak w poprzedniej grze.

Odmiany[edytuj | edytuj kod]

Electro Spinner[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Electro Spinner

Electro Spinner jest odmianą Bladed Spinnera, która oprócz obracania ostrzami może generować wokół siebie elektryczną osłonę.

Metal Spinner[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Metal Spinner

Spinner pojawiający się w Sonic Colors. Jest zbudowany z metalu, który czyni go niezniszczalnym.

Prism Spinner[edytuj | edytuj kod]

Prim Spinner.png

Spinnery stworzone z tego samego materiału co Prism. Posiadają dodatkowy kolec na spodzie. Znikają co jakiś czas i mogą funkcjonować jak normalne Prismy, na których wykorzystuje się Cyan Laser. Pojawiają się tylko w Sonic Colors na Nintendo DS.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

IDW Publishing[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Spinner (IDW)

W komiksach Spinnery posiadają taką samą historię jak w grach, do momentu wydarzeń z Sonic Forces. Poza zwykłymi Spinnerami pojawiają się tu również ich powiększone wersje.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]