These baddies fly by rotating the wings that jut from their sides like a propeller. That said, fly is all they do. Seeing as how they don't attack, they're actually kind of cute.

Bladed Spinner (スピナ Supina?, dosł. "Spina"), znany również jako Spinner – badnik pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to robot o wyglądzie nietoperza.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Bladed Spinner to przypominający nietoperza robot. Posiada kręcące się wokół niego dwa ostrza. Spinner zwykle stoi nieruchomo, często w dużych grupach. Gracz może wykorzystać Spinnery do przeskoczenia nad przepaściami, wykonując Homing Attack. Należy jednak uważać aby nie wpaść na ostrza Spinnera, gdyż wtedy gracz otrzyma obrażenia.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic Adventure[edytuj | edytuj kod]

Bladed Spinner w Sonic Adventure

Bladed Spinner po raz pierwszy pojawia się w Sonic Adventure. Od pasa w dół jest szary, a w górę ciemnoniebieski. Jest to również jedyna gra, w której Spinner może się poruszać. Razem ze Spinnerami pojawiła się tu również osobna wersja E-06: Electro Spinner.

Seria Sonic Advance[edytuj | edytuj kod]

Sonic Advance 2[edytuj | edytuj kod]

Spinner.png

Spinnery pojawiają się w Sonic Advance 2 na poziomie Egg Utopia. W tej grze po raz pierwszy zostały przemalowane na fioletowo.

Sonic Advance 3[edytuj | edytuj kod]

Spinnery pojawiają się w Sonic Advance 3 na poziomach Route 99, Ocean Base i Chaos Angel.

Sonic Unleashed[edytuj | edytuj kod]

Spinner (1).png

Spinnery powracają w Sonic Unleashed, otrzymując zmianę wyglądu. Są tutaj bardziej upodobnione do wersji Spinnerów z serii Sonic Advance. W niektórych przypadkach, kiedy jeden Spinner zostanie zniszczony, pojawi się drugi, który zastąpi jego miejsce.

Sonic Colors[edytuj | edytuj kod]

Spinner Sonic Colors DS.png

Spinnery pojawiają się w obu wersjach gry Sonic Colors. Ich wygląd jest tutaj hybrydą Spinnerów z Sonic Adventure i Sonic Unleashed, o czym świadczą ich oczy a także zęby i ostrza.

Sonic Generations[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Generations, Spinnery mają identyczny wygląd jak w Sonic Colors w wersji na Nintendo DS. Pojawiają się w obu wersjach gry. W wersji na konsole/PC pojawiają się na poziomach Speed Highway i Seaside Hill. W wersji na Nintendo 3DS można je spotkać tylko na poziomie Tropical Resort.

Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games[edytuj | edytuj kod]

Bladed Spinner w Dream Sprint

W grze Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games Bladed Spinner pojawiają się tylko w wersji na Wii. Występują w mini-grach gdzie gracz musi policzyć przelatujące na ekranie roboty. Pojawiają się także w Dream Sprint w BINGO Highway, gdzie unoszą się w powietrzu nad trasą. Gracz musi uważać aby na nie nie wpaść i nie stracić przy tym prędkości.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

Spinnery pojawiają się w Sonic Lost World w wersji na Nintendo 3DS, na poziomie Windy Hill. Ich wygląd ponownie uległ zmianie, ponieważ otrzymały one bardziej uproszczoną postać.

Seria Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

W Sonic Runners Spinnery pojawiają się powszechnie na poziomach postaci szybkości. Spinnery pojawiają się w grupach albo pojedynczo, poruszając się do przodu, do tyłu, albo stojąc. Poza zwykłymi Spinnerami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Spinnery, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure[edytuj | edytuj kod]

Spinner pojawia się również w Sonic Runners Adventure, gdzie zachowuje się podobnie jak w poprzedniej grze.

Odmiany[edytuj | edytuj kod]

Electro Spinner[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Electro Spinner

Electro Spinner jest odmianą Bladed Spinnera, która oprócz obracania ostrzami może generować wokół siebie elektryczną osłonę.

Metal Spinner[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Metal Spinner

Spinner pojawiający się w Sonic Colors. Jest zbudowany z metalu, który czyni go niezniszczalnym.

Prism Spinner[edytuj | edytuj kod]

Prim Spinner.png

Spinnery stworzone z tego samego materiału co Prism. Posiadają dodatkowy kolec na spodzie. Znikają co jakiś czas i mogą funkcjonować jak normalne Prismy, na których wykorzystuje się Cyan Laser. Pojawiają się tylko w Sonic Colors na Nintendo DS.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

IDW Publishing[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Spinner (IDW)

W komiksach Spinnery posiadają taką samą historię jak w grach, do momentu wydarzeń z Sonic Forces. Poza zwykłymi Spinnerami pojawiają się tu również ich powiększone wersje.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]